Schemat interaktywny
Załóżmy, że musimy opracować menu główne sterujące kalkulatorem. Każde działanie powinno być oznaczone numerem. Użytkownik będzie wybierał operację do wykonania podając odpowiedni numer. Naszkicujmy ten mechanizm w postaci schematu.
Menu będzie składać się z czterech pozycji:
dodawanie,
odejmowanie,
mnożenie,
dzielenie.
Zamiast stosować wielokrotnie zagnieżdżone instrukcje warunkowe, wykorzystamy do tego blok wyboru wielokrotnego. Na potrzeby tego polecenia załóżmy, że blok ten będzie miał kształt rombu, a zatem będzie to blok decyzyjny. Zamiast jednak umożliwiać jedynie dwa standardowe wyniki sprawdzenia wyrażenia logicznego: prawda i fałsz, możemy wykorzystać większą liczbę możliwych wyników.
Przygotuj algorytm, który jako dane początkowe otrzyma 3 dowolne zwierzęta/przedmioty z przypisanymi do nich dźwiękami/cechami. Niech algorytm wybierze losowo jedno z nich i wyświetli przypisany mu dźwięk/cechę.