Interaktywne narzędzie typu scenario based learning, Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając ich możliwości, porę roku i warunki atmosferyczne
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
1
Ćwiczenie 1
ReHuoSg2l6vO0
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym organizowania czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając ich możliwości oraz porę roku i warunki atmosferyczne. Jako animator czasu wolnego pracujesz z różnymi podopiecznymi, na przykład z grupą dzieci w wieku 4 do 9 lat. Dzień zaczynasz od zorganizowania 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee Mini Disco. Dzieci podczas tej zabawy będą aktywne ruchowo, o czym należy pamiętać, wybierając miejsce, w którym będziesz organizować zajęcia. Popołudniu zabierasz grupę na wycieczkę do pobliskiego muzeum archeologicznego na świeżym powietrzu. Aby uatrakcyjnić wizytę, aranżujesz 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee.
Następnie wyjeżdżasz jako animator na obóz sportowo-rekreacyjny dla młodzieży. Twoi podopieczni lubią aktywności sportowe, a wiosenne górskie powietrze sprzyja organizacji ciekawych zajęć. Zaplanowałeś rozgrywki sportowe. Jest dość pochmurno, wieje chłodny i silny wiatr, a od czasu do czasu pada śnieg z deszczem. Zastanawiasz się, czy ryzykować wyjście na dwór, czy może wybrać inne miejsce. Proponujesz rozgrywki sportowe, które odbędą się na świeżym powietrzu, 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee. Teraz rozpoczynasz zajęcia sportowe, więc prezentujesz 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee, dzielisz uczestników na drużyny, a każdej z nich wręczasz jakiś element wyróżniający (np. koszulki w różnych kolorach lub opaski na rękę) oraz przeprowadzasz 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee.
Teraz wcielasz się w rolę animatora czasu wolnego na tygodniowych wczasach w ciepłych krajach. Twoimi podopiecznymi są dorośli w różnym wieku. Ze względu na mocno zróżnicowaną grupę, musisz być przygotowany na zorganizowanie sporej palety aktywności. Dzień pracy zaczynasz od zaproponowania porannej jogi w hotelowych ogrodach lub 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee w basenie odkrytym. Warto dać uczestnikom wybór różnych sposobów aktywnego spędzania 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee. Na wieczór zaproponowałeś 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee na scenie sali hotelowej. To jedna z przyjemniejszych form spędzania części wieczoru przez gości hotelowych.
Twoje kolejne wyzwanie to praca animatora na turnusie dla seniorów w ośrodku wypoczynkowym. Planując zajęcia, musisz wziąć pod uwagę wiele zmiennych, które dotyczą zarówno samych uczestników, jak i warunków pogodowych. W słoneczny dzień organizujesz dla seniorów integrację przez biesiadowanie przy ognisku. Uczestnicy nie tylko pieką kiełbaski, ale również śpiewają stare polskie piosenki przy akompaniamencie gitary. W trakcie spotkania aranżujesz konkurs na napisanie 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee. Na koniec dnia proponujesz 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee. Jest to jedna z atrakcyjniejszych form aktywnego spędzania wolnego czasu przez seniorów.
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym organizowania czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając ich możliwości oraz porę roku i warunki atmosferyczne. Jako animator czasu wolnego pracujesz z różnymi podopiecznymi, na przykład z grupą dzieci w wieku 4 do 9 lat. Dzień zaczynasz od zorganizowania 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee Mini Disco. Dzieci podczas tej zabawy będą aktywne ruchowo, o czym należy pamiętać, wybierając miejsce, w którym będziesz organizować zajęcia. Popołudniu zabierasz grupę na wycieczkę do pobliskiego muzeum archeologicznego na świeżym powietrzu. Aby uatrakcyjnić wizytę, aranżujesz 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee.
Następnie wyjeżdżasz jako animator na obóz sportowo-rekreacyjny dla młodzieży. Twoi podopieczni lubią aktywności sportowe, a wiosenne górskie powietrze sprzyja organizacji ciekawych zajęć. Zaplanowałeś rozgrywki sportowe. Jest dość pochmurno, wieje chłodny i silny wiatr, a od czasu do czasu pada śnieg z deszczem. Zastanawiasz się, czy ryzykować wyjście na dwór, czy może wybrać inne miejsce. Proponujesz rozgrywki sportowe, które odbędą się na świeżym powietrzu, 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee. Teraz rozpoczynasz zajęcia sportowe, więc prezentujesz 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee, dzielisz uczestników na drużyny, a każdej z nich wręczasz jakiś element wyróżniający (np. koszulki w różnych kolorach lub opaski na rękę) oraz przeprowadzasz 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee.
Teraz wcielasz się w rolę animatora czasu wolnego na tygodniowych wczasach w ciepłych krajach. Twoimi podopiecznymi są dorośli w różnym wieku. Ze względu na mocno zróżnicowaną grupę, musisz być przygotowany na zorganizowanie sporej palety aktywności. Dzień pracy zaczynasz od zaproponowania porannej jogi w hotelowych ogrodach lub 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee w basenie odkrytym. Warto dać uczestnikom wybór różnych sposobów aktywnego spędzania 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee. Na wieczór zaproponowałeś 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee na scenie sali hotelowej. To jedna z przyjemniejszych form spędzania części wieczoru przez gości hotelowych.
Twoje kolejne wyzwanie to praca animatora na turnusie dla seniorów w ośrodku wypoczynkowym. Planując zajęcia, musisz wziąć pod uwagę wiele zmiennych, które dotyczą zarówno samych uczestników, jak i warunków pogodowych. W słoneczny dzień organizujesz dla seniorów integrację przez biesiadowanie przy ognisku. Uczestnicy nie tylko pieką kiełbaski, ale również śpiewają stare polskie piosenki przy akompaniamencie gitary. W trakcie spotkania aranżujesz konkurs na napisanie 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee. Na koniec dnia proponujesz 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee. Jest to jedna z atrakcyjniejszych form aktywnego spędzania wolnego czasu przez seniorów.
Instrukcja korzystania z interaktywnych narzędzi typu scenario‑based learning
Instrukcja korzystania z interaktywnych narzędzi typu scenario‑based learning
Interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning: Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając ich możliwości, porę roku i warunki atmosferyczne wymaga trybu pełnoekranowego. Aby przejść do tego trybu, należy kliknąć przycisk: „włącz tryb pełnoekranowy”.
R1Aun4jRQbojl
Grafika przedstawia widok startowy interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning, na który widać komunikat dotyczący konieczności włączenia trybu pełnoekranowego oraz przycisk pozwalający włączyć tryb pełnoekranowy.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po włączeniu trybu pełnoekranowego pojawia się ekran początkowy gry z jej opisem.
Po przewinięciu opisu w dół możliwe jest przejście do gry. Aby to zrobić, należy kliknąć przycisk: „rozpocznij grę”.
RZC6jISk0JU0i
Grafika przedstawia widok początku interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning zatytułowanej Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej. Na grafice widać tytuł, opisu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning oraz element dekoracyjny w formie grafiki przedstawiającej popiersie profesora.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W kolejnym oknie znajduje się menu wyboru misji. Aby rozpocząć rozwiązywanie zadań, należy wybrać jedną z misji i kliknąć przycisk „rozpocznij”.
Rjqm2oLxOK7NV
Grafika przedstawia panel gry z misjami do wyboru.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Nastepnie pojawi się ekran wprowadzający do wybranej misji, gdzie należy zaznaczyć „Odpowiedź A” i nacisnąć „Zatwierdź odpowiedź”, aby rozpocząć.
