Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Na podstawie wykładu dr hab. Justyny Bajdy scharakteryzuj poetę młodopolskiego, jego rozterki i postawę życiową.

RKMdZBKEuzfNr
(Uzupełnij).
RCNiJsOu5dASF
Film nawiązujący do treści materiału pod tytułem Młodopolskie krzywdy i cierpienia.
Polecenie 2

Zanotuj przebieg procesu kształtowania się światopoglądu młodopolskiego twórcy, o którym mówi wykładowczyni.

RGbnUgjSOCpR5
Przyczyna bólu istnienia odczuwanego przez poetę młodopolskiego (Uzupełnij). Rodzaje potencjalnego remedium (Uzupełnij). Dlaczego remedium nie działa? (Uzupełnij).
Ćwiczenie 1
RxpRMOaP5spDL
Dopasuj tytułu utworów do ich autorów, których wymienia literaturoznawczyni. Albatros Możliwe odpowiedzi: 1. Kazimierz Przerwa-Tetmajer, 2. Gabriela Zapolska, 3. Charles Baudelaire Fałsz, zawiść... Możliwe odpowiedzi: 1. Kazimierz Przerwa-Tetmajer, 2. Gabriela Zapolska, 3. Charles Baudelaire O czym się nawet myśleć nie chce Możliwe odpowiedzi: 1. Kazimierz Przerwa-Tetmajer, 2. Gabriela Zapolska, 3. Charles Baudelaire
1
Ćwiczenie 2

Literaturoznawczyni wspomina w swoim wykładzie o tym, że ptaki (albatrosy, orły, śnieżnobiałe łabędzie) w poezji modernistycznej były symbolami artysty niespełnionego ale i dumnego. Wyszukaj wiersze z tego okresu literackiego, w których pojawia się taka symbolika i zacytuj fragmenty.

RyrBpARdsHDsm
(Uzupełnij).