Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z mapami myśli. Wybierz dwóch autorów spośród podanych i rozwiń analizę cech ich twórczości. Dodaj przykłady oraz cytaty, aby zilustrować poszczególne ich cechy.

R1Exbryzib6bC
(Uzupełnij).
RF5KtkBam6YBd1
RPfZBwhGvYp0L1
Polecenie 2
Podaj cechy twórczości Hanny Krall. Pamiętaj o dokonaniu krytycznej selekcji źródeł.
Podaj cechy twórczości Hanny Krall. Pamiętaj o dokonaniu krytycznej selekcji źródeł.
R1Exbryzib6bC
(Uzupełnij).
R10PMN8ugUsob
Ćwiczenie 1
Połącz nazwiska pisarzy z elementami charakterystyki ich twórczości. Wisława Szymborska Możliwe odpowiedzi: 1. tematyka miejsca człowieka w świecie, 2. lingwizm, krytyka języka, 3. naturalizm, język potoczny, 4. operowanie idiomami, zaskakiwanie puentą, 5. groteska, teatr absurdu, 6. intelektualizm, dokładność opisu świata Stanisław Barańczak Możliwe odpowiedzi: 1. tematyka miejsca człowieka w świecie, 2. lingwizm, krytyka języka, 3. naturalizm, język potoczny, 4. operowanie idiomami, zaskakiwanie puentą, 5. groteska, teatr absurdu, 6. intelektualizm, dokładność opisu świata Sławomir Mrożek Możliwe odpowiedzi: 1. tematyka miejsca człowieka w świecie, 2. lingwizm, krytyka języka, 3. naturalizm, język potoczny, 4. operowanie idiomami, zaskakiwanie puentą, 5. groteska, teatr absurdu, 6. intelektualizm, dokładność opisu świata Zbigniew Herbert Możliwe odpowiedzi: 1. tematyka miejsca człowieka w świecie, 2. lingwizm, krytyka języka, 3. naturalizm, język potoczny, 4. operowanie idiomami, zaskakiwanie puentą, 5. groteska, teatr absurdu, 6. intelektualizm, dokładność opisu świata Tadeusz Borowski Możliwe odpowiedzi: 1. tematyka miejsca człowieka w świecie, 2. lingwizm, krytyka języka, 3. naturalizm, język potoczny, 4. operowanie idiomami, zaskakiwanie puentą, 5. groteska, teatr absurdu, 6. intelektualizm, dokładność opisu świata Czesław Miłosz Możliwe odpowiedzi: 1. tematyka miejsca człowieka w świecie, 2. lingwizm, krytyka języka, 3. naturalizm, język potoczny, 4. operowanie idiomami, zaskakiwanie puentą, 5. groteska, teatr absurdu, 6. intelektualizm, dokładność opisu świata
R1biLTPpzsrPg1
Ćwiczenie 2
Oceń prawdziwość zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe. Opisy w Książce Hanny Krall Zdążyć przed panem Bogiem posiadają duże zabarwienie emocjonalne. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wiersz Ocalony Tadeusza Różewicza jest analizą stanu umysłu ludzkiego, doświadczonego przez II wojnę światową. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W utworze Krzysztofa Kamila Baczyńskiego Pokolenie z 1943 roku panuje nastrój niepewności, a podmiotowi lirycznemu brakuje stanowczości. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zakończenie powieści Inny świat Herlinga-Grudzińskiego jest symboliczne. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Bohaterami wierszy Mirona Białoszewskiego są zazwyczaj wysublimowane przedmioty. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz