E-materiały do kształcenia zawodowego

Maszyny i narzędzia biorące udział w procesie budowy podtorza

Wykonywanie i utrzymywanie nawierzchni kolejowej i podtorza - Monter nawierzchni kolejowej

bg‑green

Interaktywne materiały sprawdzające

Interaktywne materiały sprawdzające zawierają zadania o zróżnicowanej formie testowej. Zadania można poprawiać. Odpowiedzi sprawdzane są wybraniu opcji „sprawdź”. Poprawne wyniki wyświetlane są po kliknięciu przycisku „Pokaż odpowiedź”.

1
Ćwiczenie 1. - Narzędzia i maszyny torowe2D1CwlHHbO
Narzędzia i maszyny torowe172680Gratulacje, udało Ci się uzyskać pozytywny wynik, widać że temat maszyn torowych nie jest Ci obcy!Niestety nie udało Ci się poprawnie rozwiązać testu, chyba potrzebna będzie powtórka materiału i kolejna próba. Wróć do multimediów.
Test

Narzędzia i maszyny torowe

Liczba pytań:
17
Limit czasu:
26 min
Twój ostatni wynik:
-
Ćwiczenie 2. - Maszyny torowe wykorzystywane do pracy przy nawierzchni kolejowej1D14RS6etN
RojvpO6kbVdGX2
Dopasuj urządzenia i maszyny do rodzaju wykonywanych prac torowych WYMIANA PODKŁADÓW Możliwe odpowiedzi: 1. Wagony do transportu rozjazdów, 2. Oczyszczarka tłucznia OT800, 3. Maszyna do wymiany podkładów MRT2, 4. Podbijarka automatyczna 09‑3X Tamping Express, 5. Trawers kolejowy, 6. Podbijarka uniwersalna Unimat 09‑8x4/4S Dynamic REGULACJA TORU W PŁASZCZYŹNIE PIONOWEJ I POZIOMEJ Możliwe odpowiedzi: 1. Wagony do transportu rozjazdów, 2. Oczyszczarka tłucznia OT800, 3. Maszyna do wymiany podkładów MRT2, 4. Podbijarka automatyczna 09‑3X Tamping Express, 5. Trawers kolejowy, 6. Podbijarka uniwersalna Unimat 09‑8x4/4S Dynamic ZESTAW MASZYN DO OCZYSZCZANIA TŁUCZNIA Możliwe odpowiedzi: 1. Wagony do transportu rozjazdów, 2. Oczyszczarka tłucznia OT800, 3. Maszyna do wymiany podkładów MRT2, 4. Podbijarka automatyczna 09‑3X Tamping Express, 5. Trawers kolejowy, 6. Podbijarka uniwersalna Unimat 09‑8x4/4S Dynamic
Ćwiczenie 3. - Maszyny do naprawy podtorza i nawierzchni1D7Oz6LB4D
R1KYN1DgwMrUh1
Uzupełnij luki wyrazami podanymi poniżej. Uzupełniony tekst stanowi zasadę działania maszyny do naprawy podtorza SVV100. Podczas pracy maszyny SVV100 tor jest uniesiony na długości ok. 1. 30 m@@70 m, 2. MFS@@SWITCHER, 3. leja zsypowego@@łańcucha wybierakowego, w czasie którym kolejne zespoły robocze układają i zagęszczają warstwę kruszywa. Najpierw dwie płyty wibracyjne profilują i zagęszczają górną warstwę podtorza. Kruszywo jest transportowane z wagonów 1. 30 m@@70 m, 2. MFS@@SWITCHER, 3. leja zsypowego@@łańcucha wybierakowego przenośnikami taśmowymi do 1. 30 m@@70 m, 2. MFS@@SWITCHER, 3. leja zsypowego@@łańcucha wybierakowego, skąd wsypuje się na uformowane podłoże. Ostatni przenośnik się obraca, co umożliwia równomierne rozprowadzenie materiału na całą szerokość warstwy (do 6 m)