Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R5ifLjag7xk8t1
Prezentacja.
1
Polecenie 1

Zapoznaj się z prezentacją multimedialną dotyczącą sposobów ratowania żydowskich dzieci z warszawskiego getta. Po obejrzeniu materiału stwórz mapę myśli, na której uwzględnisz najważniejsze etapy tych działań oraz zagrożenia, na które byli narażeni ratujący i ratowani.

R1TNF21oY5P651
Mapa myśli. Lista elementów:
  • Nazwa kategorii: Ratowanie dzieci z getta
    • Elementy należące do kategorii Ratowanie dzieci z getta
    • Nazwa kategorii: Działania
      • Elementy należące do kategorii Działania
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Koniec elementów należących do kategorii Działania
    • Nazwa kategorii: Zagrożenia
      • Elementy należące do kategorii Zagrożenia
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Koniec elementów należących do kategorii Zagrożenia
      Koniec elementów należących do kategorii Ratowanie dzieci z getta
R1Tp2nwrXex1T
(Uzupełnij).
1
Polecenie 2

Zastanów się, jakie cechy i uzdolnienia musiały posiadać osoby zaangażowane w ratowanie żydowskich dzieci z getta. Uwzględnij pełnione przez nie funkcje.

R7bLyqlMFmVHB
Osoby koordynujące akcję [np. Irena Sendlerowa]. (Uzupełnij). Łączniczki i współpracowniczki Ireny Sendlerowej wyprowadzające dzieci z getta. (Uzupełnij). Polacy decydujący się ukrywać żydowskie dzieci po aryjskiej stronie. (Uzupełnij).