Konwojowanie wartości pieniężnych
BPO.02. Ochrona osób i mienia - Technik ochrony fizycznej osób i mienia 5413115
Słownik pojęć dla e‑materiału
pojazdy samochodowe przeznaczone do transportu wartości pieniężnych, oznaczone – w zależności od konstrukcji i zabezpieczenia technicznego – jako typy: A, B i C
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
Bankowóz typu A musi spełniać co najmniej następujące ogólne wymagania techniczne:
konstrukcja z wyodrębnionym przedziałem ładunkowym;
przedział osobowy z pięcioma miejscami do siedzenia oraz osłona zbiornika paliwa, wykonane w klasie FB 5 zgodnie z normą PN‑EN 1522 (zbiornik paliwa, ściany boczne) i co najmniej FB 4 zgodnie z normą PN‑EN 1522 (podłoga, dach);
oszklenie przedziału osobowego wykonane w klasie BR 5 zgodnie z normą PN‑EN 1063, bez możliwości otwierania;
wyposażenie w system klimatyzacji i wentylacji wnętrza;
przedział ładunkowy wzmocniony blachą stalową, co najmniej gatunku „45” o grubości 1 mm według PN‑EN 10083‑1, tylko z jednymi drzwiami zewnętrznymi (w szczególności w postaci drzwi tylnych dwuskrzydłowych z blokadą ryglowania jednego skrzydła przez drugie i możliwością mocowania do ścian przedziału w położeniu otwartym) z zawiasami o sworzniach zabezpieczonych przed wybiciem oraz wyposażonymi w dodatkowy zamek co najmniej w klasie A, zgodnie z normą PN‑EN1300;
pokrycie i wyłożenie powierzchni ścian, podłogi i sufitu oraz urządzeń i osprzętu wewnątrz przedziału ładunkowego o stopniu palności B=0 według PN‑ISO 3795 (lub równoważnego dokumentu;
wyposażenie przedziału ładunkowego w oświetlenie;
drzwi zewnętrzne z systemem centralnego blokowania oraz sygnalizacją ich niedomknięcia i odblokowania. Odblokowanie i zablokowanie drzwi z zewnątrz pojazdu z użyciem pilota radiowego lub urządzenia równoważnego, otwierającego tylko jedne drzwi i zamykającego równocześnie wszystkie drzwi pojazdu. Możliwość blokowania i odblokowania poszczególnych drzwi z tablicy rozdzielczej pojazdu. Co najmniej 3 drzwi w przedziale osobowym albo wyposażenie kabiny kierowcy oraz przedziału przeznaczonego do przewozu osób w wyjścia w postaci drzwi, okien lub włazów umożliwiających – w razie konieczności – wyjście na zewnątrz (w ilości określonej w przepisach dotyczących warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia);
wyposażenie w immobiliser spełniający wymagania dyrektywy Rady 74/61/EWG z dnia 17 grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie urządzeń zabezpieczających pojazdy silnikowe przed bezprawnym użyciem (Dz. Urz. WE L 38 z 11.02.1974, s. 22, z późn. zm. – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, t. 2, s. 49, z późn. zm.), zwanej dalej „dyrektywą 74/61/EWG” lub Regulaminu nr 116 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – Jednolite wymagania techniczne dotyczące ochrony pojazdów silnikowych przed bezprawnym użyciem, zwanego dalej „regulaminem nr 116 EKG ONZ”;
wyposażenie w monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i system sygnalizacji napadu.
Komora silnika powinna mieć automatyczny system gaśniczy oraz zbiornik paliwa, wykonany w sposób zabezpieczający przed wybuchem.
Bankowóz typu A powinien być wyposażony w modułowy samochodowy system alarmowy, spełniający wymagania dyrektywy 74/61/EWG7 lub regulaminu nr 116 EKG ONZ, posiadający co najmniej następujące właściwości:
funkcję „panika”, włączaną i wyłączaną jednym przyciskiem pilota radiowego i dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego, -rezerwowe zasilanie,
dodatkową syrenę alarmową,
czujniki ochrony wnętrza,
blokadę pracy silnika,
tryb serwisowy,
sygnalizację alarmową wszystkimi światłami kierunkowskazów.
Bankowóz typu A powinien być wyposażony w system transmisji alarmu, przekazujący co najmniej informacje o:
położeniu i prędkości pojazdu,
otwarciu i zamknięciu drzwi przedziału ładunkowego i osobowego,
stanie alarmowania samochodowego systemu alarmowego,
włączeniu i wyłączeniu silnika pojazdu.
Urządzenia elektroniczne i elektryczne zamontowane w pojeździe powinny spełniać – w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej – wymagania dyrektywy Rady 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r., odnoszącej się do zakłóceń radioelektrycznych (kompatybilności elektromagnetycznej) pojazdów (Dz. Urz. WE L 152 z 06.07.1972, s. 15, z późn. zm. – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, t. 1, s. 226, z późn. zm.) lub regulaminu nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej.
Dodatkowa instalacja elektryczna pojazdu (po zabudowie) powinna spełniać wymagania normy PN‑S 76021 (rodzaje i zakres badań według punktu 4.1.b tablica 2 kolumna 4 tej normy).
Koła pojazdu powinny być wykonane z wkładkami masywowymi lub w innej konstrukcji umożliwiającej dalszą jazdę przez 15 km z prędkością 50 (+/−5) km/godz. po przebiciu opony.
W bankowozie typu A nie dopuszcza się stosowania instalacji gazowej
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
Bankowóz typu B musi być wyposażony w:
szyby wykonane w klasie co najmniej BR2, według normy PN‑EN 1063 (lub w równoważnej klasie), bez możliwości ich otwierania;
przedział osobowy wykonany w klasie co najmniej FB 2 według normy PN‑EN 1522 (lub w równoważnej klasie);
drzwi zewnętrzne z systemem centralnego blokowania oraz sygnalizacją ich niedomknięcia i odblokowania. Do odblokowania i zablokowania drzwi pojazdu z zewnątrz należy używać pilota radiowego lub urządzenia równoważnego. Pilot lub urządzenie równoważne powinny otwierać tylko jedne drzwi oraz zamykać równocześnie wszystkie drzwi pojazdu. System centralnego blokowania powinien umożliwiać blokowanie i odblokowanie poszczególnych drzwi z tablicy rozdzielczej pojazdu. Pojazd powinien mieć co najmniej 3 drzwi w przedziale osobowym albo kabinę kierowcy oraz przedział przeznaczony do przewozu osób, wyposażone w wyjścia w postaci drzwi, okien lub włazów umożliwiających – w razie konieczności – wyjście na zewnątrz, w ilości określonej w przepisach dotyczących warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia;
system klimatyzacji i wentylacji wnętrza;
immobiliser spełniający wymagania dyrektywy Rady 74/61/EWG z dnia 17 grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie urządzeń zabezpieczających pojazdy silnikowe przed bezprawnym użyciem (Dz. Urz. WE L 38 z 11.02.1974, s. 22, z późn. zm. – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, t. 2, s. 49, z późn. zm.), zwanej dalej „dyrektywą 74/61/EWG”, lub Regulaminu nr 116 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – Jednolite wymagania techniczne dotyczące ochrony pojazdów silnikowych przed bezprawnym użyciem, zwanego dalej „regulaminem nr 116 EKG ONZ”;
wydzielony przedział do przewozu wartości pieniężnych z oświetleniem oraz:
urządzeniem do przechowywania wartości pieniężnych klasy co najmniej I według PN‑EN 1143‑1 lub PN‑EN 1143‑2, przytwierdzonym trwale do pojazdu, posiadającym dodatkowo zamek czasowy lub
pojemnikiem specjalistycznym osadzonym w specjalnym stojaku, przytwierdzonym trwale do pojazdu lub
wydzielonym przedziałem ładunkowym, wykonanym z łączonej w sposób trwały blachy stalowej o grubości min. 1 mm, z odrębnymi drzwiami z zamkiem wykonanym co najmniej w klasie A według PN‑EN 1300, z trzypunktowym ryglowaniem drzwi;
modułowy samochodowy system alarmowy, spełniający wymagania dyrektywy 74/61/EWG lub regulaminu nr 116 EKG ONZ oraz regulaminu nr 97 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – Jednolite przepisy dotyczące homologacji systemów alarmowych pojazdów oraz pojazdów w zakresie ich systemów alarmowych (Dz. Urz. UE L 122 z 08.05.2012, s. 19), posiadający co najmniej następujące właściwości:
funkcję „panika” włączaną i wyłączaną jednym przyciskiem pilota radiowego i dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego,
rezerwowe zasilanie,
dodatkową syrenę alarmową,
czujniki ochrony przedziału osobowego,
blokadę pracy silnika,
tryb serwisowy,
sygnalizację alarmową wszystkimi światłami kierunkowskazów;
monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i system sygnalizacji napadu;
system transmisji alarmu przekazujący co najmniej informacje o:
położeniu pojazdu,
prędkości pojazdu,
otwarciu i zamknięciu drzwi przedziału ładunkowego i osobowego,
stanie alarmowania samochodowego systemu alarmowego,
włączeniu i wyłączeniu silnika.
Urządzenia elektroniczne i elektryczne zamontowane w pojeździe powinny spełniać – w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej – wymagania dyrektywy Rady 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r., odnoszącej się do zakłóceń radioelektrycznych (kompatybilności elektromagnetycznej) pojazdów (Dz. Urz. WE L 152 z 06.07.1972, s. 15, z późn. zm. – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, t. 1, s. 226, z późn. zm.) lub regulaminu nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej.
Dodatkowa instalacja elektryczna pojazdu (po zabudowie) powinna spełniać wymagania normy PN‑S 76021 (rodzaje i zakres badań według punktu 4.1.b tablica 2 kolumna 4 tej normy).
Koła pojazdu powinny być wykonane z wkładkami masywowymi lub w innej konstrukcji umożliwiającej dalszą jazdę przez 15 km z prędkością 50 (+/–5) km/godz. po przebiciu opony.
W bankowozie typu B nie dopuszcza się stosowania instalacji gazowej
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
Bankowóz typu C powinien być wyposażony w:
pojemniki specjalistyczne co najmniej klasy „D” w stojakach przytwierdzonych trwale do elementów konstrukcyjnych nadwozia, umożliwiających mocowanie i wyjmowanie pojemników przez osoby uprawnione albo urządzenia do przechowywania wartości pieniężnych co najmniej I klasy według normy PN‑EN 1143‑1 lub PN‑EN 1143‑2; szyby wykonane w klasie co najmniej BR1 według normy PN‑EN 1063 (lub w klasie równoważnej), bez możliwości ich otwierania;
immobiliser spełniający wymagania dyrektywy Rady 74/61/EWG z dnia 17 grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie urządzeń zabezpieczających pojazdy silnikowe przed bezprawnym użyciem (Dz. Urz. WE L 38 z 11.02.1974, s. 22, z późn. zm. – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, t. 2, s. 49, z późn. zm.), zwanej dalej „dyrektywą 74/61/EWG”, lub Regulaminu nr 116 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – Jednolite wymagania techniczne dotyczące ochrony pojazdów silnikowych przed bezprawnym użyciem, zwanego dalej „regulaminem nr 116 EKG ONZ”;
modułowy samochodowy system alarmowy spełniający wymagania dyrektywy 74/61/EWG lub regulaminu nr 116 EKG ONZ, posiadający co najmniej następujące właściwości:
funkcję „panika” włączaną i wyłączaną jednym przyciskiem pilota radiowego i dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego,
rezerwowe zasilanie,
dodatkową syrenę alarmową,
czujniki ochrony wnętrza,
blokadę pracy silnika,
tryb serwisowy,
sygnalizację alarmową wszystkimi światłami kierunkowskazów.
monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i system sygnalizacji napadu;
system transmisji alarmu przekazujący co najmniej informacje o:
położeniu i prędkości pojazdu,
otwarciu i zamknięciu drzwi przedziału ładunkowego i osobowego,
stanie alarmowania samochodowego systemu alarmowego,
włączeniu i wyłączeniu silnika pojazdu;
oświetlenie przedziału z pojemnikami.
Urządzenia elektroniczne i elektryczne zamontowane w pojeździe powinny spełniać – w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej – wymagania dyrektywy Rady 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r., odnoszącej się do zakłóceń radioelektrycznych (kompatybilności elektromagnetycznej) pojazdów (Dz. Urz. WE L 152 z 06.07.1972, s. 15, z późn. zm. – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, t. 1, s. 226, z późn. zm.) lub regulaminu nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej.
Dodatkowa instalacja elektryczna pojazdu (po zabudowie) powinna spełniać wymagania normy PN‑S 76021 (rodzaje i zakres badań według punktu 4.1.b tablica 2 kolumna 4 tej normy).
