W szkolnym ogrodzie
Czas trwania: 90 min
Cele i oczekiwane rezultaty
Wymienianie nazw kwiatów.
Poznanie nazw wybranych warzyw.
Odmienianie przez osoby czasownika: lubić.
Określanie rodzaju rzeczownika.
Nazywanie sposobów spędzania czasu wolnego.
Rozumienie ze słuchu i rozwijanie sprawności mówienia.
Kryteria sukcesu (językiem ucznia)
Wymienisz nazwy kwiatów i warzyw.
Określisz rodzaj rzeczownika.
Opowiesz o tym, co robisz w czasie wolnym.
Narzędzia i środki dydaktyczne
Minecraft Education Edition – kraina 1−3,
ćwiczenie Genially.
Scenariusz lekcji
Przebieg zajęć | Opis przebiegu zajęć | Komentarz metodyczno‑dydaktyczny | Czas | Metody / formy pracy |
---|---|---|---|---|
I. Wstęp | Nauczyciel wprowadza uczniów w temat zajęć, zapraszając do szkolnego ogrodu. Przeprowadza burzę mózgów, pisząc na tablicy słowo: ogród. | Nauczyciel nawiązuje do tematu lekcji, rozdaje dzieciom karteczki samoprzylepne, na nich uczniowie piszą słowa, które kojarzą im się z ogrodem. Następnie przyklejają swoje propozycje na tablicy. | 15 min | burza mózgów |
II. Część właściwa | Praca samodzielna ucznia z krainą. Kolejność zadań: - udaj się do szkolnego ogródka, - odszukaj Marię, wykonaj dołączone zadanie i zapisz na tabliczkach obok nazwy wybranych kwiatów, - wykonaj zadania, które przygotowała dla ciebie Ada, - porozmawiaj z Romkiem i zbuduj wazon, - przeczytaj polecenie z tablicy, która wisi obok Tomka i wykonaj zadanie, które chłopiec dla ciebie przygotował, - podpisz warzywa, - porozmawiaj z Jolą, przeczytaj informacje z książki i rozwiąż quiz. | Uczniowie realizują każde zadanie, które napotkają w grze. Upewnij się, że dzieci rozumieją polecenia. Wskaż im czytnik immersyjny i pokaż, jak z niego korzystać. | 25 min | gra |
Uczniowie utrwalają odmianę czasownika: lubić. | Poproś uczniów o zapisanie w zeszycie odmiany czasownika: lubić. | 10 min | praca indywidualna | |
Uczniowie, wykorzystując informacje z książki, określają rodzaj rzeczownika. | Nauczyciel podaje uczniom rzeczowniki, które dzieci zapisują w zeszycie i określają ich rodzaj. | 25 min | praca indywidualna | |
Dzieci dobierają się w pary, zadają sobie wzajemnie pytania: Co lubisz robić? Czego nie lubisz robić? i odpowiadają na nie. | Uczniowie utrwalają słownictwo związane ze sposobem spędzania czasu wolnego. | 10 min | gra | |
III. Zakończenie | Dzieci wskazują postać z gry, która przygotowała dla nich najtrudniejsze zadanie. | Zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności. | 5 min | pogadanka |