Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
GRA EDUKACYJNA
Instrukcja użytkowania
Gra edukacyjna umożliwia zaznajomienie się z różnymi wadami lakierniczymi oraz z metodami, które są niezbędne w ich usunięciu.
Poniżej przedstawiony jest ekran do uruchamiania gry. Gra działa w trybie pełnoekranowym.
Po kliknięciu czarnego przycisku „Włącz tryb pełnoekranowy” okno powiększy się i wyświetli się ekran startowy.
Ekran startowy gry składa się z nazwy kwalifikacji, opisu zasady działania gry, przycisku „pomoc”, przycisku „zamknij grę” oraz przycisku „rozpocznij grę”. W celu automatycznego zjechania na sam dół strony, należy użyć strzałki z podpisem „przewiń w dół”.
W trakcie każdego etapu gry, w prawym górnym rogu będzie znajdował się panel pomocy i przycisk zamykania gry.
Wielokrotnie powrót do poprzednich segmentów będzie realizowany poprzez kliknięcie przycisku „Wróć do poprzedniej strony”.
Przycisk „Zamknij grę” znajdujący się w prawym górnym rogu, służy do wychodzenia z trybu pełnoekranowego i zakończenia gry.
Pod opisem na stronie głównej znajduje się duży biały przycisk „Rozpocznij grę”. Po jego kliknięciu Uczeń zostanie przeniesiony do ekranu wyboru roli.
W lewym górnym rogu znajduje się pasek postępu. Będzie on towarzyszył Uczniowi przez cały czas trwania gry. Postęp wskazuje w ilu procentach ukończono misję. Punkty naliczają się po poprawnym rozwiązaniu zadania.
Po wyborze stopnia trudności Uczeń zostanie przeniesiony do pierwszego etapu gry. Będzie zaprezentowany ekran z pewną problematyką do rozwiązania.
Do zatwierdzania odpowiedzi służy przycisk „Zatwierdź odpowiedź”. Początkowo jest on wygaszony, ponieważ żadna odpowiedź nie jest zaznaczona. Po zaznaczeniu odpowiedzi, przycisk uaktywnia się.
W przypadku błędnej odpowiedzi, zostanie wyświetlony komunikat „Niestety, to nie jest poprawna odpowiedź”.
Poprzez kliknięcie na przycisk „kontynuuj „Uczeń powraca do zadania i ma możliwość rozwiązania go ponownie. W przypadku poprawnego zaznaczenia odpowiedzi, zostanie wyświetlony komunikat „Brawo!”.
Po kliknięciu w przycisk „Kontynuuj” Uczeń przejdzie do kolejnego zadania. W przypadku gdy gra zostanie przerwana, a okno wyłączone, po powrocie będzie możliwość rozpoczęcia w miejscu gdzie gra została zakończona. W tym celu należy kliknąć na biały przycisk „Kontynuuj grę”. Jeżeli uczeń chce rozpocząć grę od nowa, należy kliknąć „Rozpocznij nową grę”.
Po ukończeniu wszystkich zadań poziomu zostanie wyświetlony komunikat z informacją o uzyskanym wyniku.
Aby uruchomić Test, należy wybrać przycisk Uruchom. W Teście pojawiają się pytania oraz zadania interaktywne, które należy rozwiązać. Po udzieleniu odpowiedzi lub rozwiązaniu zadania, należy wybrać znajdujący się pod nim przycisk Sprawdź. Następnie pojawia się informacja zwrotna. Dowiesz się, czy Twoja odpowiedź jest poprawna. Po udzieleniu odpowiedzi możesz wrócić do poprzedniego pytania, wybierając przycisk Poprzednie albo przejść do kolejnego, wybierając przycisk Dalej. Próg zaliczenia Testu wynosi . Po zakończeniu Testu otrzymasz informację, czy został zaliczony czy nie. Test samosprawdzający składa się z kilku typów pytań. Ich krótki opis znajduje się poniżej.
Uzupełnianie luk za pomocą podanych pojęć. Edytuj lukę za pomocą przycisku Tab, następnie wybierz odpowiednie pojęcie z listy rozwijalnej i zatwierdź je. W teście znajdziesz dwa rodzaje tego ćwiczenia:
w pierwszym znajdziesz tyle samo luk, co podanych pojęć,
w drugim znajdziesz więcej pojęć, niż luk. W każdym rodzaju jedną lukę uzupełnij jednym pojęciem.
Uzupełnianie luk poprzez wpisywanie w nie pojęć. Wielkość liter nie ma tu znaczenia.
Pytania jednokrotnego wyboru, w których znajdziesz dwa rodzaje ćwiczeń:
pytania z trzema odpowiedziami,
pytania z czterema odpowiedziami.
W każdym przypadku tylko jedna odpowiedź jest poprawna.
Łączenie w pary. Do podanych opisów dobierz odpowiednie pojęcia, których dotyczą. Rozwiń listę rozwijalną za pomocą przycisków Shift + Enter i wybierz odpowiednie pojęcie.
Grupowanie elementów. W ćwiczeniu podano nazwy grup. Pod każdą nazwą znajduje się pole, które możesz edytować za pomocą przycisku Tab. Następnie wybierz wszystkie elementy z listy rozwijalnej pasujące do danej grupy. Każdy element wybierz osobno.
Powiązane ćwiczenia
- Ćwiczenie 3. - Szpachlowanie wykończenioweWielokrotny wybór - ilustracjaĆwiczenie 3. - Szpachlowanie wykończeniowe
R1LTH3PnQTseN - Ćwiczenie 4. - MaskowanieWielokrotny wybórĆwiczenie 4. - Maskowanie
R13u8YLMod0kX - Ćwiczenie 12. - Przygotowanie pojazdu do naprawy lakierniczejJednokrotny wybór
Jednokrotny wybórĆwiczenie 12. - Przygotowanie pojazdu do naprawy lakierniczejR191uKOkFpObn RQ8NJgTfDIagX - Ćwiczenie 13. - Przygotowanie powierzchni lakierowanejJednokrotny wybórĆwiczenie 13. - Przygotowanie powierzchni lakierowanej
Raofm4OaJRxW0 RNClMHFdVvzXI R1aK9BIHNMFnH2