Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Czas trwania: 90 min

Cele i oczekiwane rezultaty

  • Nazywanie podstawowych produktów spożywczych.

  • Nazywanie i opisywanie głównych posiłków.

  • Wymienianie nazw dni tygodnia.

  • Zastosowanie w praktyce czasowników: jeść, pić.

  • Ćwiczenie rozumienia ze słuchu i rozwijanie sprawności mówienia.

Kryteria sukcesu (językiem ucznia)

  • Ułożysz szkolne menu.

  • Wymienisz nazwy dni tygodnia.

  • Zapamiętasz nazwy produktów spożywczych.

Narzędzia i środki dydaktyczne

  • Minecraft Education Edition – kraina 1−3,

  • ćwiczenie Genially.

Scenariusz lekcji

1

Przebieg zajęć

Opis przebiegu zajęć

Komentarz metodyczno‑dydaktyczny

Czas

Metody / formy pracy

I. Wstęp

Nauczyciel wprowadza uczniów w temat zajęć. Wyjaśnia, że kolejnym miejscem, które odwiedzi gracz, będzie szkolna stołówka, na której pozna on dania kuchni polskiej. Inicjuje pogadankę na temat potraw charakterystycznych dla Ukrainy.

Uczniowie uczestniczą w pogadance.

10 min

pogadanka

II. Część właściwa

Praca samodzielna ucznia z krainą.

Kolejność zadań:

- udaj się do stołówki,

- porozmawiaj z Mają, Anią i Wojtkiem,

- wykonaj dołączone zadanie,

- porozmawiaj z Markiem, otwórz książkę i zapamiętaj samogłoski,

- rozwiąż quiz,

- zapisz na tablicy propozycję menu,

- wykonaj zadanie, które przygotował dla ciebie Mateusz i podpisz obrazki na ścianie.

Uczniowie realizują każde zadanie, które napotkają w grze. Upewnij się, że dzieci rozumieją polecenia. Wskaż im czytnik immersyjny i pokaż, jak z niego korzystać.

30 min

gra

Uczniowie zapisują w zeszycie listę produktów spożywczych, które będą potrzebne do przygotowania potraw z menu.

Poproś uczniów, by wrócili do ćwiczenia w Genially i stworzyli odpowiednią listę produktów.

15 min

praca indywidualna

Nauczyciel zadaje dzieciom pytania: Co lubicie jeść? Co lubicie pić?

Wyjaśnij uczniom zastosowanie struktury czasowników: lubię jeść/ pić (+B.), nie lubię jeść/ pić (+D.).

Uczniowie uczą się zadawać pytania i odpowiadać na nie.

15 min

pogadanka

III. Zakończenie

Uczniowie wykonują rysunek ulubionej polskiej potrawy oraz wymieniają składniki potrzebne do jej przygotowania.

Dzieci prezentują na forum klasy swoje rysunki.

20 min

praca indywidualna

Mapa Minecraft Education

R19nBYoGd17vP

Plik MCWORLD o rozmiarze 14.99 MB w języku polskim