Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Załóżmy, że musimy opracować menu główne sterujące kalkulatorem. Każde działanie powinno być oznaczone numerem. Użytkownik będzie wybierał operację do wykonania podając odpowiedni numer. Naszkicujmy ten mechanizm w postaci schematu.

Menu będzie składać się z czterech pozycji:

  1. dodawanie,

  2. odejmowanie,

  3. mnożenie,

  4. dzielenie.

Zamiast stosować wielokrotnie zagnieżdżone instrukcje warunkowe, wykorzystamy do tego blok wyboru wielokrotnego. Na potrzeby tego polecenia załóżmy, że blok ten będzie miał kształt rombu, a zatem będzie to blok decyzyjny. Zamiast jednak umożliwiać jedynie dwa standardowe wyniki sprawdzenia wyrażenia logicznego: prawda i fałsz, możemy wykorzystać większą liczbę możliwych wyników.

RMmsJ0gvclTXp1
Przypomnij sobie tytuł abstraktu, wysłuchaj nagrania i spróbuj zaproponować własny temat dla dzisiejszej lekcji.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Polecenie 2
1

Przygotuj algorytm, który jako dane początkowe otrzyma 3 dowolne zwierzęta/przedmioty z przypisanymi do nich dźwiękami/cechami. Niech algorytm wybierze losowo jedno z nich i wyświetli przypisany mu dźwięk/cechę.

R1IhvTDKIxSWv1
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
RIByVhfjCn2ma
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.