W bankowozie typu C nie dopuszcza się stosowania instalacji gazowej
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
120‑krotność przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”, na podstawie art. 20 pkt 2 Ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. 2015 poz. 748)
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
przyjęte we właściwej Polskiej Normie klasyfikacyjne oznaczenie odporności pomieszczeń lub urządzeń na włamanie
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
osoba posiadająca legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej, ochraniająca transport wartości pieniężnych, wyposażona w broń palną bojową, środki ochrony osobistej oraz środki łączności
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
przewożenie lub przenoszenie wartości pieniężnych, ochranianych przez konwojentów, poza obiektami przedsiębiorcy lub innej jednostki organizacyjnej
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
osoba przenosząca lub przewożąca wartości pieniężne
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
pojazd samochodowy przeznaczony do przewożenia konwojentów, którzy ochraniają pojazdy samochodowe przewożące wartości pieniężne
Pojazd samochodowy ubezpieczający musi być wyposażony co najmniej w:
szyby wykonane w klasie co najmniej BR2 według normy PN‑EN 1063 (lub w równoważnej klasie), bez możliwości ich otwierania;
przedział osobowy wykonany w klasie co najmniej FB 2 według normy PN‑EN 1522 (lub w równoważnej klasie);
drzwi przedziału osobowego z mechanizmem centralnego blokowania;
system klimatyzacji i wentylacji wnętrza;
immobiliser spełniający wymagania dyrektywy Rady 74/61/EWG z dnia 17 grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie urządzeń zabezpieczających pojazdy silnikowe przed bezprawnym użyciem (Dz. Urz. WE L 38 z 11.02.1974, s. 22, z późn. zm. – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, t. 2, s. 49, z późn. zm.), zwanej dalej „dyrektywą 74/61/EWG”, lub Regulaminu nr 116 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – Jednolite wymagania techniczne dotyczące ochrony pojazdów silnikowych przed bezprawnym użyciem, zwanego dalej „regulaminem nr 116 EKG ONZ”;
modułowy samochodowy system alarmowy, spełniający wymagania dyrektywy 74/61/EWG lub regulaminu nr 116 EKG ONZ, posiadający co najmniej następujące właściwości:
funkcję „panika” włączaną i wyłączaną jednym przyciskiem pilota radiowego i dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego,
rezerwowe zasilanie,
dodatkową syrenę alarmową,
czujniki ochrony wnętrza,
blokadę pracy silnika,
tryb serwisowy,
sygnalizację alarmową wszystkimi światłami kierunkowskazów.
monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i sygnalizacji napadu;
system transmisji alarmu, przekazujący co najmniej informacje o:
położeniu pojazdu,
prędkości pojazdu,
otwarciu i zamknięciu drzwi przedziału ładunkowego i osobowego,
stanie alarmowania samochodowego systemu alarmowego,
włączeniu i wyłączeniu silnika.
Urządzenia elektroniczne i elektryczne zamontowane w pojeździe powinny spełniać – w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej – wymagania dyrektywy Rady 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r., odnoszącej się do zakłóceń radioelektrycznych (kompatybilności elektromagnetycznej) pojazdów (Dz. Urz. WE L 152 z 06.07.1972, s. 15, z późn. zm. – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, t. 1, s. 226, z późn. zm.) lub Regulaminu nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej.
Dodatkowa instalacja elektryczna pojazdu (po zabudowie) powinna spełniać wymagania normy PN‑S 76021 (rodzaje i zakres badań według punktu 4.1.b tablica 2 kolumna 4 tej normy).
Koła pojazdu powinny być wykonane z wkładkami masywowymi lub w innej konstrukcji, umożliwiającej dalszą jazdę przez 15 km z prędkością 50 (+/−5) km/godz. po przebiciu opony.
W pojazdach ubezpieczających nie dopuszcza się stosowania instalacji gazowej
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
pojemnik wykonany ze stopu metali, używany w celu ochrony zawartości przed włamaniem
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
pojemnik służący do transportu wartości pieniężnych, wyposażony w urządzenia utrudniające jego zabór (wykorzystujące działanie paralizatora elektrycznego, alarmu akustycznego, sygnału dymnego lub uszkadzające zawartość pojemnika z zachowaniem możliwości identyfikacji papierowych wartości pieniężnych)
Klasa pojemnika, wymagania techniczne, limit wartości pieniężnych w jednym pojemniku (w jednostkach obliczeniowych):
Klasa „A” - pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora lub inny system zabezpieczający - max 0,3.
Klasa „B” - pojemnik zamykany co najmniej jednym zamkiem kluczowym lub szyfrowym, wyposażony w system paralizatora oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej - max 0,5.
Klasa „C” - pojemnik zamykany co najmniej dwoma zamkami kluczowymi lub szyfrowymi, wyposażony w system paralizatora i system uszkadzania banknotów oraz system sygnalizacji akustycznej lub dymnej - max 1.
