bg‑blue

Réfléchis sur les activités que tu fais chaque jour. Qu'est‑ce que font tes collègues le matin, l'après‑midi et le soir ?

Zastanów się, jakie czynności wykonujesz każdego dnia. Co robią twoi koledzy rano, po południu i wieczorem.

Amélie et Jacques ne se réveillent pas à la même heure.

R1NhZtKc9S6G8
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1,1
RBZeh7IxSmQ0X
Nagranie dźwiękowe
R7Uy90rauGr7Z
Nagranie dźwiękowe
Afficher la transcriptiongreenwhite

Amélie commence sa journée dans la salle de bain. Par contre, Jacques reste dans sa chambre.

RtzKP18ZbnnAi
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1,1
R2TBMZYyiornT
Nagranie dźwiękowe
Rgbz5FK2NXSQb
Nagranie dźwiękowe
Afficher la transcriptiongreenwhite

Qu’est‑ce qu’ils font après ?

R1QgUU4mihmzU
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1,1
RXXbc4z4f5tDd
Nagranie dźwiękowe
RqO9JdwerEYBN
Nagranie dźwiękowe
Afficher la transcriptiongreenwhite

C’est le temps pour le petit‑déjeuner.

ReB0tcHDxwiuN
Film przedstawia w pierwszym kadrze dwa zdjęcia. Z lewej zdjęcie miseczki z owocami, odrobiną płatków i jogurtem, podpisane: Amélie. Z prawej strony zdjęcie talerza ze śniadaniem: tosty, jajko sadzone i pieczone pomidory, podpisane: Jacques. Drugi kadr. Zdjęcie z lewej przedstawia owsiankę z owocami i jogurtem, z której ktoś łyżką nabiera porcję. Podpisane jest Amélie. Na drugim zdjęciu cztery rogaliki croissant, z których czyjaś ręka zabiera jednego. Podpisane jest Jacques.
Afficher la transcriptiongreenwhite

Amélie et Jacques sont dans la même classe.

RuDEf96NhSLp3
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rw6mnpiQ2MQlV
Nagranie dźwiękowe
Afficher la transcriptiongreenwhite

Et après l’école, qu’est‑ce qu’ils font ?

R1GDbHhJTnA16
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1,1
RuElbuAPOVJ5G
Nagranie dźwiękowe
RLAvM1Ff4WziZ
Nagranie dźwiękowe
Afficher la transcriptiongreenwhite

Comment ils passent la soirée ?

R1H4IV4ZnfuPK
Na zdjęciu zegar, wskazuje godzinę dziewiętnastą. Poniżej dwa kadry. Na zdjęciu z lewej, podpisanym Améliewidoczny jest tablet z różnymi aplikacjami na ekranie, następnie w kadrze pojawia się filmik: nastolatka, która pracuje przed komputerem i na tablecie. Na zdjęciu z prawej podpisanym Jacques widoczna jest piłka do koszykówki leżąca na boisku. Następnie w kadrze pojawia się fragment boiska z dwoma mężczyznami grającymi w koszykówkę.
Afficher la transcriptiongreenwhite

Le temps pour faire sa toilette.

RxIXtBp61o3rs
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1,1
R1LkVoOg2Ncoh
Nagranie dźwiękowe
R11nMtKLOvfzo
Nagranie dźwiękowe
Afficher la transcriptiongreenwhite

Ils se préparent au lit.

RUeN8UnYwGYNZ
Na zdjęciu zegar, wskazuje godzinę dwudziestą trzecią. Między dwoma kadrami tekst: La nuit. W kadrze z lewej najpierw zdjęcie książki leżącej na łóżku, następnie pojawia się filmik książki, którą ktoś przegląda. Podpis: Amélie. Z prawej strony najpierw widoczne jest zdjęcie otwartego laptopa leżącego na łóżku w ciemności. Następnie w kadrze pojawia się filmik smartfona, na którym ktoś skroluje strony internetowe. Podpis: Jacques.
Afficher la transcriptiongreenwhite

À quelle heure s'endorment‑ils ?

R9oNJAHy2zv97
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1,1
R4wIvsPBxH2kF
Nagranie dźwiękowe
R1XIQSIeRiUOc
Nagranie dźwiękowe
Afficher la transcriptiongreenwhite
Lektor volume
Music volume
Activité 1

Fais correspondre les phrases aux personnes qui conviennent.

Dopasuj zdania do odpowiednich osób.

R1KqTWDqmYgIV
Amélie Możliwe odpowiedzi: 1. Cette personne se lève et après elle se lave., 2. Cette personne surfe sur Internet avant s’endormir., 3. Cette personne lit avant s’endormir., 4. Cette personne a le cour de chant après l’école., 5. Cette personne repose après l’école., 6. Cette personne se lève et après elle s’habille. Jacques Możliwe odpowiedzi: 1. Cette personne se lève et après elle se lave., 2. Cette personne surfe sur Internet avant s’endormir., 3. Cette personne lit avant s’endormir., 4. Cette personne a le cour de chant après l’école., 5. Cette personne repose après l’école., 6. Cette personne se lève et après elle s’habille.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Activité 2

Indique l’heure de ces activités.

Wskaż godzinę tych czynności.

RMG9BURfj9U2N
1. Amélie se réveille à 1. 19 heures, 2. 16 heures, 3. 7 heures, 4. 22 heures, 5. 8 heures, 6. 6 heures.

2. Jacque se réveille à 1. 19 heures, 2. 16 heures, 3. 7 heures, 4. 22 heures, 5. 8 heures, 6. 6 heures.
3. À 1. 19 heures, 2. 16 heures, 3. 7 heures, 4. 22 heures, 5. 8 heures, 6. 6 heures Jacques fait du sport.
4. Jacques et Amélie commencent leurs cours à 1. 19 heures, 2. 16 heures, 3. 7 heures, 4. 22 heures, 5. 8 heures, 6. 6 heures.
5. Amélie se couche à 1. 19 heures, 2. 16 heures, 3. 7 heures, 4. 22 heures, 5. 8 heures, 6. 6 heures.
6. Les cours de Jacques et d’Amélie finissent à 1. 19 heures, 2. 16 heures, 3. 7 heures, 4. 22 heures, 5. 8 heures, 6. 6 heures.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Activité 3

Qu'est‑ce que font ces personnes à l'heure indiquée ?

Co robią te osoby o podanych godzinach?

R1ZbL9YV8Ej6h
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R2UF5up1OjSDZ
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1XUPnt284KGL
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Activité 4

Et ta journée ordinaire, ressemble‑t-elle plutôt à celle d'Amélie ou de Jacques ? Tu te réveilles à quelle heure ? Après, tu te laves ou tu t'habilles ? Comment tu te reposes après l'école ? Tu fais du sport ou tu as des cours extra‑scolaires ? À quelle heure tu t'endors ?

A twój zwykły dzień przypomina bardziej ten Amelie czy Jacques'a? O której godzinie się budzisz? Potem myjesz się czy ubierasz? Jak odpoczywasz po szkole? Uprawiasz sport czy masz zajęcia dodatkowe? O której godzinie zasypiasz?

R1GzZ5d3ibxAV
(Uzupełnij).
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.