Scenariusz
Temat
Sprawdzenie wiadomości i umiejętności z działań na błędach
Etap edukacyjny
Trzeci
Podstawa programowa
I. Liczby rzeczywiste
Zakres podstawowy. Uczeń:
1) wykonuje działania (dodawanie, odejmowanie, mnożenie,dzielenie, potęgowanie, pierwiastkowanie, logarytmowanie) w zbiore liczb rzeczywistych,
7) stosuje interpretację geometryczna i algebraiczną wartości bezwzględnej, rozwiązuje równania i nierówności typu |x+4|=5, |x‑2|<3, |x+3|>4
Czas
45 minut
Cel ogólny
Sprawdzenie wiadomości i umiejętności z działań na błędach.
Cele szczegółowe
1. Uzyskanie informacji o postępach uczniów w zakresie z działań na błędach.
2. Zarządzanie organizacją i czasem w trakcie sprawdzianu.
3. Porozumiewanie się w języku angielskim, rozwijanie matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo‑technicznych oraz informatycznych, kształtowanie umiejętności uczenia się.
Efekty uczenia
Uczeń:
Uzyskuje informacje na temat stopnia opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu działań na błędach.
Metody kształcenia
1. Odwrócona klasa.
2. Test sprawdzający.
Formy pracy
Praca indywidualna.
Etapy lekcji
Wprowadzenie do lekcji
Uczniowie przed sprawdzianem zapoznają się z metodami zarządzania i organizacją czasu w trakcie sprawdzianu:
Eliminowanie błędnych odpowiedzi.
Wstawianie danych do zadania - odwrócona metoda znajdowania rozwiązania.
Szacowanie danych.
Znalezienie rozwiązania i wskazanie poprawnej odpowiedzi.
Nauczyciel omawia schemat punktowania zadań na sprawdzianie.
Omówienie systemu oceniania.
Ocena pozytywna od 40% prawidłowo rozwiązanych zadań.
Ocena negatywna poniżej 40% prawidłowo rozwiązanych zadań.
Realizacja lekcji
Zamieszczony poniżej test powtórzeniowy obejmuje materiał z matematyki z zakresu podstawy programowej dla trzeciego etapu edukacyjnego na poziomie podstawowym.
Zadania od 1 do 15.
Zadanie dla chętnych - 16.
Podsumowanie lekcji
Omówienie każdego zadania: prawidłowa odpowiedź, nieprawidłowa odpowiedź.
Za każde prawidłowo rozwiązane zadanie uczeń otrzymuje 1 punkt.