Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
1. Struktura e‑materiału
Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe. Po opanowaniu danej partii materiału wykonaj ćwiczenia sprawdzające, aby dowiedzieć się, na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę.
Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaje multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. E‑materiał „Czynniki fizykalne w kosmetyce” składa się z czterech trzech materiałów multimedialnych.
Film edukacyjny „Obsługa urządzenia do mezoterapii mikroigłowej, HIFU, elektrokoagulacji”Film edukacyjny „Obsługa urządzenia do mezoterapii mikroigłowej, HIFU, elektrokoagulacji” prezentuje obsługę i zastosowanie sprzętu wykorzystywanego do realizacji zadań zawodowych.
Wizualizacja „Prezentacja pracy urządzeń kosmetycznych wytwarzających czynniki fizykalne: ultradźwięków (kawitacja, sonoforeza), mezoterapia bezigłowa, fala radiowa, prąd stały, wielkiej częstotliwości, impulsowy, światło spolaryzowane (laser) i niespolaryzowane (IPL), podczerwieni i LED oraz kapsuły SPA w 3D”Wizualizacja „Prezentacja pracy urządzeń kosmetycznych wytwarzających czynniki fizykalne: ultradźwięków (kawitacja, sonoforeza), mezoterapia bezigłowa, fala radiowa, prąd stały, wielkiej częstotliwości, impulsowy, światło spolaryzowane (laser) i niespolaryzowane (IPL), podczerwieni i LED oraz kapsuły SPA w 3D” umożliwia prezentację urządzeń w przejrzystej formie.
Wycieczka wirtualna „W strefie SPA i wellness”Wycieczka wirtualna „W strefie SPA i wellness” prezentuje pomieszczenia ośrodka SPA ze wskazaniem zabiegów, jakie są wykonywane.
Film „Działanie czynników fizykalnych na tkanki”Film „Działanie czynników fizykalnych na tkanki” prezentuje sposób działania czynników na tkanki lidzkiego ciała.
Obudowa dydaktyczna
Filmy edukacyjne pozwolą zapoznać się z popularnymi urządzeniami kosmetycznymi, ich zastosowaniem w praktyce i mechanizmem działania na tkanki. Stanowią cenne uzupełnienie wiedzy książkowej oraz dają możliwość przygotowania się do zajęć praktycznych. Ponadto dzięki tym materiałom zapoznasz się z tekstem i filmem na temat działania danego urządzenia, nawet jeśli nie jest ono dostępne w wyposażeniu szkoły lub wykracza poza materiał nauczania.
Wizualizację 3D czy wycieczkę wirtualną możesz wykorzystać jako materiał edukacyjny i inspirujący do przygotowania zadania domowego, projektu lub symulacji, ale i dramy z podziałem na role.
Wizualizacja umożliwia dokładne przyjrzenie się danemu urządzeniu, filmy edukacyjne przedstawiają zastosowanie tych urządzeń w praktyce oraz przebieg konkretnych procedur zabiegowych i działanie aparatury na tkanki. Z kolei wycieczka wirtualna daje możliwość zapoznania się ze specyfiką pracy kosmetyczki w ośrodku SPA oraz wyposażeniem takiego miejsca w potrzebne sprzęty. Materiały te dają możliwość samorozwoju, zapoznania się z pracą w branży kosmetycznej, przygotowaniem do zajęć praktycznych.
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu podstawowych pojęć związanych z czynnikami fizykalnymi w kosmetyce. Aby prawidłowo je wykonać w dowolnym momencie możesz skorzystać z innych części e‑zasobu, aby odnaleźć potrzebne informacje.
SłownikSłownik pojęć zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale. Będzie przydatny, kiedy napotkasz na specjalistyczne słownictwo oraz będziesz potrzebować ogólnych informacji z danego tematu, przygotowując się do lekcji lub przygotowując zadanie domowe.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.
BibliografiaBibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał. Skorzystaj z niej jeśli potrzebujesz dodatkowego źródła wiedzy.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
- Obsługa urządzenia do mezoterapii mikroigłowej, HIFU, elektrokoagulacji
Film edukacyjny
- Działanie czynników fizykalnych na tkanki
Film edukacyjny
- Prezentacja pracy urządzeń kosmetycznych wytwarzających czynniki fizykalne
Wizualizacja 3D
- W strefie SPA i Wellness
Wycieczka wirtualna
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-zasobu
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
2. Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie technik usług kosmetycznych.
Filmy, mapa interaktywna i wycieczka wirtualna przybliżą najważniejsze informacje z zakresu czynników fizykalnych w kosmetyce. Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią zweryfikowanie poziomu własnej wiedzy i uzyskania szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej.
Po obejrzeniu filmów możesz samodzielnie przygotować notatki np. w formie fiszek - czyli małych karteczek, na których po jednej stronie zapiszesz zagadnienie, a po drugiej jego wytłumaczenie; bądź mapy myśli.
Po zapoznaniu się z wizualizacją stwórz słownik z trudnymi pojęciami oraz ich wyjaśnieniem.
Po zapoznaniu się z wycieczką wirtualną przygotuj prezentację, w której opiszesz, jakie urządzenia powinny znaleźć się w strefie SPA i Wellness i jakie jest ich zastosowanie.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
3. Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 7 lub nowszy
OS X 10.11.6 lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100
Firefox w wersji 62.0.2
Safari w wersji 11.1
Opera w wersji 55.0.2994.44
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124
Urządzenia mobilne:
2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści