E-materiały do kształcenia zawodowego

Animator czasu wolnego

HGT.08. Obsługa klienta oraz rozliczanie imprez i usług turystycznych - Technik organizacji turystyki 422104

Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając ich możliwości, porę roku i warunki atmosferyczne

INTERAKTYWNE NARZĘDZIE TYPU SCENARIO‑BASED LEARNING

1
RLiPomoVj4UcT
Zawartość nagrania audio jest tożsama z treścią znajdującą się poniżej nagrania.
RpzvlZsJ717Nq
Interaktywne narzędzie typu scenario based learning, Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając ich możliwości, porę roku i warunki atmosferyczne
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
1
Ćwiczenie 1
ReHuoSg2l6vO0
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym organizowania czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając ich możliwości oraz porę roku i warunki atmosferyczne. Jako animator czasu wolnego pracujesz z różnymi podopiecznymi, na przykład z grupą dzieci w wieku 4 do 9 lat. Dzień zaczynasz od zorganizowania 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee Mini Disco. Dzieci podczas tej zabawy będą aktywne ruchowo, o czym należy pamiętać, wybierając miejsce, w którym będziesz organizować zajęcia. Popołudniu zabierasz grupę na wycieczkę do pobliskiego muzeum archeologicznego na świeżym powietrzu. Aby uatrakcyjnić wizytę, aranżujesz 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee.

Następnie wyjeżdżasz jako animator na obóz sportowo-rekreacyjny dla młodzieży. Twoi podopieczni lubią aktywności sportowe, a wiosenne górskie powietrze sprzyja organizacji ciekawych zajęć. Zaplanowałeś rozgrywki sportowe. Jest dość pochmurno, wieje chłodny i silny wiatr, a od czasu do czasu pada śnieg z deszczem. Zastanawiasz się, czy ryzykować wyjście na dwór, czy może wybrać inne miejsce. Proponujesz rozgrywki sportowe, które odbędą się na świeżym powietrzu, 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee. Teraz rozpoczynasz zajęcia sportowe, więc prezentujesz 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee, dzielisz uczestników na drużyny, a każdej z nich wręczasz jakiś element wyróżniający (np. koszulki w różnych kolorach lub opaski na rękę) oraz przeprowadzasz 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee.

Teraz wcielasz się w rolę animatora czasu wolnego na tygodniowych wczasach w ciepłych krajach. Twoimi podopiecznymi są dorośli w różnym wieku. Ze względu na mocno zróżnicowaną grupę, musisz być przygotowany na zorganizowanie sporej palety aktywności. Dzień pracy zaczynasz od zaproponowania porannej jogi w hotelowych ogrodach lub 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee w basenie odkrytym. Warto dać uczestnikom wybór różnych sposobów aktywnego spędzania 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee. Na wieczór zaproponowałeś 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee na scenie sali hotelowej. To jedna z przyjemniejszych form spędzania części wieczoru przez gości hotelowych.

Twoje kolejne wyzwanie to praca animatora na turnusie dla seniorów w ośrodku wypoczynkowym. Planując zajęcia, musisz wziąć pod uwagę wiele zmiennych, które dotyczą zarówno samych uczestników, jak i warunków pogodowych. W słoneczny dzień organizujesz dla seniorów integrację przez biesiadowanie przy ognisku. Uczestnicy nie tylko pieką kiełbaski, ale również śpiewają stare polskie piosenki przy akompaniamencie gitary. W trakcie spotkania aranżujesz konkurs na napisanie 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee. Na koniec dnia proponujesz 1. tańców animacyjnych, 2. rozgrzewkę, 3. krótkiego wiersza, 4. zwiedzanie fabularyzowane, 5. konkurs karaoke, 6. haftowanie serwetek, 7. nocy, 8. w pobliżu ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 9. reguły rozgrywek, 10. właściwe zajęcia, 11. w górskiej dolinie, daleko od ośrodka, w którym mieszkacie i gdzie dostępna jest hala sportowa, 12. wolnego czasu, 13. swój dorobek, 14. wieczorek taneczny, 15. obrazu, 16. walki na poduszki, 17. aqua aerobiku, 18. zawodów sportowych, 19. escape room, 20. skoki na bungee. Jest to jedna z atrakcyjniejszych form aktywnego spędzania wolnego czasu przez seniorów.
ang

