E-materiały do kształcenia zawodowego

Projektowanie wyrobów odzieżowych

MOD.03. Projektowanie i wytwarzanie wyrobów odzieżowych – krawiec 753105, technik przemysłu mody 311941

Przewodnik dla uczącego się

5

Spis treści

  1. Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

  2. Wskazówki do pracy z e‑materiałemWskazówki do pracy z e‑materiałem

  3. Wymagania techniczneWymagania techniczne

1

1. Struktura e‑materiału

1.1. Wprowadzenie

Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

1.2. Materiały multimedialne

Zawierają różnego rodzaje multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania, konstruowania i modelowania wyrobów odzieżowych. E‑materiał „Projektowanie wyrobów odzieżowych” składa się z dwóch materiałów multimedialnych – programów ćwiczeniowych.

Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.

Wprowadzenie przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału. Materiały multimedialne zawierają różnego rodzaje multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy, w przypadku niniejszego e‑materiału programy ćwiczeniowe: „Mój własny projekt”, „Projektuje i modeluje wyroby odzieżowe” oraz „Interaktywne materiały sprawdzające”. Ponadto e‑materiał zawiera obudowę dydaktyczną, w skład której wchodzą interaktywne materiały sprawdzające, słownik pojęć, przewodniki oraz bibliografia i netografia.

1.3. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceD13oS60xeInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu podstawowych pojęć związanych z procesem projektowania wyrobów odzieżowych.

  • Słownik pojęćDnjGmHEKlSłownik pojęć zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaD5OoZ73XtPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑zasobu w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięDJM1fyvJjPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDyDkdGZMVNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDYkSCWbHpInstrukcja użytkowania objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.

Struktura e‑materiału „Projektowanie wyrobów odzieżowych”.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

2. Wskazówki do pracy z e‑materiałem

Obejrzyj materiały multimedialne dotyczące e‑materiału - ,,Mój własny projekt” i ,,Projektuję i modeluję wyroby odzieżowe”.

Zawierają one najistotniejsze informacje z zakresu czynności związanych z projektowaniem wyrobów odzieżowych. Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają zweryfikowanie poziomu własnej wiedzy i uzyskania szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej. Po wykonaniu ćwiczeń spisz problemy i zagadnienia, które wymagają wyjaśnienia.

Wykonaj zadania związane z materiałem multimedialnym ,,Mój własny projekt”. Wypisz najważniejsze zasady związane z projektowaniem wyrobów odzieżowych. Drugi materiał multimedialny ,,Projektuję i modeluję wyroby odzieżowe” zawiera informacje dotyczące wielu złożonych kwestii dotyczących powyższego zagadnienia. Zapoznaj się z poszczególnymi zakładkami od ,,tworzenia siatki konstrukcyjnej spódnicy do ,,parametrów szablonu dla rozkroju”. Poszukaj w internecie lub innych dostępnych źródłach objaśnienia występujących w tym materiale terminów, będzie Ci łatwiej zrozumieć prezentowane treści.

Pomyśl, jakie, Twoim zdaniem cechy charakteru i kompetencje powinien posiadać człowiek, który zamierza wykonywać zawód krawca lub technika przemysłu mody. Stwórz taką listę, odnieś wymienione cechy do materiałów multimedialnych ,,mój własny projekt” oraz ,,projektuję i modeluję wyrobów odzieżowych”. Zastanów się, czy na tym etapie życia i nauki posiadasz już wymienione cechy lub w jaki sposób zamierzasz je w sobie wypracować.

Na podstawie dostępnych materiałów multimedialnych określ własny typ urody oraz typ sylwetki i na tej podstawie zaproponuj odpowiednią stylizację, która uwzględnia obowiązujące zasady związane z projektowaniem wyrobów odzieżowych.

Obejrzyj dostępne materiały multimedialne. Na podstawie każdego z nich wybierz po pięć najważniejszych, Twoim zdaniem, pojęć, terminów dla prezentowanej problematyki. Swój wybór uzasadnij, przyjmując za kryterium wagę tych zagadnień dla efektu finalnego, czyli doskonale wykonanego wyrobu odzieżowego.

Kolejne zadanie będzie polegało na przesłaniu do klienta wyjaśnienia w związku z opóźnieniem realizacji zamówienia. Jesteś pracownikiem odpowiedzialnym za przyjęcie zlecenia. Z przyczyn niezależnych od firmy nastąpiło przesunięcie terminu wykonania zamówienia. Zwróć uwagę na formy grzecznościowe, wskazanie przyczyn zaistniałego zdarzenia. Wykorzystaj argumenty racjonalne i emocjonalne.

Po zapoznaniu się z materiami multimedialnymi wypisz pojęcia i zagadnienia, które nie są dla Ciebie zrozumiałe. Staraj się na podstawie dostępnych źródeł (zob. bibliografia) zebrać informacje w celu wyjaśnienia niejasnych kwestii. 

Po zapoznaniu się z multimediami wyślij do kolegi informację w formie smsa lub e‑maila na temat najciekawszego, Twoim zdaniem, zagadnienia lub problemu dostępnego w e‑materiale. Podaj co najmniej 3 argumenty uzasadniające wybór.

Wyszukaj w internecie informacji na temat największych projektantów mody oraz domów mody wyznaczających trendy we współczesnym świecie. Czy posiadają jakieś wspólne cechy, które decydują o ich wyjątkowej pozycji na rynku?

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

3. Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy;

  • OS X 10.11.6 lub nowszy;

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100;

  • Firefox w wersji 62.0.2;

  • Safari w wersji 11.1;

  • Opera w wersji 55.0.2994.44;

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści