Mapa pojęć
Consulta la mappa concettuale e cerca di memorizzare più parole possibile. Crea almeno 10 frasi con le parole scelte che descrivono le tue attività.
Zapoznaj się z mapą pojęć i postaraj się zapamiętać jak najwięcej słów. Utwórz przynajmniej 10 zdań z wybranymi słowami, które opisują twoje aktywności.
Mapa pojęć.
W centralnym punkcie mapy myśli znajduje się węzeł główny: Attività quotidiane, od którego odchodzi siedem kategorii. Od każdej kategorii odchodzą nazwy codziennych czynności opisanych w języku włoskim. Obok większości czynności znajduje się małe zdjęcie.
Kategorie:
Nella camera da letto
svegliarsi (Zdjecie przedstawia kobietę, która się przeciąga na łóżku.)
alzarsi (Zdjęcie przedstawia kobietę, która wstaje z łóżka.)
addormentarsi (Zdjęcie przedstawia kobietę w łóżku, która zakrywa twarz kołdrą.)
dormire (Zdjęcie przedstawia twarz kobiety, ktora śpi wtulona w poduszkę.)
rifare il letto (Zdjęcie przedstawia osobę, która ścieli łóżko.)
vestirsi (Zdjęcie przedstawia kobietę, która zakłada golf.)
togliersi i vestiti (Zdjęcie przedstawia kobietę, która odpina spodnie.)
In bagno
cambiarsi (Zdjęcie przedstawia osobę, która się przebiera.)
lavarsi i denti (Zdjęcie przedstawia kobietę, która myje zęby.)
lavarsi la faccia (Zdjęcie mężczyznę, który myje twarz.)
lavarsi le mani (Zdjęcie przedstawia osobę, która namydla sobie ręce.)
fare la doccia (Zdjęcie przedstawia deszczownicę pod prysznicem.)
fare il bagno (Zdjęcie przedstawia wannę.)
pettinare i capelli (Zdjęcie przedstawia kobietę, która czesze długie włosy.)
truccarsi (Zdjęcie przedstawia koietę, która robi sobie makijaż.)
farsi la barba (Zdjęcie przedstawia mężczyznę, który się goli.)
In cucina
preparare i panini (Zdjęcie przedstawia osobę przygotowującą kanapki.)
preparare la colazione (Zdjęcie przedstawia osobę przygotowującą śniadanie w kuchni.)
fare colazione (Zdjęcie przedstawia twarz kobiety, która je kanapkę.)
pranzare (Zdjęcie przedstawia talerz, na którym znajduje się obiad.)
cenare (Zdjęcie przedstawia osobę nakręcającą makaron na widelec.)
lavare i piatti (Zdjęcie przedstawia osobę, która zmywa naczynia.)
cucinare (Zdjęcie przedstawia mężczyznę, który gotuje.)
Le parti del giorno
la mattina
il pomeriggio
la sera
la notte
Fuori casa
portare fuori il cane (Zdjęcie przedstawia psa na smyczy.)
fare una passeggiata (Zdjęcie przedstawia nogi spacerującej osoby.)
prendere un tram/un autobus (Zdjęcie przedstawia kobietę, która siedzi w autobusie.)
fare sport (Zdjęcie przedstawia mężczyznę, który ćwiczy.)
allenarsi (Zdjęcie przedstawia osobę podnoszącą ciężary.)
fare la spesa (Zdjęcie przedstawia kobietę, która robi zakupy spożywcze.)
fare shopping (Zdjęcie przedstawia kobietę z torbami z zakupami w rękach.)
In casa
dare da bere e mangiare al cane/gatto (Zdjęcie przedstawia kota, który je z miski.)
pulire (Zdjęcie przedstawia mopa na podłodze.)
togliere la polvere (Zdjęcie przedstawia ręce osoby, która ściera kurz.)
mettere in ordine (Zdjęcie przedstawia kobietę, która niesie w rękach poskładaną odzież.)
riposarsi (Zdjęcie przedstawia kobietę, która leży na kanapie.)
rilassarsi (Zdjęcie przedstawia kobietę, która leży na trawie.)
fare i compiti (Zdjęcie przedstawia chłopca, który odrabia lekcje.)
Giorni della settimana
lunedì
martedì
mercoledì
giovedì
venerdì
sabato
domenica
Abbina le immagini ai verbi.
Połącz obrazki z czasownikami.
Abbina le espressioni in italiano a quelle in polacco.
Połącz wyrażenia w języku włoskim z ich odpowiednikami w języku polskim.
Quanto spesso? Ordina gli avverbi in ordine di frequenza.
Jak często? Uporządkuj przysłówki według częstotliwości.
- mai
- 1. raramente, 2. spesso, 3. quasi mai, 4. di tanto in tanto, 5. quasi sempre
- 1. raramente, 2. spesso, 3. quasi mai, 4. di tanto in tanto, 5. quasi sempre
- 1. raramente, 2. spesso, 3. quasi mai, 4. di tanto in tanto, 5. quasi sempre
- 1. raramente, 2. spesso, 3. quasi mai, 4. di tanto in tanto, 5. quasi sempre
- 1. raramente, 2. spesso, 3. quasi mai, 4. di tanto in tanto, 5. quasi sempre
- sempre
Abbina le registrazioni alle fotografie.
Połącz nagrania z fotografiami.
Decidi a cosa si riferisce ogni file audio. Abbina gli elementi delle due colonne.
Zdecyduj, do czego odnosi się każde nagranie audio. Połącz elementy z dwóch kolumn.
Audio 1
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DGPDglyTk
Nagranie dźwiękowe przedstawia zdanie w języku włoskim.
Audio 2
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DGPDglyTk
Nagranie dźwiękowe przedstawia zdanie w języku włoskim.
Audio 3
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DGPDglyTk
Nagranie dźwiękowe przedstawia zdanie w języku włoskim.
Audio 4
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DGPDglyTk
Nagranie dźwiękowe przedstawia zdanie w języku włoskim.
