Mapa myśli
Przeanalizuj mapę myśli i scharakteryzuj kierunki awangardowe i tradycjonalistyczne, wskazując na stawiane sobie cele i opozycję między nimi.
Przeanalizuj treść mapy myśli i scharakteryzuj kierunki awangardowe i tradycjonalistyczne. Wymień stawiane przez nie cele i opisz opozycję między nimi.
Na podstawie mapy myśli wyjaśnij, z czego wynika wielość kierunków w sztuce dwudziestolecia międzywojennego.
Opierając się na poniższym fragmencie scharakteryzuj przemiany w sztuce, jakie dokonały się w okresie międzywojnia, a także podaj tego przyczyny.
Literatura lat 1918-1939Rozległość horyzontów umysłowych twórców awangardy, przenikliwe wizje przyszłości Stanisława Ignacego Witkiewicza, głębokie analizy Gombrowicza, mitotwórstwo Schulza, świadomość polityczna literatury lat trzydziestych, trzeźwa i wywracająca wszystko na nice myśl Irzykowskiego, nade wszystko zaś – tragiczny heroizm, zagadnienie moralnej odpowiedzialności u katastrofistów – wszystko to było dziedzictwem bezpośrednich następców. Dodajmy jeszcze do tego wyliczenia – metaforyczność w poezji, która pozwalała na skrót i zaskakujące zestawienie oraz groteskę – jako sposób ujęcia świata.