bg‑azure

In this section, you are going to learn how to create a mind map that organises different types of advertising and their characteristics. You will enrich your vocabulary and broaden your knowledge of advertising, which will allow you to form your own opinion about the ad world.

W tej sekcji dowiesz się, jak stworzyć mapę pojęć, która pomoże ci uporządkować różne rodzaje reklam i ich cechy charakterystyczne. Wzbogacisz słownictwo i poszerzysz wiedzę na ten temat, co pozwoli ci wyrobić sobie własne zdanie dotyczące świata reklamy.

R7iRUShcwaDZA
There are so many ads around us...
Otacza nas tyle reklam...
Źródło: dostępny w internecie: www.unsplash.com [dostęp 30.03.2022], domena publiczna.
Exercise 1
R3hdUIdGntNSa
Analyse the advertising slogans. In each case, choose the type of product they advertise.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
1
Exercise 2

Drag the following descriptions of advertising and drop them in the correct category.

R1ABIC9lzMwqm
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Study the mind map below. Then, do the exercises.

INSTRUKCJA DO MAPY POJĘĆ1azurewhite
Rx2RYulMfB8LB1
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 2
R1Y4SJyeCwYJd
Study the one-sentence descriptions below and fill in the gaps with names of the correct types of advertising.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 3

Play the dialogues between two students talking about advertisements and answer the questions below.

1.

R1izzmCQomSBW
Nagranie dźwiękowe.
TRANSCRIPTazurewhite
RKlLFeCb7Urr0
1.1. The students seem to be …… after the lecture.
a) indifferent
b) exasperated
c) bothered
d) devastated

1.2. The students point out that ads
a) are barely noticeable.
b) are very harmful.
c) are usually illegal.
d) are still under control.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

2.

R11MCGWQ6c52v
Nagranie dźwiękowe.
TRANSCRIPTazurewhite
R1Dbxa7KRPRUN
2.1. A five-year old girl
a) saw the commercial once.
b) has recently seen the commercial.
c) saw the commercial many times.
d) wanted to learn the commercial by heart.

2.2. The idea of banning the commercials for children
a) is supported by a father.
b) seems to be supported by both parents.
c) is unnoticed by the mother.
d) is not the subject of the conversation.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 4

Play the dialogues again and complete the phrases the speakers use.

1.

R1FQIqlrOtzeU
Nagranie dźwiękowe.
TRANSCRIPTazurewhite

2.

R1HAV4yfWSj5x
Nagranie dźwiękowe.
TRANSCRIPTazurewhite
R18JUMBoC3f902
1. grabbed     Tu uzupełnij 2. advertisement     Tu uzupełnij 3. subliminal      Tu uzupełnij 4. tracked     Tu uzupełnij 5. omnipresent     Tu uzupełnij 6. filled     Tu uzupełnij 7. doomed to     Tu uzupełnij 8. yield to     Tu uzupełnij
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.