Rozwój psychomotoryczny dziecka i jego wspomaganie
SPO.04. Świadczenie usług opiekuńczych i wspomagających rozwój dziecka - Opiekunka dziecięca 325905
Kąciki zainteresowań/zabaw tematycznych
PROGRAM ĆWICZENIOWY DO PROJEKTOWANIA PRZEZ DOBIERANIE
Przykładowe elementy wyposażenia kącików tematycznych i pomoce dydaktyczne, które wpływają na stymulowanie rozwoju dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa i w wieku przedszkolnym.
Okres wczesnego dzieciństwa | Obie grupy wiekowe | Okres przedszkolny |
|---|---|---|
|
|
|
Okres wczesnego dzieciństwa | Obie grupy wiekowe | Okres przedszkolny |
|---|---|---|
|
|
|
Okres wczesnego dzieciństwa | Obie grupy wiekowe | Okres przedszkolny |
|---|---|---|
|
|
|
Okres wczesnego dzieciństwa | Obie grupy wiekowe | Okres przedszkolny |
|---|---|---|
|
|
|
Program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie “Kąciki zainteresowań/zabaw tematycznych” rozpoczyna się ekranem startowym. Program umożliwia wcielenie się w rolę opiekunki dziecięcej, która planuje i projektuje cztery kąciki zainteresowań i zabaw tematycznych dla małego dziecka. Klikając przycisk Start, użytkownik przechodzi do ekranu z zasadami. Następnie, klikając przycisk Dalej do ekranu z wyborem kącika: czytelniczy, przyrodniczy, artysytyczny, konstrukcyjny.
W programie występują dwa poziomy trudności. Na poziomie pierwszym użytkownik dobiera elementy do wybranego kącika tematycznego. Na drugim poziomie ma za zadanie podzielić pomoce dydaktyczne i wyposażenie, uwzględniając wiek dziecka, czyli okres wczesnego dzieciństwa i okres przedszkolny.
Po wyborze kącika i kliknięciu przycisku Dalej, pojawia się ekran z pomieszczeniem i grafikami do wyboru. Użytkownik wybiera odpowiednie elementy wyposażenia lub pomoce dydaktyczne do zaprojektowania przestrzeni, klikając w ilustrację z opisem. Po naciśnięciu przycisku Zatwierdź, użytkownik otrzymuje informację zwrotną o poprawnie lub błędnie zaprojektowanym kąciku. Następnie może spróbować jeszcze raz, dopóki nie wybierze wszystkich poprawnych elementów. Użytkownik może przesuwać elementy w pomieszczeniu, a także zapisać w pliku wygląd kącika, klikając ikonę aparatu.
Po ukończeniu poziomu pierwszego, pojawia się ekran z grafikami do przyporządkowania do odpowiednich grup: wczesne dzieciństwo, obie grupy wiekowe, okres przedszkolny. Po kliknięciu na ilustrację, pojawia się ona na planszy i należy przesunąć go na wybrane pole. Po ustawieniu wszystkich elementów, aktywny staje się przycisk Zatwierdź. Po jego naciśnięciu, użytkownik otrzymuje informację zwrotną o poprawnie lub błędnie rozwiązanym zadaniu. Następnie może spróbować jeszcze raz, dopóki nie przyporządkuje wszystkich elementów.
Po ukończeniu poziomu drugiego, użytkownik może przejść do wyboru kącików, klikając przycisk Przejdź do menu lub zakończyć program.


Zasób interaktywny dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1BR3kpEy
Powiązane ćwiczenia
- 2. Wyposażenie kącików zainteresowańGrupuj elementy2. Wyposażenie kącików zainteresowań
RAOPUzBaR1maf21 Przyporządkuj wymienione elementy wyposażenia do odpowiedniego kącika tematycznego, w którym powinny się znaleźć.Przyporządkuj wymienione elementy wyposażenia do odpowiedniego kącika tematycznego, w którym powinny się znaleźć.