E-materiały do kształcenia zawodowego

Organizacja zarządzania jakością produkcji w zakładzie przeróbczym

Organizacja procesu przeróbki kopalin stałych - Technik przeróbki kopalin stałych 311706

bg‑gold

Interaktywne materiały sprawdzające

11
Ćwiczenie 1. - Organizacja zarządzania jakością produkcji2D2gAUIWWs
R5yBRTDB7xnOk2
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań zaznaczając odpowiednio prawdę lub fałsz. ISO to oficjalna nazwa Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej, która została utworzona w 1956 r. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Pierwsza zasada zarządzania to “Ukierunkowanie na klienta”. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Norma ISO 9000:2015 to System zarządzania jakością - Podstawy i terminologia. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. System zarządzania jakością może być certyfikowany przez zewnętrzną organizację wyłącznie w przypadku normy ISO 9004:2009. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Norma ISO 9004:2009 dotyczy poszerzania świadomości wszelkich organizacji, aby ułatwić osiągnięcie ich celów dotyczących zarządzania jakością. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wyróżnia się 8 podstawowych zasad zarządzania jakością. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz.
Ćwiczenie 2. - System zarządzania jakością2DcqekdfwH
R1V5ciZQ6ey4e1
Przenieś poprawne odpowiedzi w puste miejsca na ilustracji. Na rysunku widać schemat blokowy systemu zarządzania jakością. Centralnym elementem schematu jest wielki okrąg nad którym znajduje się napis system zarządzania jakością. Pod tytułem znajduje się cyfra 4. W środku okręgu znajdują się pięć rozmieszczonych ma planie krzyża okręgów z wpisanymi do środku tekstami. W przypadku okręgu znajdującym się w centralnej części ekranu znajduje się napis Przywództwo. Pod napisem znajduje się w nawiasie cyfra 5. W okręgu po lewej stronie znajduje się napis: Planowanie. Pod tekstem znajduje się punktor z miejsce do uzupełnienia. Po prawej stronie w okręgu znajduje się napis ocena efektów działalności. Poniżej napisu znajduje się w nawiasie cyfra 9. Na górze wykresu znajduje się okrąg z tekstem: wsparcie i działanie operacyjne z cyframi 7 i8 znajdującymi się w nawiasie. Nad napisem znajduje się punktor z miejscem do uzupełnienia. W dolnym okręgu znajduje się tekst doskonale z punktorem do uzupełnienia tekstu. Wszystkie okręgi na planie kwadratu są połączone strzałkami których grot jest z prawej strony. Nad strzałkami znajdują się następujące teksty, które są widoczne w kolejności od prawego górnego rogu: wykonaj, sprawdź, działaj, planuj. Dodatkowo skrajne okręgi połączone są z środkowym okręgiem podwójną czarną strzałką.
Cały rysunek wraz z napisem system zarządzania jakością znajduje się w białym kwadracie o zaokrąglonych bokach. Krawędzie kwadratu są narysowane linią przerywaną. Z lewej strony kwadratu widoczne są trzy strzałki które z zewnętrznego obszaru wskazują na okrąg wpisany w przerywany kwadrat. Nad punktorem wskazującym miejsce do uzupełnienia widocznym nad strzałką w lewym górnym rogu znajduje się tekst: organizacja i jej kontekst. Nad strzałką widoczną z lewej strony w punkcie odpowiadającemu środkowi boku kwadratu znajduje się napis: wymagania klienta. Nad strzałką widoczną w lewym dolnym rogu znajduje się napis: potrzeba i oczekiwania istotnych stron zainteresowanych. Pod napisem znajduje się cyfra 4, która widoczna jest w nawiasach. Po prawej stronie w punkcie odpowiadającym środkowi prawego boku kwadratu znajduje się obustronna strzałka. Po prawej stronie strzałki znajduje się napis wyniki QMS. Do puntu przecięcia obustronnej strzałki z bokiem kwadratu biegnie szara strzałka z grotem zwróconym na zewnątrz czyli w stronę tekstu. Tekst widoczny w prawym górnym rogu brzmi: zadowolenie klienta. Pod tekstem umieszczony jest punktor wskazujący miejsce do uzupełnienia. Na dole w prawym dolnym rogu znajduje się analogiczna strzałka. Tekst znajdujący nad strzałką brzmi wyroby i usługi.
Schemat zarządzania jakością
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RmKPZ9bfR6HOQ2
Systemem złożonym z zasad, procedur, metod, narzędzi, opisów stanowisk pracy, których zadaniem jest osiągnięcie wyznaczonych celów jakości nazywamy: Możliwe odpowiedzi: 1. System zarządzania jakością, 2. Szkołę deterministyczną, 3. Szkołę ciągłego doskonalenia, 4. Podejściem procesowym
Ćwiczenie 3. - Normy ISO1DcqekdfwH
R9aV425ZDK7ZK2
Połącz nazwy numeryczne norm ISO z ich opisowym rozwinięciem. ISO 9000:2015: Możliwe odpowiedzi: 1. System zarządzania jakością – Wymagania, 2. Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Terminologia, 3. Systemy zarządzania jakością – Wytyczne doskonalenia, 4. System zarządzania jakością – Podstawy i terminologia. ISO 9004:2009: Możliwe odpowiedzi: 1. System zarządzania jakością – Wymagania, 2. Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Terminologia, 3. Systemy zarządzania jakością – Wytyczne doskonalenia, 4. System zarządzania jakością – Podstawy i terminologia. ISO 9001:2015: Możliwe odpowiedzi: 1. System zarządzania jakością – Wymagania, 2. Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Terminologia, 3. Systemy zarządzania jakością – Wytyczne doskonalenia, 4. System zarządzania jakością – Podstawy i terminologia. ISO 8402: Możliwe odpowiedzi: 1. System zarządzania jakością – Wymagania, 2. Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Terminologia, 3. Systemy zarządzania jakością – Wytyczne doskonalenia, 4. System zarządzania jakością – Podstawy i terminologia.
Ćwiczenie 4. - Historia norm ISO3DcqekdfwH
R1VGCuADeW07f3
Wstaw w luki odpowiedzi. ISO to oficjalna nazwa Tu luka: 1. normalizacji, 2. 1945, 3. 1947, 4. Europejski Komitet Normalizacyjny, 5. ISO 9001, 6. ISO 9000, 7. ISO 9002, 8. ISO 9003, 9. Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej, 10. 1946, 11. 1948, 12. EN 29000, 13. ISO 8402, która została utworzona w Tu luka: 1. normalizacji, 2. 1945, 3. 1947, 4. Europejski Komitet Normalizacyjny, 5. ISO 9001, 6. ISO 9000, 7. ISO 9002, 8. ISO 9003, 9. Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej, 10. 1946, 11. 1948, 12. EN 29000, 13. ISO 840, roku. ISO jest organizacją pozarządową, a w jej skład wchodzą instytucje zajmujące się kwestiami Tu luka: 1. normalizacji, 2. 1945, 3. 1947, 4. Europejski Komitet Normalizacyjny, 5. ISO 9001, 6. ISO 9000, 7. ISO 9002, 8. ISO 9003, 9. Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej, 10. 1946, 11. 1948, 12. EN 29000, 13. ISO 840, pochodzące z ponad 160 państw. Głównym zadaniem ISO jest ustalanie norm, które dotyczą przeróżnych dziedzin życia.
W roku 1979, w ramach ISO rozpoczął działalność komitet ISO/TC 176. Efektem jego prac stała się opublikowana w 1986 roku norma Tu luka: 1. normalizacji, 2. 1945, 3. 1947, 4. Europejski Komitet Normalizacyjny, 5. ISO 9001, 6. ISO 9000, 7. ISO 9002, 8. ISO 9003, 9. Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej, 10. 1946, 11. 1948, 12. EN 29000, 13. ISO 840. Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Terminologia. – pierwsza z rodziny Tu luka: 1. normalizacji, 2. 1945, 3. 1947, 4. Europejski Komitet Normalizacyjny, 5. ISO 9001, 6. ISO 9000, 7. ISO 9002, 8. ISO 9003, 9. Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej, 10. 1946, 11. 1948, 12. EN 29000, 13. ISO 840. Przyjęło się, że wszystkie normy wydane przez komitet ISO/TC 176 zaliczało się do tej rodziny. W roku 1987 opublikowano kolejne trzy normy wypisane w kolejności numerycznej: Tu luka: 1. normalizacji, 2. 1945, 3. 1947, 4. Europejski Komitet Normalizacyjny, 5. ISO 9001, 6. ISO 9000, 7. ISO 9002, 8. ISO 9003, 9. Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej, 10. 1946, 11. 1948, 12. EN 29000, 13. ISO 840, Tu luka: 1. normalizacji, 2. 1945, 3. 1947, 4. Europejski Komitet Normalizacyjny, 5. ISO 9001, 6. ISO 9000, 7. ISO 9002, 8. ISO 9003, 9. Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej, 10. 1946, 11. 1948, 12. EN 29000, 13. ISO 840, i Tu luka: 1. normalizacji, 2. 1945, 3. 1947, 4. Europejski Komitet Normalizacyjny, 5. ISO 9001, 6. ISO 9000, 7. ISO 9002, 8. ISO 9003, 9. Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej, 10. 1946, 11. 1948, 12. EN 29000, 13. ISO 840. Stanowiły one opis trzech modeli systemu zapewnienia jakości. W tym samym roku w niezmienionej formie przyjął je przez Tu luka: 1. normalizacji, 2. 1945, 3. 1947, 4. Europejski Komitet Normalizacyjny, 5. ISO 9001, 6. ISO 9000, 7. ISO 9002, 8. ISO 9003, 9. Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej, 10. 1946, 11. 1948, 12. EN 29000, 13. ISO 840, (CEN), oznaczając jako – Tu luka: 1. normalizacji, 2. 1945, 3. 1947, 4. Europejski Komitet Normalizacyjny, 5. ISO 9001, 6. ISO 9000, 7. ISO 9002, 8. ISO 9003, 9. Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej, 10. 1946, 11. 1948, 12. EN 29000, 13. ISO 840.
Okres, który upłynął od pierwszego wydania norm serii ISO 9000 pozwolił na zebranie wielu doświadczeń odnoszących się do różnych branż przemysłu, przedsiębiorstw i innych organizacji.
Ćwiczenie 5. - Siedem zasad zarządzania jakością3DudXGR8yG
Siedem zasad zarządzania jakością710.570Brawo! Znasz siedem zasad zarządzania jakością!Niestety, nie udało Ci się poprawnie rozwiązać testu. Spróbuj jeszcze raz.
Test

Siedem zasad zarządzania jakością

Liczba pytań:
7
Limit czasu:
10.5 min
Twój ostatni wynik:
-
Ćwiczenie 6. - Kontrola prawidłowości pracy poszczególnych procesów wzbogacania węgla1D6zr6FzEF
R16Zh2WkJ27bD2
Oceń prawdziwość podanych zdań zaznaczając odpowiednio prawdę lub fałsz. W celu skontrolowania prawidłowości pracy procesów przeróbczych pobiera się próbki z ostatniego etapu wzbogacania węgla. Możliwe odpowiedzi: prawda; fałsz. Kontrolę prawidłowości pracy poszczególnych procesów wzbogacania węgla przeprowadza się w laboratorium ruchowym zakładu przeróbczego. Możliwe odpowiedzi: prawda; fałsz. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w pracy procesów wzbogacania, można je na bieżąco usuwać. Możliwe odpowiedz: prawda; fałsz.