Klasa „D” - pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN‑EN 1303:2007/AC 33 w poz. 7 klasa „6” i w poz. 8 klasa „2” oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje (lub inny równorzędny), wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej oraz system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych, którego zadziałanie następuje po zdalnym zainicjowaniu w dowolnym czasie albo automatycznie, po czasie określonym przez wytwórcę lub przekraczającym wyznaczony limit czasowy na przeniesienie pojemnika do odbiorcy. Próba włamania w dowolnym czasie oraz upływ wyznaczonego limitu czasowego powoduje zadziałanie systemu, w wyniku czego nastąpi uszkodzenie papierowych wartości pieniężnych z zachowaniem możliwości ich identyfikacji - max 2.
Klasa „E” - pojemnik zamykany dwoma zamknięciami klasyfikowanymi według PN‑EN 1303:2007/AC w poz. 7 klasa „6” i w poz. 8 klasa „2” oraz odporny co najmniej przez 6 minut na manipulacje (lub inny równorzędny), wyposażony co najmniej w system sygnalizacji akustycznej lub dymnej, system uszkadzania papierowych wartości pieniężnych oraz system lokalizacji pojemnika, których uruchomienie następuje po zdalnym zainicjowaniu w dowolnym czasie albo automatycznie, po czasie określonym przez wytwórcę lub przekraczającym wyznaczony limit czasowy na przeniesienie pojemnika do odbiorcy. Próba włamania w dowolnym czasie lub po upływie wyznaczonego limitu czasowego powoduje zadziałanie systemu, w wyniku czego nastąpi uszkodzenie papierowych wartości pieniężnych z zachowaniem możliwości ich identyfikacji - max 4
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
wydzielona część budynku o określonej klasie odporności na włamanie, służąca do przechowywania wartości pieniężnych
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
posterunki wystawiane w miejscu, które wymaga ochrony natychmiastowej i tymczasowej
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
środki służące do nawiązywania łączności w obrębie chronionego obiektu lub między członkami konwoju
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
środki służące do nawiązywania łączności z podmiotami zewnętrznymi
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
wyposażenie kuloodporne, składające się co najmniej z kamizelki i hełmu
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
numeryczny, literowy bądź hasłowy (zaszyfrowany) sposób przekazywania informacji istotnych dla bezpieczeństwa konwoju, wykorzystywany przy użyciu środków łączności
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
przewożenie lub przenoszenie wartości pieniężnych poza obiektami przedsiębiorcy lub innej jednostki organizacyjnej
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
urządzenie mechaniczne o określonej klasie odporności na włamanie służące do przechowywania i transportu wartości pieniężnych
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
krajowe i zagraniczne znaki pieniężne,
czeki, z wyjątkiem czeków zakreślonych, skasowanych lub opatrzonych indosem pełnomocniczym, zawierającym wzmiankę
wartość do inkasa
,należność do inkasa
lub inną, o podobnym charakterze,weksle, z wyjątkiem weksli opatrzonych indosem pełnomocniczym zawierającym wzmiankę
wartość do inkasa
lub inną o podobnym charakterze,inne dokumenty zastępujące w obrocie gotówkę,
złoto, srebro i wyroby z tych metali, kamienie szlachetne i perły, a także platyna i inne metale z grupy platynowców, z wyjątkiem przedmiotów będących muzealiami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz.U. 2020 poz 902)
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe
wąskie gardło
wąskie gardło
miejsce spowolnienia, utrudnienia przebiegu konwoju, spowodowane:
elementami zabudowy, takimi jak tunele lub skomplikowane skrzyżowania,
zdarzeniami drogowymi, np. korek, wypadek, kolizja,
działaniem sił natury, np. powalone na drodze drzewo.
Wąskie gardło
jest terminem umownym, wprowadzonym przez Amerykanów w szkoleniu antyterrorystycznym. Oznacza każde miejsce, przez które musi, ze względu na infrastrukturę i topografię terenu, przejść lub przejechać konwój lub ochrona z osobą chronioną, np. jedyny most, jedyna droga dojazdowa.
Są to miejsca poszukiwane przez zamachowców do wykonania ataku (napadu, zamachu). Zamachowiec zakłada bowiem, że cel ataku w jakimś określonym momencie powinien się pojawić w jednym z tych miejsc. Innymi słowy, „wąskie gardła” to miejsca, w których trzeba zachować szczególną ostrożność, a które powinny być dobrze rozpoznane przez ochronę podczas planowania konwoju
Trasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywnaTrasa konwoju i punkty newralgiczne - mapa interaktywna
Uzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieUzbrojenie i wyposażenie konwojenta - program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmoweReagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych - sekwencje filmowe