2. Zasady pracy asystenta osoby niepełnosprawnej1D1CLGAiac
R1UskrRy6WcXx
Łączenie par. Wskaż, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe w sytuacjach nietypowych w pracy asystenta osoby niepełnosprawne.. Asystowanie osobom z niepełnosprawnościami wiąże się zawsze z występowaniem sytuacji trudnych dla asystenta.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podczas sytuacji trudnych asystent powinien reagować elastycznie i zdecydowanie. Powinien pamiętać o tym aby zachowywać się profesjonalnie i przestrzegać zasad etyki zawodowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Asystent powinien wypowiadać się w imieniu osoby, której asystuje, nawet jeżeli może zrobić to sama.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Profesjonalny asystent nie tylko wspiera w sytuacjach kiedy jest taka potrzeba ale także wyręcza jeśli tylko jest okazja.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Asystent wykonuje te czynności, których nie może wykonać osoba z niepełnosprawnością z powodu swojej niepełnosprawności.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Asystent powinien być zainteresowany tym co dzieje się z osobą, której asystuje.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Wskaż, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe w sytuacjach nietypowych w pracy asystenta osoby niepełnosprawne.. Asystowanie osobom z niepełnosprawnościami wiąże się zawsze z występowaniem sytuacji trudnych dla asystenta.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podczas sytuacji trudnych asystent powinien reagować elastycznie i zdecydowanie. Powinien pamiętać o tym aby zachowywać się profesjonalnie i przestrzegać zasad etyki zawodowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Asystent powinien wypowiadać się w imieniu osoby, której asystuje, nawet jeżeli może zrobić to sama.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Profesjonalny asystent nie tylko wspiera w sytuacjach kiedy jest taka potrzeba ale także wyręcza jeśli tylko jest okazja.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Asystent wykonuje te czynności, których nie może wykonać osoba z niepełnosprawnością z powodu swojej niepełnosprawności.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Asystent powinien być zainteresowany tym co dzieje się z osobą, której asystuje.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
3. Zasady wspierania osób z niepełnosprawnościami
3. Zasady wspierania osób z niepełnosprawnościami1DxVaEnvih
R1CBaagRuuPs6
Łączenie par. Wskaż, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe w sytuacjach spotykanych w pracy asystenta osoby niepełnosprawne.. Idąc z osobą niewidomą, którą prowadzi pies przewodnik powinno się zawsze iść po przeciwnej stronie niż pies.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli osoba niewidoma poruszająca się z psem przewodnikiem poprosi o wsparcie asystenta, powinno się jej odmówić.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wskazanie osobie niewidomej wolnego miejsca siedzącego polega na położeniu jej dłoni na oparciu lub siedzisku.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli osoba z niepełnosprawnością chce kupić słodycze, papierosy albo alkohol, asystent powinien jej to utrudniać.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Pies przewodnik potrafi wskazać osobie niewidomej wolne miejsce siedzące o konkretnym numerze.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podczas gdy pies przewodnik prowadzi osobę niewidomą można do niego mówić i głaskać go, ponieważ to jest bardzo łagodny pies.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli ktoś z otoczenia dyskryminuje osobę z niepełnosprawnością, asystent powinien zawsze reagować, z wyjątkiem sytuacji kiedy osoba z niepełnosprawnością zareaguje sama.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Asystent może tolerować fakt, że współrozmówcy zwracają się bezpośrednio do niego zamiast do osoby z niepełnosprawnością, z którą rozmawiają.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Asystent powinien zaakceptować potrzeby osoby, której asystuje, a nie kierować się własną wygodą.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Osoba z niepełnosprawnością sama decyduje, co chce kupić, asystent nie powinien wpływać na jej wybory.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Wskaż, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe w sytuacjach spotykanych w pracy asystenta osoby niepełnosprawne.. Idąc z osobą niewidomą, którą prowadzi pies przewodnik powinno się zawsze iść po przeciwnej stronie niż pies.