Wskazówki dotyczące funkcjonalności programu ćwiczeniowego
Wskazówki dotyczące funkcjonalności programu ćwiczeniowego
Ekran startowy programu został przedstawiony poniżej. W jego prawym górnym rogu znajduje się przycisk „Tryb pełnoekranowy”. Kliknięcie tego przycisku spowoduje uruchomienie programu w widoku pełnoekranowym, ponowne kliknięcie oznacza powrót do trybu zwykłego.
Program składa się z trzech etapów, które są jednocześnie poziomami trudności. Przełączanie się pomiędzy tymi poziomami następuje poprzez kliknięcie na właściwy przycisk w górnym poziomym menu. Wybrany etap/poziom trudności jest zaznaczony podświetleniem na biało liter napisu oraz pomarańczowym pokreśleniem.
W górnej części ekranu startowego, na środku znajduje się przycisk „POLECENIE”. Po jego kliknięciu wyświetla się okno z treścią polecenia.
R1aprm43yLTv9
W lewej części ekranu znajduje się pionowe menu, zawierające listę zakładek - prac do wykonania. Przejście do kolejnej zakładki możliwe jest jedynie po prawidłowym wykonaniu ćwiczenia z poprzedniej zakładki.
Na środku ekranu znajduje się rysunek modelu spódnicy dla wybranego poziomu trudności.
R1T7PXCmQTIR9
Po kliknięciu w pierwszą zakładkę (jedyną na początku aktywną) pojawi się ekran ćwiczenia zatytułowany „Tworzenie siatki konstrukcyjnej spódnicy”.
Na początku - zaznaczając jedno z trzech dostępnych pól wyboru - należy wybrać rodzaj tkaniny. Następnie dla zadanych wymiarów należy dokonać właściwych obliczeń i podać wartości w trzynastu polach do uzupełnienia.
Sprawdzenie następuje po kliknięciu - znajdującego się na dole ekranu - czerwonego przycisku „Konstruuj siatkę”.
Jeżeli w danym polu wartość nie zostanie podana, to po sprawdzeniu jego obramowanie wraz z tekstem wypełniającym zostanie podświetlone na czerwono, a pod polem pojawi się komunikat „To pole nie może postać puste!”.
W przypadku podania błędnej wartości obramowanie wraz z tekstem wypełniającym również zostanie podświetlone na czerwono (po wpisaniu wartości sam tekst wypełniający przemieści się na górę obramowania). Pod polem pojawi się podpowiedź ułatwiająca dokonanie prawidłowych obliczeń i poprawienie ćwiczenia.
Po podaniu prawidłowej wartości obramowanie wraz z tekstem wypełniającym zmieni kolor na szary.
Rs0OUd7qaz2ml
Po podaniu wszystkich prawidłowych wartości i sprawdzeniu pojawi się okno z informacją zwrotną i przyciskiem „Wróć” umożliwiającym przejście z ekranu startowego do kolejnej (drugiej) zakładki.
Model spódnicy na środku ekranu został zastąpiony siatką konstrukcyjną utworzoną na podstawie wartości obliczonych i podanych przez użytkownika w ćwiczeniu z pierwszej zakładki. Nad rysunkiem siatki znajduje się pięć przełączników umożliwiających włączenie i wyłączenie nazw i opisów.
Grafikę na środku ekranu można też przybliżać i oddalać za pomocą znajdujących się pod rysunkiem siatki, po lewej stronie, przycisków „+” i „-” lub przywrócić ustawienie domyślne za pomocą przycisku z okrągłą strzałką.
Rhayou0oCUcPL
Po kliknięciu w drugą od góry (obecnie już aktywną) zakładkę pojawi się ekran ćwiczenia zatytułowany „Kształtowanie linii formy konstrukcyjnej”.
Pod poleceniem znajduje się przycisk „Tworzenie siatki konstrukcyjnej spódnicy”. Kliknięcie tego przycisku rozwija rysunek siatki dostępny wcześniej na środku ekranu startowego.
Ćwiczenie polega na zaznaczeniu właściwego pola jednokrotnego wyboru, jednego z dwóch w poziomie, dla każdego wiersza tabeli „Przód” oraz tabeli „Tył”.
Sprawdzenie następuje po kliknięciu - znajdującego się na dole ekranu - czerwonego przycisku „Sprawdź”.
W przypadku braku zaznaczenia albo podania błędnej odpowiedzi możliwe będzie poprawienie ćwiczenia.
Po podaniu wszystkich prawidłowych odpowiedzi i sprawdzeniu, pojawi się okno z informacją zwrotną i przyciskiem „Wróć” umożliwiającym przejście z ekranu startowego do kolejnej (trzeciej) zakładki.
Siatka konstrukcyjna na środku ekranu startowego została zastąpiona rysunkiem linii formy konstrukcyjnej utworzonym na podstawie odpowiedzi użytkownika zaznaczonych w ćwiczeniu z drugiej zakładki.
RDtZ6c7JsM8NY
Ćwiczenia w pozostałych zakładkach należy rozwiązywać podobnie do tego z zakładki drugiej, nie zawsze jednak wszystkie pola jednokrotnego wyboru dla danego zestawu (zwykle wiersza) będą musiały być zaznaczone.
Po rozwiązaniu danego ćwiczenia grafika na środku ekranu będzie zastępowana kolejnym rysunkiem utworzonym na podstawie podanych przez użytkownika (w tym ćwiczeniu) odpowiedzi.
R1RwHKFln8ssD
W dolnym poziomym menu znajdują się następujące pozycje: „Instrukcja”, „Tabele antropometryczne”, „Pokaż siatkę konstrukcyjną”, „Tworzenie siatki konstrukcyjnej na wymiary własne”, „Rysunek modelowy”, „Zapisz efekty pracy”, „Spróbuj ponownie”, „Pobierz listę kroków”, „Zrzut ekranu”.
Po kliknięciu przycisku „Instrukcja” pojawia się okno z ogólnymi informacjami o funkcjonalnościach programu ćwiczeniowego.
Po kliknięciu przycisku „Tabele antropometryczne” pojawia się okno z listą pięciu tabel antropometrycznych do wyboru. Kliknięcie w nazwę tabeli powoduje jej otwarcie w nowym oknie przeglądarki.
Przycisk „Pokaż siatkę konstrukcyjną” służy do wyświetlenia siatki utworzonej na podstawie wartości obliczonych i podanych przez użytkownika w ćwiczeniu z pierwszej zakładki.
Przycisk „Tworzenie siatki konstrukcyjnej na wymiary własne” umożliwia utworzenie siatki dla własnych wymiarów: wzrostu, obwodu talii oraz obwodu bioder z uwzględnieniem wypukłości brzucha.
Kliknięcie w przycisk „Rysunek modelowy” wyświetla początkowy rysunek spódnicy przed rozwiązaniem ćwiczenia z pierwszej zakładki.
W celu zapisania postępów swojej pracy, należy użyć przycisku „Zapisz efekty pracy”. Po odświeżeniu strony i ponownym wejściu do programu będą widoczne ostatnio dokonane wybory.
Wybranie opcji „Spróbuj ponownie” umożliwia usunięcie wybranych wcześniej elementów (zaznaczeń) i ponowne rozwiązanie ćwiczeń od początku.
Przycisk „Pobierz listę kroków” umożliwia zapisanie postępów w formie pliku pdf na dysku swojego komputera.
Kliknięcie przycisku „Zrzut ekranu” powoduje zapisanie w formie pliku graficznego png ostatniego widok programu.
RmO1IPpdvtHlU
R15dKgHMhZHr01
RFxzjiFLRFZeB
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
R1LYSS5pfJXl5
RHKLS5oZh0R93
RwuhxoQxsqCCU
R15BRqyVOqCnR
R1P8XHLL2IuYk
RtYIErxys1X05
R19c91RXNXzXh
RxezhCZJwBxIr
R18jSaMqiM4kW
RM6Kk9vrOky83
RYVT8oAu7jjae
R1FCafZ6UiTy4
RtjNWgcZ691gg
Powiązane ćwiczenia
1. Podstawy projektowania
Zaznaczanie komórek tabeli
1. Podstawy projektowania
RXYmBXVLvrsxO2
2. Quiz
Test
2. Quiz
QUIZ181280Gratulacje!Niestety nie udało Ci się wykonać testu poprawnie. Sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe, wróć do programu ćwiczeniowego do projektowania.
Test
QUIZ
Liczba pytań:
18
Limit czasu:
12 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
QUIZ
Pytanie
1/18
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
QUIZ181880Gratulacje!Niestety nie udało Ci się wykonać testu poprawnie. Sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe, wróć do programu ćwiczeniowego do projektowania.