R1UMTbx4i3Egm
Grafika przedstawia panel gry z pytaniem sprawdzającym, opcjami odpowiedzi do wyboru oraz przyciskiem zatwierdzenia odpowiedzi.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W przypadku zaznaczenia poprawnej odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna. Aby przejść do kolejnego pytania należy kliknąć przycisk „kontynuuj”.
R1BeBqacPgK1s
Grafika przedstawia komunikat wyświetlany po udzieleniu poprawnej odpowiedzi oraz przycisk kontynuowania gry. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanego awataru ucznia, na którego twarzy widać uśmiech.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W przypadku zaznaczenie błędnej odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna. Aby powtórzyć zadanie należy kliknąć przycisk „spróbuj ponownie”.
RCCrpbx77JxWL
Grafika przedstawia komunikat wyświetlany po udzieleniu niepoprawnej odpowiedzi oraz przycisk kontynuowania gry. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanego awataru ucznia, na którego twarzy widać smutek.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po rozwiązaniu wszystkich zadań z danej misji pojawia się podsumowanie. Można zapisać wynik, klikając przycisk „zapisz wynik” lub powtórzyć misję, klikając przycisk „powtórz misję”. Zapisanie wyniku utrwali rezultat i umożliwi wykonanie kolejnych zadań. Powtórzenie poziomu resetuje wynik uzyskany w ramach aktualnego poziomu.
RdzNielXxNToI
Grafika przedstawia komunikat wyświetlany po zakończeniu danego poziomu trudności, kiedy udało się otrzymać wymaganego minimum poprawnych odpowiedzi oraz przyciski zapisania otrzymanego wyniku oraz powtórzenie danego poziomu trudności od początku. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanego awataru profesora, na którego twarzy widać uśmiech.
Widok ekranu gry wcielanie się w rolę
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W górnej części ekranu gry, po lewej stronie znajduje się pasek postępu. Po rozwiązaniu kolejnych zadań można monitorować poziom postępu w grze, ilość zdobytych punktów oraz odznak.
Po prawej stronie, w górnej części ekranu znajdują się interaktywne przyciski. Przycisk „wyłącz dźwięk tła” umożliwia wyciszenie ścieżki dźwiękowej. Pomoc pozwala przejść do działu „Pytania i odpowiedzi”. Przycisk „zamknij grę” pozwala na wyjście z gry.
R1TDYLw7qXQsg
Grafika przedstawia widok górnej części ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning.
Widok górnej części ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po kliknięciu przycisku „pomoc”, na ekranie pojawia się okno „Pytania i odpowiedzi”. Opisane zostały tam zagadnienia z zakresu konwersji plików dźwiękowych.
R1EUlBejne4XV
Grafika przedstawia panel zatytułowany Pytania I Odpowiedzi, który zawiera listę najczęściej zadawanych pytań oraz odpowiedzi do nich. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanej postaci profesora umieszczonego na prawo od tytułu panelu.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W przypadku korzystania wyłącznie z klawiatury należy użyć poniższych klawiszy:
Tabulator – przechodzenie pomiędzy przyciskami akcji;
Enter – wykonanie akcji (zaznacz, odznacz, przejdź dalej);
Strzałki – przewijanie zawartości okna lewo/prawo i góra dół.
Aby zatrzymać lub przewinąć film zawarty w Interaktywnym narzędziu typu scenerio based learnig należy prawym przyciskiem myszy nacisnąć na ekran i wybrać opcję „Pokaż wszystkie elementy sterujące”.
RkqOixeYyDr16
Grafika przedstawia widok ekranu filmu z rozwiniętym menu dotyczącym elementów sterujących.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Następnie na ekranie filmu pojawią się wszystkie ikony sterowania.
