Plik audio
In the recording four speakers will talk about tips which helped them to learn English. Before you play the recording, study the picture. Is it always easy to communicate in a foreign language abroad? Does personality affect the way we learn languages? What tips connected with learning a foreign language would you give to a new learner?
Zapoznasz się z wypowiedziami czterech osób opowiadających o wskazówkach, które pomogły im w nauce języka angielskiego. Zanim odtworzysz nagranie, zwróć uwagę na ilustrację. Czy za granicą zawsze łatwo jest porozumieć się w języku obcym? Czy osobowość ma wpływ na to, jak uczymy się języków? Jakich wskazówek związanych z nauką języka obcego udzieliłbyś/udzieliłabyś nowicjuszowi?

Play the recordings and do the tasks below.
SPEAKER 1
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DuEeOiEBi
Nagranie dźwiękowe
SPEAKER 2
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DuEeOiEBi
Nagranie dźwiękowe
SPEAKER 3
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DuEeOiEBi
Nagranie dźwiękowe
SPEAKER 4
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DuEeOiEBi
Nagranie dźwiękowe
Motivation is something that makes you carry on instead of 1. tedious, 2. crucial, 3. communication, 4. memorise, 5. forcing, 6. into, 7. foreigners, 8. improvement, 9. uplifting you to resign. So, go abroad and see how 1. tedious, 2. crucial, 3. communication, 4. memorise, 5. forcing, 6. into, 7. foreigners, 8. improvement, 9. uplifting it is to be able to communicate with foreigners.
SPEAKER 2
Do what you enjoy doing. If you happen to be 1. tedious, 2. crucial, 3. communication, 4. memorise, 5. forcing, 6. into, 7. foreigners, 8. improvement, 9. uplifting listening to songs, try to 1. tedious, 2. crucial, 3. communication, 4. memorise, 5. forcing, 6. into, 7. foreigners, 8. improvement, 9. uplifting the lyrics to learn new words or phrases.
SPEAKER 3
The way you practise seems to be 1. tedious, 2. crucial, 3. communication, 4. memorise, 5. forcing, 6. into, 7. foreigners, 8. improvement, 9. uplifting in being a successful language learner. That’s why you should avoid doing unenjoyable or 1. tedious, 2. crucial, 3. communication, 4. memorise, 5. forcing, 6. into, 7. foreigners, 8. improvement, 9. uplifting activities.
SPEAKER 4
Keeping in touch with 1. tedious, 2. crucial, 3. communication, 4. memorise, 5. forcing, 6. into, 7. foreigners, 8. improvement, 9. uplifting has a beneficial effect on my English language 1. tedious, 2. crucial, 3. communication, 4. memorise, 5. forcing, 6. into, 7. foreigners, 8. improvement, 9. uplifting skills. So, try it for yourself and see how well it works.
Study the texts and match the statements to the speakers. There is one statement that does not match any of the speakers.
Choose all the correct answers. More than one can be possible.