Na szkolnym korytarzu. Skąd jestem? Co lubię robić?
Czas trwania: 90 min
Cele i oczekiwane rezultaty
Udzielenie odpowiedzi na pytanie: Skąd jesteś?
Poznanie nazw wybranych państw i miast.
Poznanie nazw kolorów.
Nazywanie sposobów spędzania czasu wolnego.
Rozumienie ze słuchu i rozwijanie sprawności mówienia.
Kryteria sukcesu (językiem ucznia)
Zbudujesz maszty z flagą Polski i flagą Ukrainy i nazwiesz występujące na nich kolory.
Wymienisz nazwy wybranych państw.
Opowiesz o tym, co robisz w czasie wolnym.
Narzędzia i środki dydaktyczne
Minecraft Education Edition – kraina 1−3,
ćwiczenie Genially,
mapa polityczna Europy.
Scenariusz lekcji
Przebieg zajęć | Opis przebiegu zajęć | Komentarz metodyczno‑dydaktyczny | Czas | Metody / formy pracy |
---|---|---|---|---|
I. Wstęp | Nauczyciel wprowadza uczniów w temat zajęć, prezentując na mapie położenie Polski i Ukrainy. Zadaje uczniom pytania: Skąd jesteś? Gdzie mieszkasz? | Uczniowie pracują z mapą (może być to mapa wisząca na ścianie, atlas lubmapa w internecie), wskazując Polskę i Ukrainę. Następnie wklejają do zeszytu mapę Polski i zaznaczają Warszawę. Aby wygenerować mapę Polski, można skorzystać ze strony Worksheetworks i pobrać ją w postaci pliku pdf. Następnie odpowiadają na pytania. | 15 min | pogadanka |
II. Część właściwa | Praca samodzielna ucznia z krainą. Kolejność zadań: - na korytarzu szkolnym odszukaj Arka, - porozmawiaj z Arkiem, wykonaj dołączone zadanie oraz rozwiąż quiz, - poproś Teleportera, aby przeniósł cię przed szkołę i zbuduj maszty z flagami, - wykonaj zadanie z tablicy obok, - podejdź do Darka, obejrzyj galerię i rozwiąż quiz, - wróć do szkoły i odszukaj Hanię, - wykonaj zadanie, które przygotowała dla ciebie Hania i podpisz zdjęcia umieszczone na ścianie obok, - umieść w ramkach wybrane przedmioty ze skrzyni, - uzupełnij zdania na tablicy obok. | Uczniowie realizują każde zadanie, które napotkają w grze. Upewnij się, że dzieci rozumieją polecenia. Wskaż im czytnik immersyjny i pokaż, jak z niego korzystać. | 20 min | gra |
Uczniowie utrwalają odmianę czasownika: być. | Poproś uczniów o zapisanie w zeszycie odmiany czasownika być i wykonanie ćwiczeń interaktywnych z platformy Testy.Propolski. | 20 min | praca indywidualna | |
Uczniowie wskazują na mapie kraje, które odwiedzili. | Uczniowie pracują z mapą, wskazując wybrane kraje europejskie i ich stolice. Zapisują je w zeszycie. | 10 min | pogadanka | |
Dzieci dobierają się w pary, zadają sobie pytania: Co lubisz robić? Czego nie lubisz robić? i odpowiadają na nie. | Uczniowie utrwalają słownictwo związane ze sposobem spędzania wolnego czasu. | 15 min | praca w parach | |
III. Zakończenie | Dzieci wskazują postać z gry, która przygotowała dla nich najtrudniejsze zadanie. | Zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności. | 10 min | pogadanka |