Interaktywne narzędzie typu scenario based learning w języku angielskim

Pzl8iQ8Je
11
Instrukcja korzystania z interaktywnych narzędzi typu scenario‑based learning

Interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning: Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając ich możliwości, porę roku i warunki atmosferyczne wymaga trybu pełnoekranowego. Aby przejść do tego trybu, należy kliknąć przycisk: „włącz tryb pełnoekranowy”.

R1Aun4jRQbojl
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Po włączeniu trybu pełnoekranowego pojawia się ekran początkowy gry z jej opisem.

Po przewinięciu opisu w dół możliwe jest przejście do gry. Aby to zrobić, należy kliknąć przycisk: „rozpocznij grę”.

RZC6jISk0JU0i
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

W kolejnym oknie znajduje się menu wyboru misji. Aby rozpocząć rozwiązywanie zadań, należy wybrać jedną z misji i kliknąć przycisk „rozpocznij”.

Rjqm2oLxOK7NV
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Nastepnie pojawi się ekran wprowadzający do wybranej misji, gdzie należy zaznaczyć „Odpowiedź A” i nacisnąć „Zatwierdź odpowiedź”, aby rozpocząć.

R1UMTbx4i3Egm
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

W przypadku zaznaczenia poprawnej odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna. Aby przejść do kolejnego pytania należy kliknąć przycisk „kontynuuj”.

R1BeBqacPgK1s
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

W przypadku zaznaczenie błędnej odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna. Aby powtórzyć zadanie należy kliknąć przycisk „spróbuj ponownie”.

RCCrpbx77JxWL
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Po rozwiązaniu wszystkich zadań z danej misji pojawia się podsumowanie. Można zapisać wynik, klikając przycisk „zapisz wynik” lub powtórzyć misję, klikając przycisk „powtórz misję”. Zapisanie wyniku utrwali rezultat i umożliwi wykonanie kolejnych zadań. Powtórzenie poziomu resetuje wynik uzyskany w ramach aktualnego poziomu.

RdzNielXxNToI
Widok ekranu gry wcielanie się w rolę
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

W górnej części ekranu gry, po lewej stronie znajduje się pasek postępu. Po rozwiązaniu kolejnych zadań można monitorować poziom postępu w grze, ilość zdobytych punktów oraz odznak.

Po prawej stronie, w górnej części ekranu znajdują się interaktywne przyciski.  Przycisk „wyłącz dźwięk tła” umożliwia wyciszenie ścieżki dźwiękowej. Pomoc pozwala przejść do działu „Pytania i odpowiedzi”. Przycisk „zamknij grę” pozwala na wyjście z gry.

R1TDYLw7qXQsg
Widok górnej części ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Po kliknięciu przycisku „pomoc”, na ekranie pojawia się okno „Pytania i odpowiedzi”. Opisane zostały tam zagadnienia z zakresu konwersji plików dźwiękowych.

R1EUlBejne4XV
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

W przypadku korzystania wyłącznie z klawiatury należy użyć poniższych klawiszy:

  • Tabulator – przechodzenie pomiędzy przyciskami akcji;

  • Enter – wykonanie akcji (zaznacz, odznacz, przejdź dalej);

  • Strzałki – przewijanie zawartości okna lewo/prawo i góra dół.

Aby zatrzymać lub przewinąć film zawarty w Interaktywnym narzędziu typu scenerio based learnig należy prawym przyciskiem myszy nacisnąć na ekran i wybrać opcję „Pokaż wszystkie elementy sterujące”.

RkqOixeYyDr16
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Następnie na ekranie filmu pojawią się wszystkie ikony sterowania.

RdCkH7AjUpLMr
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Powiązane ćwiczenia

1
Materiały powiązane