Prezentacja multimedialna
Obejrzyj prezentację. Wyjaśnij, co łączy szkice Schulza z jego rozumieniem twórczości wyłożonym we fragmencie Listu otwartego do Stanisława Ignacego Witkiewicza.
Zapoznaj się z opisem prezentacji złożonej z siedmiu ekranów. Wyjaśnij, co łączy szkice Schulza z jego rozumieniem twórczości wyłożonym we fragmencie Listu otwartego do Stanisława Ignacego Witkiewicza.
Źródło muzyki użytej w prezentacji: Yehezkel Raz, Ballerina, licencja: Artlist.io
Na podstawie treści prezentacji wyjaśnij:
jakie cechy posiada twórczość według B. Schulza;
jakie znaczenie ma twórczość;
kto jest artystą.
Słownik
(fr. anagramme - zapis wsteczny) - wyraz utworzony w wyniku przestawienia głosek lub sylab innego wyrazu
(łac. diffundo - wylewam, rozlewam) - mieszać się, samorzutnie przenikać
(łac. folium - liść) - książka drukowana lub rękopiśmienna w dużym formacie, potocznie: wielka, gruba księga
(łac. haeresiarcha) - twórca i głosiciel herezji, czyli poglądów sprzecznych z dogmatami religii panującej
(łac. eironeia - przestawianie, pozorowanie) - drwina, złośliwość lub szyderstwo ukryte w wypowiedzi pozornie aprobującej, nadanie wypowiedzi odwrotnego sensu w stosunku do tego, co wynika ze znaczenia użytych słów, na przykład w celu ośmieszenia poglądów czy cech rozmówcy lub pokazania dystansu wobec osób czy zjawisk; wypowiedź zawierająca ironię najczęściej jest krytyką lub naganą, która przyjmuje formę pozornej pochwały; ironia jest narzędziem literackim, w którym wybrane słowa są celowo używane do wskazania znaczenia innego niż dosłowne, można wyróżnić ironię słowną i sytuacyjną
inaczej: karaluch
maskarada powszechna, permanentna. Maskarada (wł. mascarata) - zabawa, której uczestnicy występują w przebraniach i maskach; pozorowanie, udawanie czegoś. Przyrostek pan- oznacza całość, ogół, wszystko
ustanawiać prawo