Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Polecenie 1

Wyobraźmy sobie, że piszemy aplikację kalkulatora. Aplikacja ma posiadać menu, w którym wybieramy, jakie operacje chcemy wykonać, np.:

  1. dodawanie,

  2. odejmowanie,

  3. mnożenie,

  4. dzielenie.

Operację wybieramy poprzez wpisanie jej numeru.

Sprawdźmy, jaki typ powinna mieć zmienna przechowująca numer operacji.

RqINgJPG9Buzh1
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Polecenie 2

Im więcej będziesz programować, tym szybciej zobaczysz, że często podczas przetwarzania danych jednego typu (np. napisów lub pojedynczych znaków), będą potrzebne dane innego typu (np. liczby całkowite).

Tablica ASCII1
Definicja: Tablica ASCII

Jest to system kodowania znaków. Służy do przypisywania każdemu znakowi w komputerze (litera, cyfra, znak interpunkcyjny, spacja itp.) odpowiedniego identyfikatora liczbowego. Dzięki temu jesteśmy w stanie wpisywać znaki do komputera za pomocą klawiatury.

Przykład fragmentu tablicy kodów ASCII dla małych liter:

Litera:

Kod ASCII:

a

b

c

d

e

f

g

h

i

j

k

l

m

n

o

p

q

r

s

t

u

v

w

x

y

z

RZtOjrjhyoooP
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.