Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z mapą myśli i odpowiedz, jakie są największe zalety robotyki w edukacji.

Zapoznaj się z opisem mapy myśli i odpowiedz, jakie są największe zalety robotyki w edukacji.

R4irmGBq3SFna
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
R1FyEOwVuXRht
Mapa myśli składa się z czterech pól połączonych strzałkami. Jej główną część stanowi grafika przedstawiająca klasę szkolną z podpisem: Robotyka na lekcjach. Od grafiki biegnie w przerywana linia do pierwszej grafiki przedstawiającej schematycznie ukazanego, białego robota w niebieskim kółku. Pod spodem znajduje się napis: Rozwija umiejętności twarde: mierzalne (potwierdzone, zbiór umiejętności i wiedzy potrzebnych do wykonywania określonych działań. Od tej grafiki biegnie 6 przerywanych linii do pól z tekstem: Uczy umiejętności obsługi programów/systemów robotycznych, Umożliwia naukę rozumienia i czytania dokumentacji technicznej, Rozwija umiejętności matematyczne i fizyczne, Uczy zasad i reguł programowania maszyn, Uczy języków programowania, Rozwój umiejętności manualnych. Kolejna grafika, od której biegną linie od grafiki głównej przedstawia cienie sześciu osób na białym tle z kolorowymi kołami zębatymi. Pod spodem znajduje się napis: Rozwija umiejętności miękkie: nie mierzalne, o charakterze osobistym i interpersonalnym. Od tej grafiki biegnie 7 przerywanych linii do pól z tekstem: Pozwala zrozumieć zależności między poszczególnymi działaniami i związki przyczynowo – skutkowe, Zajęcia szkolne z robotyki uczą wyciągania wniosków z podejmowanych działań, Pogłębia umiejętności strategicznego i analitycznego myślenia, Rozwija kreatywność, Kształtuje umiejętność pracy w grupie, Uczy cierpliwości i konsekwentnego dążenia do celu, Zajęcia z robotyki ćwiczą pamięć, jest to gimnastyka dla mózgu. Trzecia, ostatnia grafika, od której biegną przerywane linie od grafiki głównej przedstawia granatowe, niebieskie i turkusowe koła zębate z symbolami w środku. Pod spodem znajduje się napis: Wnioski. Od tej grafiki biegnie 7 przerywanych linii do pól z tekstem: Robotyka rozwija i edukuje, Zajęcia szkolne z robotyki uczą wyciągania wniosków i podejmowania działań, To nauka przez doświadczenie, Roboty na lekcji pozwalają zrozumieć działanie technologii, Nauka programowania w szkole wzbudza zainteresowanie informatyką, Robotyka oznacza praktyczne poznawanie zagadnień z zakresu technologii, informatyki i mechaniki, Budując pierwsze maszyny doceniamy logiczne i kreatywne myślenie.
Źródło ilustracji: Pixabay, domena publiczna.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 2

Opisz umiejętności, jakie rozwija budowa i programowanie robotów w edukacji.

RAAbIgD71nE9D
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.