RdCkH7AjUpLMr
Grafika przedstawia widok ekranu filmu z elementami sterującymi na dolnym pasku ekranu.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Powiązane ćwiczenia
8. Praca animatora czasu wolnego
Uporządkuj elementy
8. Praca animatora czasu wolnego
R19gUR8Xk3hFR2
Uporządkuj w odpowiedniej kolejności etapy organizacji zajęć rekreacyjno-sportowych dla młodzieży prowadzone przez animatora czasu wolnego. Elementy do uszeregowania: 1. przeprowadzenie rozgrzewki, 2. podsumowanie zajęć, 3. przygotowanie scenariusza zajęć, 4. przywitanie uczestników zajęć, 5. przeprowadzenie wybranych zajęć rekreacyjno-sportowych, 6. poinformowanie uczestników o wymaganym wygodnym stroju i bezpiecznym obuwiu, 7. przedstawienie zasad, 8. wybór odpowiedniej przestrzeni sportowej do prowadzenia zajęć, 9. przygotowanie niezbędnych rekwizytów i akcesoriów
Uporządkuj w odpowiedniej kolejności etapy organizacji zajęć rekreacyjno-sportowych dla młodzieży prowadzone przez animatora czasu wolnego. Elementy do uszeregowania: 1. przeprowadzenie rozgrzewki, 2. podsumowanie zajęć, 3. przygotowanie scenariusza zajęć, 4. przywitanie uczestników zajęć, 5. przeprowadzenie wybranych zajęć rekreacyjno-sportowych, 6. poinformowanie uczestników o wymaganym wygodnym stroju i bezpiecznym obuwiu, 7. przedstawienie zasad, 8. wybór odpowiedniej przestrzeni sportowej do prowadzenia zajęć, 9. przygotowanie niezbędnych rekwizytów i akcesoriów
10. Charakterystyka pracy animatora czasu wolnego - test jednokrotnego wyboru
Test
10. Charakterystyka pracy animatora czasu wolnego - test jednokrotnego wyboru
1Test jednokrotnego wyboru5895Jeśli prawidłowo odpowiedziałeś na większość pytań możesz być z siebie dumny. Oznacza to, że dokładnie zapoznałeś się z przygotowanym materiałem, który omawia plusy i minusy pracy animatora czasu wolnego. Brawo!Jeśli popełniłeś błędy, wróć do treści e‑materiału, które omawiają plusy i minusy pracy animatora czasu wolnego i zapoznaj się z nimi ponownie. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Dzięki temu następnym razem poprawnie rozwiążesz zadanie. Powodzenia!
Test
Test jednokrotnego wyboru
Liczba pytań:
5
Limit czasu:
8 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Test jednokrotnego wyboru
Pytanie
1/5
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Która z poniższych aktywności może być zaproponowana młodzieży przez animatora sportowego? Możliwe odpowiedzi: 1. Gra w dwa ognie., 2. Wizyta w escape roomie., 3. Zajęcia plastyczne.
Czym powinien charakteryzować się animator czasu wolnego? Możliwe odpowiedzi: 1. Kreatywnością., 2. Naukowym podejściem., 3. Surową oceną.
Czy znajomość zasad bezpieczeństwa oraz pierwszej pomocy jest obowiązkową wiedzą, którą powinien posiadać animator czasu wolnego? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak. Znajomość zasad bezpieczeństwa oraz pierwszej pomocy jest obowiązkową wiedzą, którą powinien posiadać animator czasu wolnego., 2. Nie. Znajomość zasad bezpieczeństwa oraz pierwszej pomocy nie jest obowiązkową wiedzą, którą powinien posiadać animator czasu wolnego., 3. Znajomość zasad bezpieczeństwa oraz pierwszej pomocy jest opcjonalną wiedzą, którą powinien posiadać animator czasu wolnego.
Animatorzy czasu wolnego zatrudniani są przede wszystkim przez Możliwe odpowiedzi: 1. biura podróży i hotele., 2. restauracje i bary., 3. kluby sportowe.
Wskaż minusy pracy animatora czasu wolnego. Możliwe odpowiedzi: 1. Nienormowany i długi czas pracy., 2. Podróżowanie., 3. Poznawanie ciekawych miejsc i ludzi.