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli osoba niewidoma poruszająca się z psem przewodnikiem poprosi o wsparcie asystenta, powinno się jej odmówić.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wskazanie osobie niewidomej wolnego miejsca siedzącego polega na położeniu jej dłoni na oparciu lub siedzisku.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli osoba z niepełnosprawnością chce kupić słodycze, papierosy albo alkohol, asystent powinien jej to utrudniać.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Pies przewodnik potrafi wskazać osobie niewidomej wolne miejsce siedzące o konkretnym numerze.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podczas gdy pies przewodnik prowadzi osobę niewidomą można do niego mówić i głaskać go, ponieważ to jest bardzo łagodny pies.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli ktoś z otoczenia dyskryminuje osobę z niepełnosprawnością, asystent powinien zawsze reagować, z wyjątkiem sytuacji kiedy osoba z niepełnosprawnością zareaguje sama.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Asystent może tolerować fakt, że współrozmówcy zwracają się bezpośrednio do niego zamiast do osoby z niepełnosprawnością, z którą rozmawiają.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Asystent powinien zaakceptować potrzeby osoby, której asystuje, a nie kierować się własną wygodą.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Osoba z niepełnosprawnością sama decyduje, co chce kupić, asystent nie powinien wpływać na jej wybory.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
4. Wspieranie osoby z niepełnosprawnością w sytuacjach trudnych/nietypowych
4. Wspieranie osoby z niepełnosprawnością w sytuacjach trudnych/nietypowych
1Wspieranie osób z niepełnosprawnościami w sytuacjach trudnych1152355Brawo! Udało Ci się rozwiązać test. Oznacza to, że masz wiedzę na temat wspierania osoby z niepełnosprawnością w sytuacjach trudnych i nietypowych.Niestety, nie udało Ci się rozwiązać testu. Wróć do gry wcielanie się w role „Nie wszystko można zaplanować – sytuacje trudne w pracy asystenta osoby niepełnosprawnej”. Spróbuj jeszcze raz przejść test.Niestety, nie udało Ci się rozwiązać testu. Wróć do gry wcielanie się w role „Nie wszystko można zaplanować – sytuacje trudne w pracy asystenta osoby niepełnosprawnej”. Spróbuj jeszcze raz przejść test.1
Test
Wspieranie osób z niepełnosprawnościami w sytuacjach trudnych
Sprawdzisz czy potrafisz:
planować, organizować i wykonywać czynności opiekuńczo‑wspierające osobie niepełnosprawnej
aktywizowanie osoby podopieczne, niepełnosprawne do samodzielności życiowej
Liczba pytań:
15
Limit czasu:
23 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Wspieranie osób z niepełnosprawnościami w sytuacjach trudnych
Pytanie
1/15
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Pies wspomagający osoby niewidome w przemieszczaniu się i orientacji w terenie to pies Możliwe odpowiedzi: 1. przewodnik., 2. asystujący., 3. obronny., 4. asekurujący.
Osoba asystująca osobie głuchoniewidomej powinna być jej Możliwe odpowiedzi: 1. tłumaczem‑przewodnikiem., 2. tłumaczem‑opiekunem., 3. przewodnikiem‑opiekunem., 4. opiekunem‑asystentem.
Rozmawiając z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, używaj Możliwe odpowiedzi: 1. prostego zrozumiałego języka., 2. języka migowego., 3. fonogestów., 4. słownictwa specjalistycznego.
Prowadząc rozmowę z osoba, która siedzi na wózku inwalidzkim, należy Możliwe odpowiedzi: 1. usiąść na krześle lub ławce., 2. ukucnąć przy niej., 3. stanąć za wózkiem., 4. nachylać się nad nią.
Jeżeli ktoś nieznajomy rozpocznie rozmowę z osoba z niepełnosprawnością, to asystent powinien Możliwe odpowiedzi: 1. poczekać aż skończą rozmawiać., 2. przerwać natychmiast rozmowę., 3. stanąć pomiędzy nimi., 4. włączyć się do rozmowy.
Jeśli podczas rozmowy z osobą niewidomą rozmówca użyje słowa „zobaczymy” Możliwe odpowiedzi: 1. to jest to naturalne zachowanie., 2. powinien natychmiast przeprosić., 3. powinien zostać upomniany., 4. nigdy nie powinien użyć tego słowa z kontaktach z osoba niewidomą.
Jeżeli osobą z zespołem Aspergera przejawia zachowania agresywne kiedy się przestraszy, należy Możliwe odpowiedzi: 1. skierować jej uwagę na coś co lubi, 2. zignorować całkowicie jej zachowanie, 3. wytłumaczyć jej, że tak nie wypada, 4. odwrócić się i odejść
Jeżeli osoba z niepełnosprawnością ruchową, której asystujesz jest otyła i prosi cię o podanie kolejnej porcji ciasta Możliwe odpowiedzi: 1. podajesz jej ciasto., 2. nie podajesz jej ciasta., 3. robisz wykład na temat zdrowego odżywiania., 4. wyrzucasz ciasto do kosza.
