R13YyfyOuuh8F1
Mapa myśli. Lista elementów:
  • Nazwa kategorii: Zmiany w budowie
    • Elementy należące do kategorii Zmiany w budowie
    • Nazwa kategorii: Wykształcenie tkanki wzmacniającej
      • Elementy należące do kategorii Wykształcenie tkanki wzmacniającej
      • Nazwa kategorii: kolenchyma (zwarcica)
      • Nazwa kategorii: sklerenchyma (twardzica)
      • Koniec elementów należących do kategorii Wykształcenie tkanki wzmacniającej
    • Nazwa kategorii: Wykształcenie tkanki przewodzącej
      • Elementy należące do kategorii Wykształcenie tkanki przewodzącej
      • Nazwa kategorii: drewno (ksylem)
      • Nazwa kategorii: łyko (floem)
      • Koniec elementów należących do kategorii Wykształcenie tkanki przewodzącej
    • Nazwa kategorii: Wykształcenie tkanki okrywającej
      • Elementy należące do kategorii Wykształcenie tkanki okrywającej
      • Nazwa kategorii: peryderma (korkowica) z przetchlinkami
      • Nazwa kategorii: skórka z aparatami szparkowymi
      • Koniec elementów należących do kategorii Wykształcenie tkanki okrywającej
    • Nazwa kategorii: Wykształcenie organów
      • Elementy należące do kategorii Wykształcenie organów
      • Nazwa kategorii: korzenie
      • Nazwa kategorii: łodyga
      • Nazwa kategorii: liście
      • Nazwa kategorii: nasiona
      • Koniec elementów należących do kategorii Wykształcenie organów
      Koniec elementów należących do kategorii Zmiany w budowie
Adaptacje roślin do życia w środowisku lądowym związane z wykształceniem tkanek roślinnych i organów.
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 1
RpSy8uGszFUYi
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
RdmB143NWaqgo
(Uzupełnij).
Polecenie 2
Rr6mQpC96urrn
Korzystając z powyższej mapy myśli opisz, w jaki sposób każde z adaptacji umożliwiło roślinom życie na lądzie. (Uzupełnij).