Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e- materiału?Jak korzystać z e- materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. E‑materiał „Ocena jakości wykonanych powłok lakierniczych” składa się z trzech materiałów multimedialnych.
Atlas interaktywny
Przyczyny i rodzaje uszkodzeń lakieru
Atlas interaktywnyPrzyczyny i rodzaje uszkodzeń lakieru
to atlas interaktywny przedstawiający przyczyny, rodzaje oraz sposób naprawy uszkodzeń lakieru wynikających z wad aplikacyjnych eksploatacyjnych i eksploatacyjno‑aplikacyjnych.Film instruktażowy - tutorial
Metody oceny powłok lakierniczych
Film instruktażowy - tutorialMetody oceny powłok lakierniczych
to film instruktażowy (tutorial) pokazujący, w jaki sposób przeprowadzana jest ocena powłok lakierniczych, oraz jakie urządzenia są do tego wykorzystywane.Gra „wcielanie się w rolę
Ocena jakości naprawy lakierniczej
Gra „wcielanie się w rolęOcena jakości naprawy lakierniczej
jest to gra wcielanie się w rolę, której celem jest zaangażowanie ucznia w identyfikację przyczyn powstania danej wady powłoki lakierniczej. Omawiane są również jakie są przyczyny powstawania wady, w jaki sposób jej zapobiegać oraz jak ją naprawić.
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przwodnik dla nauczyciela
Przwodnik dla nauczyciela
zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.Przewodnik dla uczącego się
Przewodnik dla uczącego się
zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
- Przyczyny i rodzaje uszkodzeń lakieru
Atlas interaktywny
- Metody oceny powłok lakierniczych
Film instruktażowy - tutorial
- Ocena jakości naprawy lakierniczej
Gra „wcielanie się w rolę”
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania różnorodnych problemów i zadań, a także do przygotowania się do egzaminu zawodowego.
Atlas interaktywny „Przyczyny i rodzaje uszkodzeń lakieru”
Dzięki atlasowi interaktywnemu zapoznasz się z wyglądem oraz charakterystycznymi cechami poszczególnych rodzajów uszkodzeń powłoki lakierniczej. Dzięki grafice 3D będziesz mógł zobaczyć, jak każda wada lakiernicza wpływa na kolejne warstwy nadwozia samochodowego.
Film instruktażowy - tutorial „Metody oceny powłok lakierniczych”
Film instruktażowy - tutorial przybliży Ci sposoby na sprawdzenie czy powłoka lakiernicza została poprawnie nałożona. Poznasz także wstępnie narzędzia, jakimi można takie badanie przeprowadzić.
Gra „wcielanie się w rolę” „Ocena jakości naprawy lakierniczej”
Gra „wcielanie się w rolę” umożliwi Ci przeprowadzenie identyfikacji przyczyny powstania danej wady powłoki lakierniczej, określenie ewentualnych błędów eksploatacyjnych przy użytkowaniu pojazdu lub aplikacyjnych przy wykonaniu powłoki oraz wskazanie możliwych rozwiązań naprawy.
Interaktywne materiały sprawdzające
Każdy z materiałów multimedialnych jest powiązany z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami: wykonaj je, aby sprawdzić swoją wiedzę po uważnym zapoznaniu się z multimedium. Możesz także najpierw zaznajomić się kolejno ze wszystkimi materiałami multimedialnymi i dopiero później wykonać wszystkie ćwiczenia. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, dzięki której będziesz wiedzieć, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.
Słownik
Zawiera wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Netografia i bibliografia
Warto patrzeć szerzej i zapoznać się ze źródłami, na podstawie których przygotowano ten e‑materiał. Znajdziesz je w zakładce Netografia i bibliografia. Dzięki nim będziesz pogłębiać i doskonalić wiedzę na temat diagnozowania i naprawy powłok lakierniczych.
Na co zwrócić uwagę?
Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Wszystkie wątpliwości konsultuj z nauczycielem. Obejrzyj atlas i film instruktażowy - tutorial. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się.
Spróbuj opracować mapę mentalną całego e‑materiału, którego chcesz się nauczyć. Pamiętaj o swoich preferencjach dotyczących stylów uczenia się. Jeśli wolisz wyzwania, zacznij od gry lub materiałów sprawdzających, a potem zdobywaj informacje z innych źródeł w tym e‑materiale. Jeśli jednak lubisz pogłębiać wiedzę, lepszym początkiem będzie atlas interaktywny, z którego wiedzę możesz rozszerzyć filmem instruktażowym.
Dopytuj siebie, dlaczego coś jest w tym, a nie innym miejscu - dociekaj i szukaj odpowiedzi na pytania w e‑materiale lub, jeśli nie znajdziesz w nim, w Internecie. Takie pytania pomagają znaleźć ciekawostki w każdym temacie.
Naukę podziel na fragmenty. Przeczytany tekst opowiedz własnymi słowami - pomoże Ci to zapamiętać zdobytą wiedzę.
Bardzo ważne jest, aby w czasie uczenia się robić sobie przerwy. Pamiętaj, żeby regularnie odpoczywać od bodźców, dlategto niech będzie to przerwa od wszelkich ekranów.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści