E-materiały do kształcenia zawodowego

Czynniki fizykalne w kosmetyce

FRK.04. Wykonywanie zabiegów kosmetycznych – technik usług kosmetycznych 514207

Przewodnik dla uczącego się

5

Spis treści

  1. Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

  2. Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?

  3. Wymagania techniczneWymagania techniczne

1

1. Struktura e‑materiału

Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe. Po opanowaniu danej partii materiału wykonaj ćwiczenia sprawdzające, aby dowiedzieć się, na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę.

Wprowadzenie

Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

Materiały multimedialne

Zawierają różnego rodzaje multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. E‑materiał „Czynniki fizykalne w kosmetyce” składa się z czterech trzech materiałów multimedialnych.

Obudowa dydaktyczna

  • Filmy edukacyjne pozwolą zapoznać się z popularnymi urządzeniami kosmetycznymi, ich zastosowaniem w praktyce i mechanizmem działania na tkanki. Stanowią cenne uzupełnienie wiedzy książkowej oraz dają możliwość przygotowania się do zajęć praktycznych. Ponadto dzięki tym materiałom zapoznasz się z tekstem i filmem na temat działania danego urządzenia, nawet jeśli nie jest ono dostępne w wyposażeniu szkoły lub wykracza poza materiał nauczania.

  • Wizualizację 3D czy wycieczkę wirtualną możesz wykorzystać jako materiał edukacyjny i inspirujący do przygotowania zadania domowego, projektu lub symulacji, ale i dramy z podziałem na role.

  • Wizualizacja umożliwia dokładne przyjrzenie się danemu urządzeniu, filmy edukacyjne przedstawiają zastosowanie tych urządzeń w praktyce oraz przebieg konkretnych procedur zabiegowych i działanie aparatury na tkanki. Z kolei wycieczka wirtualna daje możliwość zapoznania się ze specyfiką pracy kosmetyczki w ośrodku SPA oraz wyposażeniem takiego miejsca w potrzebne sprzęty. Materiały te dają możliwość samorozwoju, zapoznania się z pracą w branży kosmetycznej, przygotowaniem do zajęć praktycznych.

  • Interaktywne materiały sprawdzająceDt7ixmm4IInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu podstawowych pojęć związanych z czynnikami fizykalnymi w kosmetyce. Aby prawidłowo je wykonać w dowolnym momencie możesz skorzystać z innych części e‑zasobu, aby odnaleźć potrzebne informacje.

  • SłownikDAgv7fdutSłownik pojęć zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale. Będzie przydatny, kiedy napotkasz na specjalistyczne słownictwo oraz będziesz potrzebować ogólnych informacji z danego tematu, przygotowując się do lekcji lub przygotowując zadanie domowe.

  • Przewodnik dla nauczycielaDuP1TXnk1Przewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięD1GhNDkBUPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • BibliografiaDY6YiWwpRBibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał. Skorzystaj z niej jeśli potrzebujesz dodatkowego źródła wiedzy.

  • Instrukcja użytkowaniaDYDOTt5owInstrukcja użytkowania objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

2. Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie technik usług kosmetycznych.

Filmy, mapa interaktywnawycieczka wirtualna przybliżą najważniejsze informacje z zakresu czynników fizykalnych w kosmetyce. Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią zweryfikowanie poziomu własnej wiedzy i uzyskania szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej.

Po obejrzeniu filmów możesz samodzielnie przygotować notatki np. w formie fiszek - czyli małych karteczek, na których po jednej stronie zapiszesz zagadnienie, a po drugiej jego wytłumaczenie; bądź mapy myśli.

Po zapoznaniu się z wizualizacją stwórz słownik z trudnymi pojęciami oraz ich wyjaśnieniem.

Po zapoznaniu się z wycieczką wirtualną przygotuj prezentację, w której opiszesz, jakie urządzenia powinny znaleźć się w strefie SPA i Wellness i jakie jest ich zastosowanie.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

3. Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

Rw5tgLvpFm5ns
(Uzupełnij).