E-materiały do kształcenia zawodowego

Mikrofonowanie źródeł dźwięku

AUD.06 Obsługa sceny i AUD.07 Realizacja nagłośnień - Technik realizacji nagłośnień 352124

Interaktywne materiały sprawdzające

11
Pokaż ćwiczenia:
1
1. Mikrofonizacja zestawu perkusyjnego3DABDs4f9w
RITBgpmOEEWd93
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym mikrofonizacji zestawu perkusyjnego. W ramach mikrofonizacji zestawu perkusyjnego mikrofonuje się przede wszystkim: bęben basowy, werbel, tomy, hit-hat oraz 1. równolegle, 2. wielkomembranowe, 3. pojemnościowym, 4. prostopadle, 5. wielkościowym, 6. membranowe, 7. wysokie, 8. 45, 9. niskie, 10. 75, 11. underheady, 12. overheady. Bęben basowy, popularnie zwany centralą, to instrument generujący głównie niskie częstotliwości i 1. równolegle, 2. wielkomembranowe, 3. pojemnościowym, 4. prostopadle, 5. wielkościowym, 6. membranowe, 7. wysokie, 8. 45, 9. niskie, 10. 75, 11. underheady, 12. overheady ciśnienie akustyczne, dlatego wymaga użycia mikrofonów przystosowanych do takich częstotliwości i odpornych na znaczny poziom ciśnienia. Werbel w praktyce scenicznej i studyjnej wymaga zastosowania od jednego do trzech mikrofonów nagłaśniających. Tomy, czyli różnej wielkości bębny przejściowe mikrofonuje się podobnie jak werbel – mikrofonem dynamicznym lub 1. równolegle, 2. wielkomembranowe, 3. pojemnościowym, 4. prostopadle, 5. wielkościowym, 6. membranowe, 7. wysokie, 8. 45, 9. niskie, 10. 75, 11. underheady, 12. overheady, ustawionym pod kątem 1. równolegle, 2. wielkomembranowe, 3. pojemnościowym, 4. prostopadle, 5. wielkościowym, 6. membranowe, 7. wysokie, 8. 45, 9. niskie, 10. 75, 11. underheady, 12. overheady stopni, lub zbliżonym, do membrany górnej. Do mikrofonizacji hi-hat-u stosuje się zazwyczaj małomembranowe mikrofony pojemnościowe kierunkowe lub mikrofony 1. równolegle, 2. wielkomembranowe, 3. pojemnościowym, 4. prostopadle, 5. wielkościowym, 6. membranowe, 7. wysokie, 8. 45, 9. niskie, 10. 75, 11. underheady, 12. overheady, szczególnie w lżejszych gatunkach, jak jazz. Mikrofon ustawia się zazwyczaj 1. równolegle, 2. wielkomembranowe, 3. pojemnościowym, 4. prostopadle, 5. wielkościowym, 6. membranowe, 7. wysokie, 8. 45, 9. niskie, 10. 75, 11. underheady, 12. overheady lub pod kątem do talerza górnego. Odległością i kątem reguluje się brzmienie.
2. Instrumenty w zestawie perkusyjnym1DABDs4f9w
R1V8iMHqImCIq1
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Jak nazywa się instrument dęty z drewnianym stroikiem?, 2. Który średniej wielkości instrument jest zbudowany na wzór skrzypiec i wyposażony w pudło rezonansowe oraz otwory rezonansowe?, 3. Co zajmuje centralne miejsce w zestawie perkusyjnym?, 4. Jak nazywamy różnej wielkości bębny przejściowe?
3. Mikrofonowanie źródeł dźwięku - podstawowe zagadnienia2DABDs4f9w
R102S2HXEQwiX2
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.. Werbel to instrument zestawu perkusyjnego, który w praktyce scenicznej i studyjnej wymaga zastosowania od jednego do trzech mikrofonów nagłaśniających, choć możliwe są większe aplikacje.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Floor tom, czyli jedną z niżej brzmiących tzw. przejściówek, mikrofonuje się zazwyczaj mikrofonem dynamicznym lub pojemnościowym, ustawionym pod kątem około 45 stopni do membrany górnej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Gitary elektrycznej nie nagłaśnia się.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Dźwięk w klarnecie wydobywa się z pudła rezonansowego. Mikrofonuje się go poprzez otwory rezonansowe.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
1
Materiały powiązane