Jeżeli osoba z niepełnosprawnością ma zaburzenia mowy i mówi niewyraźnie, to Możliwe odpowiedzi: 1. nie należy kończyć za nią wypowiedzi., 2. zawsze należy dopowiadać słowa, które chce powiedzieć., 3. należy przerwać jej wypowiedź jak zrobi dłuższą przerwę., 4. nie należy pozwolić jej wypowiadać się publicznie.
Idąc z osobą niewidomą, której asystuje pies przewodnik, należy iść Możliwe odpowiedzi: 1. po przeciwnej stronie niż pies., 2. obok psa., 3. pomiędzy psem a osobą niewidomą., 4. za psem.
Podczas asystowania osobie niesłyszącej załatwiającej sprawy urzędowe należy Możliwe odpowiedzi: 1. ograniczyć się do koniecznego minimalnego wsparcia., 2. załatwić sprawę za osobę niesłyszącą., 3. pouczyć urzędnika, że powinien posługiwać się alfabetem Braille’a., 4. zażądać materiałów w druku powiększonym.
Podczas rozmowy z osobą, która ma zniekształconą twarz należy Możliwe odpowiedzi: 1. zachowywać się naturalnie., 2. nie patrzeć w jej kierunku., 3. wpatrywać się w jej twarz., 4. jak najszybciej skończyć rozmowę.
Rozmawiając z osobą niesłyszącą, której towarzyszy tłumacz języka migowego, należy Możliwe odpowiedzi: 1. zwracać się bezpośrednio do osoby niesłyszącej., 2. zwracać się bezpośrednio do tłumacza języka migowego., 3. unikać kontaktu wzrokowego., 4. mówić jak najgłośniej do tłumacza.
Jeżeli osoba z niepełnosprawnością prosi swojego asystenta, aby zaprowadzał jej dziecko do szkoły, asystent osoby z niepełnosprawnością powinien Możliwe odpowiedzi: 1. odmówić i zaproponować wspólne odprowadzenie dziecka., 2. zgodzić się, to jakaś odmiana w pracy., 3. czuć się niezręcznie, ale zaprowadzić dziecko., 4. zaprowadzić dziecko do szkoły tylko jeden raz.
Podczas rozmowy z osobą słabosłyszącą należy Możliwe odpowiedzi: 1. mówić wyraźnie i nie zasłaniać ust., 2. literować wyrazy., 3. powtarzać każdy wyraz kilka razy i robić „trąbkę” z dłoni., 4. krzyczeć jej do ucha i gestykulować.
5. Osoby z niepełnosprawnościami, schorzenia towarzyszące
5. Osoby z niepełnosprawnościami, schorzenia towarzyszące3
R8SfcrohyYPce
Dopasuj wyjaśnienia do haseł. mózgowe porażenie dziecięce Możliwe odpowiedzi: 1. ubytek widzenia, występuje w centralnej części pola widzenia, 2. zespół objawów neuropsychiatrycznych, głównym objawem jest występowanie tików ruchowych oraz głosowych., 3. występowanie równocześnie dwóch lub więcej niepełnosprawności, 4. zespół objawów związanych z zaburzeniami psychomotorycznymi, jest następstwem uszkodzenia mózgu dziecka na etapie wczesnego rozwoju, 5. choroba genetyczna, objawia się uszkodzeniem słuchu oraz wzroku, 6. rodzaj paraliżu, schorzenie neurologiczne spowodowane uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym lub piersiowym, powoduje porażenie pary kończyn, zwykle dolnych. paraplegia Możliwe odpowiedzi: 1. ubytek widzenia, występuje w centralnej części pola widzenia, 2. zespół objawów neuropsychiatrycznych, głównym objawem jest występowanie tików ruchowych oraz głosowych., 3. występowanie równocześnie dwóch lub więcej niepełnosprawności, 4. zespół objawów związanych z zaburzeniami psychomotorycznymi, jest następstwem uszkodzenia mózgu dziecka na etapie wczesnego rozwoju, 5. choroba genetyczna, objawia się uszkodzeniem słuchu oraz wzroku, 6. rodzaj paraliżu, schorzenie neurologiczne spowodowane uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym lub piersiowym, powoduje porażenie pary kończyn, zwykle dolnych. zespół Ushera Możliwe odpowiedzi: 1. ubytek widzenia, występuje w centralnej części pola widzenia, 2. zespół objawów neuropsychiatrycznych, głównym objawem jest występowanie tików ruchowych oraz głosowych., 3. występowanie równocześnie dwóch lub więcej niepełnosprawności, 4. zespół objawów związanych z zaburzeniami psychomotorycznymi, jest następstwem uszkodzenia mózgu dziecka na etapie wczesnego rozwoju, 5. choroba genetyczna, objawia się uszkodzeniem słuchu oraz wzroku, 6. rodzaj paraliżu, schorzenie neurologiczne spowodowane uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym lub piersiowym, powoduje porażenie pary kończyn, zwykle dolnych. niepełnosprawność sprzężona Możliwe odpowiedzi: 1. ubytek widzenia, występuje w centralnej części pola widzenia, 2. zespół objawów neuropsychiatrycznych, głównym objawem jest występowanie tików ruchowych oraz głosowych., 3. występowanie równocześnie dwóch lub więcej niepełnosprawności, 4. zespół objawów związanych z zaburzeniami psychomotorycznymi, jest następstwem uszkodzenia mózgu dziecka na etapie wczesnego rozwoju, 5. choroba genetyczna, objawia się uszkodzeniem słuchu oraz wzroku, 6. rodzaj paraliżu, schorzenie neurologiczne spowodowane uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym lub piersiowym, powoduje porażenie pary kończyn, zwykle dolnych. mroczek centralny Możliwe odpowiedzi: 1. ubytek widzenia, występuje w centralnej części pola widzenia, 2. zespół objawów neuropsychiatrycznych, głównym objawem jest występowanie tików ruchowych oraz głosowych., 3. występowanie równocześnie dwóch lub więcej niepełnosprawności, 4. zespół objawów związanych z zaburzeniami psychomotorycznymi, jest następstwem uszkodzenia mózgu dziecka na etapie wczesnego rozwoju, 5. choroba genetyczna, objawia się uszkodzeniem słuchu oraz wzroku, 6. rodzaj paraliżu, schorzenie neurologiczne spowodowane uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym lub piersiowym, powoduje porażenie pary kończyn, zwykle dolnych. zespół Gillesa de la Tourette’a Możliwe odpowiedzi: 1. ubytek widzenia, występuje w centralnej części pola widzenia, 2. zespół objawów neuropsychiatrycznych, głównym objawem jest występowanie tików ruchowych oraz głosowych., 3. występowanie równocześnie dwóch lub więcej niepełnosprawności, 4. zespół objawów związanych z zaburzeniami psychomotorycznymi, jest następstwem uszkodzenia mózgu dziecka na etapie wczesnego rozwoju, 5. choroba genetyczna, objawia się uszkodzeniem słuchu oraz wzroku, 6. rodzaj paraliżu, schorzenie neurologiczne spowodowane uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym lub piersiowym, powoduje porażenie pary kończyn, zwykle dolnych.
Dopasuj wyjaśnienia do haseł. mózgowe porażenie dziecięce Możliwe odpowiedzi: 1. ubytek widzenia, występuje w centralnej części pola widzenia, 2. zespół objawów neuropsychiatrycznych, głównym objawem jest występowanie tików ruchowych oraz głosowych., 3. występowanie równocześnie dwóch lub więcej niepełnosprawności, 4. zespół objawów związanych z zaburzeniami psychomotorycznymi, jest następstwem uszkodzenia mózgu dziecka na etapie wczesnego rozwoju, 5. choroba genetyczna, objawia się uszkodzeniem słuchu oraz wzroku, 6. rodzaj paraliżu, schorzenie neurologiczne spowodowane uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym lub piersiowym, powoduje porażenie pary kończyn, zwykle dolnych. paraplegia Możliwe odpowiedzi: 1. ubytek widzenia, występuje w centralnej części pola widzenia, 2. zespół objawów neuropsychiatrycznych, głównym objawem jest występowanie tików ruchowych oraz głosowych., 3. występowanie równocześnie dwóch lub więcej niepełnosprawności, 4. zespół objawów związanych z zaburzeniami psychomotorycznymi, jest następstwem uszkodzenia mózgu dziecka na etapie wczesnego rozwoju, 5. choroba genetyczna, objawia się uszkodzeniem słuchu oraz wzroku, 6. rodzaj paraliżu, schorzenie neurologiczne spowodowane uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym lub piersiowym, powoduje porażenie pary kończyn, zwykle dolnych. zespół Ushera Możliwe odpowiedzi: 1. ubytek widzenia, występuje w centralnej części pola widzenia, 2. zespół objawów neuropsychiatrycznych, głównym objawem jest występowanie tików ruchowych oraz głosowych., 3. występowanie równocześnie dwóch lub więcej niepełnosprawności, 4. zespół objawów związanych z zaburzeniami psychomotorycznymi, jest następstwem uszkodzenia mózgu dziecka na etapie wczesnego rozwoju, 5. choroba genetyczna, objawia się uszkodzeniem słuchu oraz wzroku, 6. rodzaj paraliżu, schorzenie neurologiczne spowodowane uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym lub piersiowym, powoduje porażenie pary kończyn, zwykle dolnych. niepełnosprawność sprzężona Możliwe odpowiedzi: 1. ubytek widzenia, występuje w centralnej części pola widzenia, 2. zespół objawów neuropsychiatrycznych, głównym objawem jest występowanie tików ruchowych oraz głosowych., 3. występowanie równocześnie dwóch lub więcej niepełnosprawności, 4. zespół objawów związanych z zaburzeniami psychomotorycznymi, jest następstwem uszkodzenia mózgu dziecka na etapie wczesnego rozwoju, 5. choroba genetyczna, objawia się uszkodzeniem słuchu oraz wzroku, 6. rodzaj paraliżu, schorzenie neurologiczne spowodowane uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym lub piersiowym, powoduje porażenie pary kończyn, zwykle dolnych. mroczek centralny Możliwe odpowiedzi: 1. ubytek widzenia, występuje w centralnej części pola widzenia, 2. zespół objawów neuropsychiatrycznych, głównym objawem jest występowanie tików ruchowych oraz głosowych., 3. występowanie równocześnie dwóch lub więcej niepełnosprawności, 4. zespół objawów związanych z zaburzeniami psychomotorycznymi, jest następstwem uszkodzenia mózgu dziecka na etapie wczesnego rozwoju, 5. choroba genetyczna, objawia się uszkodzeniem słuchu oraz wzroku, 6. rodzaj paraliżu, schorzenie neurologiczne spowodowane uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym lub piersiowym, powoduje porażenie pary kończyn, zwykle dolnych. zespół Gillesa de la Tourette’a Możliwe odpowiedzi: 1. ubytek widzenia, występuje w centralnej części pola widzenia, 2. zespół objawów neuropsychiatrycznych, głównym objawem jest występowanie tików ruchowych oraz głosowych., 3. występowanie równocześnie dwóch lub więcej niepełnosprawności, 4. zespół objawów związanych z zaburzeniami psychomotorycznymi, jest następstwem uszkodzenia mózgu dziecka na etapie wczesnego rozwoju, 5. choroba genetyczna, objawia się uszkodzeniem słuchu oraz wzroku, 6. rodzaj paraliżu, schorzenie neurologiczne spowodowane uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym lub piersiowym, powoduje porażenie pary kończyn, zwykle dolnych.
6. Sytuacje trudne w pracy asystenta osoby niepełnosprawnej
6. Sytuacje trudne w pracy asystenta osoby niepełnosprawnej2D15Y0vuxq
RHLCQNS3YtWKt
Łączenie par. Wskaż, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe w sytuacji, gdy chcesz wspomóc osobę poruszającą się na wózku w pokonaniu niechęci do wychodzenia z domu.. Z osobą podopieczną rozmawiasz o trudnościach i barierach w otoczeniu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Proponujesz osobie podopiecznej asystowanie podczas wychodzenia z domu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Kontaktujesz się z PFRON w celu dowiedzenia się o możliwości wyjazdu osoby podopiecznej na wycieczkę.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Proponujesz osobie podopiecznej aktywności związane z jej zainteresowaniami.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Rozmawiając z osobą podopieczną nie należy powoływać się na doświadczenia innych osób.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Wskaż, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe w sytuacji, gdy chcesz wspomóc osobę poruszającą się na wózku w pokonaniu niechęci do wychodzenia z domu.. Z osobą podopieczną rozmawiasz o trudnościach i barierach w otoczeniu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Proponujesz osobie podopiecznej asystowanie podczas wychodzenia z domu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Kontaktujesz się z PFRON w celu dowiedzenia się o możliwości wyjazdu osoby podopiecznej na wycieczkę.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Proponujesz osobie podopiecznej aktywności związane z jej zainteresowaniami.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Rozmawiając z osobą podopieczną nie należy powoływać się na doświadczenia innych osób.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz