E-materiały do kształcenia zawodowego

Usuwanie rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych

BPO.03. Wykonywanie działań ratowniczych - Technik pożarnictwa 311919

bg‑azure

Przewodnik dla uczącego się

Autor przewodnika: Dariusz Ruchała

Konsultant przewodnika: Tomasz Pytel

6

Spis treści

1
bg‑azure

Podstawowe informacje o e‑materiale

Tytuł e‑materiału

Usuwanie rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych

Nazwa i symbol cyfrowy zawodu

Technik pożarnictwa 311919

Kod i nazwa kwalifikacji

BPO.03. Wykonywanie działań ratowniczych

Efekty kształcenia i odpowiadające im kryteria weryfikacji właściwe dla e‑materiału

Osoba ucząca się:
BPO.03.2.4) obsługuje sprzęt ratowniczy (charakteryzuje parametry sprzętu ratowniczego, obsługuje sprzęt ratowniczy stosując zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, omawia zasady konserwacji sprzętu):
BPO.03.2.4)1) steruje urządzeniami ratowniczymi,
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych,
BPO.03.2.4)3) przeprowadza konserwację sprzętu ratowniczego po działaniach,
BPO.03.3.12) wykonuje czynności ratownicze podczas zwalczania pożarów i likwidacji zagrożeń miejscowych (stosuje zasady taktyki podczas działań ratowniczych, pożarów i likwidacji zagrożeń miejscowych):
BPO.03.3.12)4) zabezpiecza konstrukcje, instalacja, urządzenia oraz obiekty naturalne w celu ograniczenia skutków oraz zagrożenia podczas działań,
BPO.03.3.12)6) zabezpiecza teren działań ratowniczych.

Cele ogólne e‑materiału

Wspiera osiąganie celu kształcenia określonego dla kwalifikacji BPO.03. Wykonywanie działań ratowniczych: wykonywanie czynności ratowniczych.

Celem ogólnym jest przygotowanie do wykonywania zadań z zakresu przygotowania sprzętu, stanowiska pracy oraz przeprowadzenia czynności ratowniczych, w zależności od miejsca prowadzonych działań oraz występujących warunków lokalnych.

Struktura e‑materiału, tytuły materiałów multimedialnych wraz z ich typem

Wskazane jest, aby uczący się zapoznał się z materiałami multimedialnymi we wskazanej wyżej kolejności.

Interaktywne materiały sprawdzające odnoszą się do poszczególnych multimediów prezentujących podstawowe zagadnienia związane z usuwaniem rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych. Sprawdzają one wiedzę i umiejętności nabyte w podczas korzystania z materiałów multimedialnych.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2
bg‑azure

Wskazówki do wykorzystania materiałów multimedialnych w procesie samokształcenia

Tytuł materiału multimedialnego

Usuwanie rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych podczas działań ratowniczych

Typ materiału multimedialnego

Film edukacyjny

Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego

Film edukacyjny przedstawia:

  • określenie pola operacyjnego, czynniki decydujące o wyborze pola operacyjnego,

  • określenie zagrożeń na stanowisku pracy,

  • rodzaje i skuteczność zapór,

  • przygotowanie sprzętu (zapór przeciwolejowych) do zatrzymania rozlewu olejowego na wodach,

  • ustawienie sprzętu na wodzie oraz brzegu akwenu,

  • ustawienie sprzętu względem lokalnych parametrów,

  • kontrolę skuteczności prowadzonych działań,

  • demontaż oraz konserwacja sprzętu.

Materiał może być wykorzystany w momencie zdobywania lub pogłębiania wiedzy dotyczącej likwidacji zagrożeń środowiska rozlewami olejowymi.

Materiał multimedialny powiązany jest z następującymi kryteriami weryfikacji,  zgodnie z którymi osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)1) steruje urządzeniami ratowniczymi,
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych,
BPO.03.2.4)3) przeprowadza konserwację sprzętu ratowniczego po działaniach,
BPO.03.3.12)4) zabezpiecza konstrukcje, instalacja, urządzenia oraz obiekty naturalne w celu ograniczenia skutków oraz zagrożenia podczas działań,
BPO.03.3.12)6) zabezpiecza teren działań ratowniczych.

Film powiązany jest z następującymi interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:

  • test wielokrotnego wyboru z jedną lub wieloma odpowiedziami prawidłowymi „Usuwanie rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych”,

  • zadanie typu prawda czy fałsz „Zasady działania sprzętu, rodzaje zapór do usuwania rozlewów olejowych z powierzchni wody”.

Cele szczegółowe materiału multimedialnego

Celem szczegółowym jest przygotowanie uczącego się do wykonywania czynności ratowniczych wynikających z zagrożeń dla środowiska, a w szczególności rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych.

Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia

Uczący się mogą wspomagać się poszczególnymi elementami filmu edukacyjnego w procesie samokształcenia, jako:

  1. powtórzenie materiału, przygotowanie do egzaminu zawodowego eksternistycznego,

  2. przygotowanie notatek lub fiszek opisujących sposoby likwidacji plam oleju na wodach powierzchniowych,

  3. przygotowanie grafu prezentującego rodzaje zapór przeciwolejowych stosowanych przez Państwową Straż Pożarną,

  4. opracowanie np. w formie prezentacji następujących tematów:

    • Sposoby likwidacji plam oleju na wodach powierzchniowych.

    • Rodzaje zapór stosowanych przeciwolejowych stosowanych przez Państwową Straż Pożarną.

    • Zagrożenia wynikające z rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych.

    • Przygotowanie i konserwacja sprzętu do usuwania rozlewów olejowych.

Uczący się przegląda film edukacyjny, zapisuje na kartkach, czego nie rozumie lub co wymaga, według niego, dodatkowego uzupełnienia. Niejasności wyjaśnia, korzystając z dostępnych źródeł (literatura pożarnicza, internet).


Tytuł materiału multimedialnego

Sprawianie systemu zbierającego olej z wody

Typ materiału multimedialnego

Film edukacyjny

Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego

Film edukacyjny przedstawia:

  • rodzaje zbieraczy olejowych i ich cechy.

  • dobór zbieracza w zależności od lepkości substancji olejowej,

  • etapy prac: sprawianie zbieracza, ustawienie zbieracza na wodzie, sprawianie elementów układu przelewowo‑pompowego, zebranie oleju z powierzchni wody,

  • demontażu oraz konserwacji sprzętu.

Materiał może być wykorzystany w momencie zdobywania lub pogłębiania wiedzy dotyczącej likwidacji zagrożeń środowiska rozlewami olejowymi.

Materiał multimedialny powiązany jest z następującymi kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)1) steruje urządzeniami ratowniczymi,
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych,
BPO.03.2.4)3) przeprowadza konserwację sprzętu ratowniczego po działaniach,
BPO.03.3.12)4) zabezpiecza konstrukcje, instalacja, urządzenia oraz obiekty naturalne w celu ograniczenia skutków oraz zagrożenia podczas działań,
BPO.03.3.12)6) zabezpiecza teren działań ratowniczych.

Film powiązany jest z następującymi interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:

  • test wielokrotnego wyboru z jedną lub wieloma odpowiedziami prawidłowymi „Usuwanie rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych”,

  • wskazywanie poprawnych odpowiedzi „Bezpieczeństwo ratowników na miejscu zdarzenia”,

  • zadanie z możliwością doboru parametrów technicznych „Parametry zbieracza oleju”,

  • zadanie z możliwością doboru parametrów technicznych „Parametry ustawienia zapór”,

  • zadanie typu prawda czy fałsz „Sprzęt do usuwania rozlewów olejowych z powierzchni wody”,

  • zadanie typu prawda czy fałsz „Zasady działania sprzętu do usuwania rozlewów olejowych z powierzchni wody”,

  • uzupełnianie podpisów obrazka „Chemiczny sprzęt pożarniczy”.

Cele szczegółowe materiału multimedialnego

Celem szczegółowym jest przygotowanie uczącego się do wykonywania czynności ratowniczych wynikających z zagrożeń dla środowiska, a w szczególności rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych, przy wykorzystaniu systemu zbierającego olej z powierzchni wody.

Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia

Uczący się mogą wspomagać się poszczególnymi elementami filmu edukacyjnego w procesie samokształcenia, jako:

  1. powtórzenie materiału, przygotowanie do egzaminu zawodowego eksternistycznego,

  2. przygotowanie notatek, fiszek opisujących rodzaje zbieraczy olejowych,

  3. przygotowanie schematu prezentującego proces ustawiania systemu zbierającego olej z powierzchni wody,

  4. opracowanie np. w formie prezentacji następujących tematów:

    • Systemy zbierające olej z powierzchni wody.

    • Rodzaje zbieraczy olejowych.

    • Zagrożenia wynikające z rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych.

    • Przygotowanie i konserwacja sprzętu do usuwania rozlewów olejowych.

Uczący się przegląda film edukacyjny, zapisuje na kartkach, czego nie rozumie lub co wymaga, według niego, dodatkowego uzupełnienia. Niejasności wyjaśnia, korzystając z dostępnych źródeł (literatura pożarnicza, internet).


Tytuł materiału multimedialnego

Elementy zapór przeciwolejowych

Typ materiału multimedialnego

Galeria zdjęć

Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego

Galeria zawiera zdjęcia przedstawiające:

  • pojedyncze narzędzia, elementy: budowę zapory, pływaki, elementy balastowe, złącza montażowe, uchwyty,

  • maszyny stosowane w zawodzie: pompy do napełniania wodą elementów balastowych zapór, pompy powietrza do napełniania elementów wypornościowych zapór, wciągarki do obsługi zapór,

  • stanowiska pracy: przygotowane narzędzia do montażu zapór na stanowisku, ustawione zapory na rzece, jeziorze, kanale melioracyjnym,

  • procesy technologiczne: etapy ustawiania zapór na cieku wodnym i akwenie.

Materiał może być wykorzystany w momencie zdobywania lub pogłębiania wiedzy dotyczących likwidacji zagrożeń środowiska rozlewami olejowymi lub jako wstęp do zajęć praktycznych.

Materiał multimedialny powiązany jest z następującymi kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)1) steruje urządzeniami ratowniczymi,
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych,
BPO.03.2.4)3) przeprowadza konserwację sprzętu ratowniczego po działaniach,
BPO.03.3.12)4) zabezpiecza konstrukcje, instalacja, urządzenia oraz obiekty naturalne w celu ograniczenia skutków oraz zagrożenia podczas działań.

Galeria zdjęć powiązana jest z następującymi interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:

  • test wielokrotnego wyboru z jedną lub wieloma odpowiedziami prawidłowymi „Usuwanie rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych”,

  • wskazywanie poprawnych odpowiedzi „Bezpieczeństwo ratowników na miejscu zdarzenia”,

  • zadanie z możliwością doboru parametrów technicznych „Parametry zbieracza oleju”,

  • zadanie z możliwością doboru parametrów technicznych „Parametry ustawienia zapór”,

  • zadanie typu prawda czy fałsz „Sprzęt do usuwania rozlewów olejowych z powierzchni wody”,

  • zadanie typu prawda czy fałsz „Zasady działania sprzętu do usuwania rozlewów olejowych z powierzchni wody”,

  • uzupełnianie podpisów obrazka „Chemiczny sprzęt pożarniczy”.

Cele szczegółowe materiału multimedialnego

Celem szczegółowym jest przygotowanie uczącego się do wykonywania czynności ratowniczych wynikających z zagrożeń dla środowiska, a w szczególności rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych.

Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia

Uczący się mogą wspomagać się poszczególnymi elementami filmu edukacyjnego w procesie samokształcenia:

  1. powtórzenie materiału, przygotowanie do egzaminu zawodowego eksternistycznego,

  2. przygotowanie mapy myśli przedstawiającej pojedyncze narzędzia, elementy: budowę zapory, pływaki, elementy balastowe, złącza montażowe, uchwyty,

  3. przygotowanie fiszek opisujących maszyny stosowane w zawodzie: pompy do napełniania wodą elementów balastowych zapór, pompy powietrza do napełniania elementów wypornościowych zapór, wciągarki do obsługi zapór,

  4. opracowanie np. w formie prezentacji następujących tematów:

    • Sprzęt do budowy zapór przeciwolejowych.

    • Przygotowanie stanowiska pracy podczas działań ratowniczych związanych z zagrożeniami rozlewami olejowymi.

    • Etapy stawiania zapór przeciwolejowych.

Uczący się przegląda galerię zdjęć, zapisuje na kartkach, czego nie rozumie lub co wymaga, według niego, dodatkowego uzupełnienia. Niejasności wyjaśnia, korzystając z dostępnych źródeł (literatura pożarnicza, internet).


Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3
bg‑azure

Opis interaktywnych materiałów sprawdzających dla e‑materiału

Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Test wielokrotnego wyboru z jedną lub wieloma odpowiedziami prawidłowymi „Usuwanie rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych”

Opis materiału sprawdzającego

Test wielokrotnego wyboru z jedną lub kilkoma prawidłowymi odpowiedziami zawiera 10 pytań obejmujących zadania związane z likwidacją rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych.

Zadania zawierają polecenia w formie tekstowej i mają różny poziom trudności.

Test daje możliwość:

  • wykorzystania w procesie samokształcenia;

  • wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie;

  • wyświetlania wskazówek naprowadzających w przypadku błędnej odpowiedzi,

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.

Test powiązany ze wszystkimi materiałami multimedialnymi.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał sprawdza spełnienie następujących kryteriów weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)1) steruje urządzeniami ratowniczymi,
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych,
BPO.03.2.4)3) przeprowadza konserwację sprzętu ratowniczego po działaniach,
BPO.03.3.12)4) zabezpiecza konstrukcje, instalacja, urządzenia oraz obiekty naturalne w celu ograniczenia skutków oraz zagrożenia podczas działań,
BPO.03.3.12)6) Zabezpiecza teren działań ratowniczych.


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Wskazywanie poprawnych odpowiedzi „Bezpieczeństwo ratowników na miejscu zdarzenia”

Opis materiału sprawdzającego

W zadaniu należy wskazać zagrożenia dla życia i zdrowia strażaków‑ratowników wykonujących czynności ratownicze podczas usuwania rozlewów z powierzchni wody.
Jest to zadanie łatwe.

Zadanie daje możliwość:

  • wykorzystania w procesie samokształcenia;

  • wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie;

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.

Zadanie powiązane jest z filmem edukacyjnym „Sprawianie systemu zbierającego olej z powierzchni wody”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał sprawdza spełnienie następującego kryterium weryfikacji, zgodnie z którym osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych.


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Zadanie z możliwością doboru parametrów technicznych „Parametry zbieracza oleju”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie polega na wskazaniu odpowiednich parametrów zbieracza oleju.
Jest to zadanie trudne.

Zadanie daje możliwość:

  • wykorzystania w procesie samokształcenia;

  • wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie;

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.

Zadanie powiązane jest z filmem edukacyjnym „Sprawianie systemu zbierającego olej z powierzchni wody”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał sprawdza spełnienie następującego kryterium weryfikacji, zgodnie z którym osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych.


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Zadanie z możliwością doboru parametrów technicznych „Parametry ustawienia zapór”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie polega na wskazaniu odpowiednich parametrów ustawienia zapór sztywnych.
Jest to zadanie trudne.

Zadanie daje możliwość:

  • wykorzystania w procesie samokształcenia;

  • wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie;

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.

Zadanie powiązane jest z filmem edukacyjnym „Sprawianie systemu zbierającego olej z powierzchni wody”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał sprawdza spełnienie następującego kryterium weryfikacji, zgodnie z którym osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Zadanie typu prawda czy fałsz „Sprzęt do usuwania rozlewów olejowych z powierzchni wody”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie składa się z sześciu zdań, w których należy zaznaczyć, czy jest ono prawdziwe czy fałszywe.
Jest to zadanie łatwe.

Zadanie daje możliwość:

  • wykorzystania w procesie samokształcenia;

  • wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie;

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.

Zadanie powiązane jest z filmem edukacyjnym „Sprawianie systemu zbierającego olej z powierzchni wody”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał sprawdza spełnienie następujących kryteriów weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)1) steruje urządzeniami ratowniczymi,
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych.


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Zadanie typu prawda czy fałsz „Zasady działania sprzętu do usuwania rozlewów olejowych z powierzchni wody”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie składa się z siedmiu zdań, w których należy zaznaczyć, czy jest ono prawdziwe czy fałszywe.
Jest to zadanie o średnim poziomie trudności.

Zadanie daje możliwość:

  • wykorzystania w procesie samokształcenia;

  • wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie;

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.

Zadanie powiązane jest z filmem edukacyjnym „Sprawianie systemu zbierającego olej z powierzchni wody”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał sprawdza spełnienie następujących kryteriów weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)1) steruje urządzeniami ratowniczymi,
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych.


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Zadanie typu prawda czy fałsz „Zasady działania sprzętu, rodzaje zapór do usuwania rozlewów olejowych z powierzchni wody”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie składa się z siedmiu zdań, w których należy zaznaczyć czy jest ono prawdziwe czy fałszywe.
Jest to zadanie trudne.

Zadanie daje możliwość:

  • wykorzystania w procesie samokształcenia;

  • wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie;

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.

Zadanie powiązane jest z filmem edukacyjnym „Usuwanie rozlewów olejowych na wodach powierzchniowych podczas działań ratowniczych”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał sprawdza spełnienie następujących kryteriów weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)1) steruje urządzeniami ratowniczymi,
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych.


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Dopasowanie elementów do schematu „Elementy składowe zapory elastycznej pneumatycznej”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie polega na dopasowaniu odpowiedniego elementu wchodzącego w skład ratowniczego zestawu pneumatycznego.
Zadanie jest łatwe.

Zadanie daje możliwość:

  • wykorzystania w procesie samokształcenia;

  • wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie;

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.

Zadanie powiązane jest z galerią zdjęć „Elementy zapór przeciwolejowych”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał sprawdza spełnienie następującego kryterium weryfikacji, zgodnie z którym osoba ucząca się:
BPO.03.2 4)1) steruje urządzeniami ratowniczymi.


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Dopasowanie elementów do schematu „Elementy składowe zapory elastycznej płaszczowej”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie polega na dopasowaniu odpowiednich elementów zapory elastycznej płaszczowej.
Jest to zadanie o średnim poziomie trudności.

Zadanie daje możliwość:

  • wykorzystania w procesie samokształcenia;

  • wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie;

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.

Zadanie powiązane jest z galerią zdjęć „Elementy zapór przeciwolejowych”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał sprawdza spełnienie następujących kryteriów weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych
BPO.03.2.4)3) przeprowadza konserwację sprzętu ratowniczego po działaniach


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Uzupełnianie podpisów obrazka „Sprzęt pożarniczy używany do obsługi zapór sorpcyjnych podczas działań ratowniczych”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie polega na dopasowaniu odpowiednich podpisów do ilustracji przedstawiających sprzęt pożarniczy używany do obsługi zapór sorpcyjnych podczas działań ratowniczych.
Jest to zadanie łatwe.

Zadanie daje możliwość:

  • wykorzystania w procesie samokształcenia;

  • wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie;

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.

Zadanie powiązane jest z galerią zdjęć „Elementy zapór przeciwolejowych”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał sprawdza spełnienie następujących kryteriów weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych
BPO.03.2.4)3) przeprowadza konserwację sprzętu ratowniczego po działaniach


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Uzupełnianie podpisów obrazka „Chemiczny sprzęt pożarniczy”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie polega na dopasowaniu odpowiednich nazw do ilustracji przestawiających elementy budowy układu przelewowo‑pompowego.
Jest to zadanie trudne.

Zadanie daje możliwość:

  • wykorzystania w procesie samokształcenia;

  • wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie;

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.

Zadanie powiązane jest z galerią zdjęć „Elementy zapór przeciwolejowych” oraz filmem edukacyjnym „Sprawianie systemu zbierającego olej z powierzchni wody”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał sprawdza spełnienie następujących kryteriów weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
BPO.03.2.4)2) wykorzystuje sprzęt z uwzględnieniem parametrów technicznych
BPO.03.2.4)3) przeprowadza konserwację sprzętu ratowniczego po działaniach


Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

5
bg‑azure

Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z e‑materiału