Oznakowanie ładunków podczas transportu
SPL.05. Organizacja transportu oraz obsługa klientów i kontrahentów wyodrębniona w zawodzie Technik spedytor 333108.
Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału „Przewóz drogowy osób” zawiera objaśnienia pojęć związanych z tematem przewozu drogowego osób. Pojęcia uporządkowano alfabetycznie
budowla zamknięta, całkowicie osłonięta za pomocą przegród budowlanych (ściany zewnętrzne oraz dach), przeznaczona do magazynowania zapasów. Rodzaje budynków magazynowych zamkniętych pod względem konstrukcyjnym: parterowe, piętrowe, wielokondygnacyjne
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
pojazd mechaniczny przeznaczony do przemieszczania naczep pozbawionych przednich kół, podpieranych na specjalnym siodle znajdującym się w tylnej części ciągnika
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
czas trwania procesu transportowego od rozpoczęcia załadunku w miejscu załadowania do zakończenia rozładunku w miejscu rozładowania; stanowi sumę czasu przewozu i wszystkich czynności ładunkowych. Czas transportu nie obejmuje czasu oczekiwania na załadunek oraz po wyładunku
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
paleta o wymiarach płyty ładunkowej (nośnej) 400 mm x 600 mm, o konstrukcji umożliwiającej obsługę palety przy zastosowaniu standardowego wyposażenia magazynu; często stosowana do bezpośredniej ekspozycji towaru na powierzchni sklepowej, tworzenia stoisk promocyjnych
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
etykieta, zawierająca tag RFID i nadrukowany kod kreskowy, np. etykieta logistyczna GS1 z kodem kreskowym GS1‑128 oraz z tagiem EPC
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
oznaczenie indywidualne jednostki logistycznej, nazywane również etykietą transportową lub etykietą wysyłkową
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
służy do oznaczenia jednostki logistycznej w standardowy sposób wg zasad Systemu GS1 dla potrzeb wszystkich uczestników tańcucha dostaw. Etykieta logistyczna GS1 zawiera zakodowane w kodzie kreskowym (standardowo kod GS1‑128) oraz czytelne wzrokowo dane opisujące zawartość każdej jednostki logistycznej, Etykieta logistyczna jednoznacznie identyfikuje każdą jednostkę poprzez indywidualny 18‑znakowy numer SSCC
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
potocznie stosowane określenie palety płaskiej drewnianej czterowejściowej, wie lokrotnego użytku, o wymiarach płyty ładunkowej (nośnej) 800 mm x 1200 mm
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
zbiór czynności związanych z formowaniem lub układaniem ładunków‑wyrobów w opakowaniach zbiorczych lub pojemników sztywnych w stosy, w celu usprawnienia prac transportowo‑magazynowych
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
przestrzeń operacyjna usytuowana przed magazynowym frontem przeładunkowym stref przyjęć i wydań. W skład frontu ładunkowego wchodzą: plac przymagazynowy, stanowiska oczekiwania, droga dojazdowa
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
miejsce załadunku lub wyładunku środka transportowego. Wyróżniamy front przeładunkowy bezrampowy i rampowy
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
kontenery wielkie, nadwozia wymienne, naczepy siodłowe, naczepy transportu bimodalnego, pojazdy drogowe, zespoły pojazdów drogowych
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
obiekt przestrzenny z właściwą mu organizacją i infrastrukturą umożliwiającą przeładunek intermodalnych jednostek transportowych: kontenerów, nadwozi wymiennych i naczep samochodowych pomiędzy środkami transportu należący mi do różnych gałęzi transportu oraz wykonywanie operacji na tych jednostkach w związku z ich składowaniem i użytkowaniem
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
dowolna kombinacja jednostek handlowych, utworzona dla potrzeb przechowywania lub transportu, w celu identyfikowania i śledzenia tych jednostek w łańcuchu dostaw. Inne nazwy: jednostka transportowa, jednostka magazynowa, jednostka wysyłkowa
Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”
ładunek drobnicowo‑zbiorczy określonej ilości dóbr materialnych, uformowany w sposób zapewniający trwałość kształtu, wymiarów, zawartości, ochronę przed uszkodzeniami, umożliwiający łatwe liczenie oraz zmechanizowane przemieszczanie i składowanie za pomocą typowych urządzeń transportowych
Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”
jednostka ładunkowa zawierająca tylko jedną partię jednej pozycji asortymentowej
Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”
jednostka ładunkowa utworzona z co najmniej dwóch pozycji asortymentowych lub z minimum dwóch partii tej samej pozycji
Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”
urządzenie transportowe: o trwałym charakterze i w związku z tym odpowiednio wytrzymałe dla umoż liwienia wielokrotnego użycia; specjalnie zaprojektowane dla ułatwienia przewozu towarów jednym lub kilkoma środkami transportu, bez przeładowywania ładunku; wyposażone w urządzenia umożliwiające łatwą manipulację zwłaszcza podczas jego przeładunku z jednego środka transportu na inny; skonstruowane tak, aby można było łatwo je napełniać i opróżniać; o wewnętrznej objętości co najmniej 1 m³.
Ze względu na przeznaczenie i rozwiązania konstrukcyjne rozróżniamy:
kontenery do ładunków różnych:
kontenery ogólnego przeznaczenia,
kontenery specjalnego przeznaczenia,
kontenery typu zamkniętego wentylowane,
kontenery z otwartym dachem,
kontenery płytowe,
kontenery typu płytowego
kontenery do ładunków specjalnych:
kontenery izotermiczne,
kontenery izolowane,
kontenery chłodzone mechanicznie,
kontenery chłodzone i ogrzewane,
kontenery zbiornikowe,
kontenery do ładunków masowych luzem,
kontenery specjalizowane
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
kontener spełniający wymagania wszystkich norm ISO dotyczących kontene rów istniejących w chwili jego wyprodukowania
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
ciągnik z naczepą kontenerową (z przyczepą kontenerową) lub samochód z przyczepą kontenerową, przeznaczony do przewozu kontenerów
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
dobra materialne, (np. surowce, materiały, półwyroby, wyroby gotowe) przemieszczane w łańcuchu dostaw.
towary przewożone lub przeznaczone do przewozu samolotem, z wyjątkiem poczty czy innego mienia przewożonego zgodnie z międzynarodową konwencją pocztową, bagażu (włącznie z bagażem osobistym pasażera) i mienia przewoźnika zgodnie z lotniczym listem przewozowym (airway bill)
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
ładunek, który wypełnia cały kontener
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
ładunek, który wypełnia całą powierzchnię ładunkową pojazdu. ładunek chłodniczy reefer cargo, refrigerated cargo Ładunek wymagający kontroli temperatury. ładunek ciężki heavy cargo Ładunek, którego masa przewyższa maksymalną masę przewidzianą przy prze wozie za normalną opłatą i zazwyczaj wymaga specjalnych środków transportowych i urządzeń ładunkowych
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
ładunki w pojedynczych sztukach (w opakowaniu lub bez opakowania), które można policzyć
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
pojedynczy, zwarty, sztywny, jednorodny ładunek, wspierany przez wszystkie wsporniki i/lub belki wspornikowe (elementy nośne) palety
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
ładunek transportowany bez opakowania (luzem) występujący w postaci suchej (ładunek masowy suchy) jak węgiel, ruda żelaza, nawozy sztuczne, sol. soda, siarka, zboża i pasze, względnie w postaci płynnej (ropa naftowa i jej produkty, chemikalia płynne i in.)
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
partia ładunku nie wypełniająca pojemności kontenera
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
ładunek, który może alternatywnie stanowić przedmiot załadunku albo zostać dostarczony w zamian
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
ładunek, którego wymiary gabarytowe i/lub masa przekraczają standardy w transporcie, zwłaszcza drogowym
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
ładunek rozłożony równomiernie na całej powierzchni płyty ładunkowej palety, gdy przedmioty nie są zazębione, związane lub połączone
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
ładunek skoncentrowany na powierzchni mniejszej niż 50% płyty ładunkowej palety
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
ładunek znajdujący się między eksportową i importową odprawą celną.
ładunek przybywający do jakiegoś punktu i opuszczający ten punkt w ramach jednego lotu docelowego
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
materiały stwarzające zagrożenie dla zdrowia i życia człowieka, które zostały sklasyfikowane pod względem toksyczności, ekotoksyczności oraz właściwości fizykochemicznych
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
substancje, które w braku odpowiedniej stabilizacji mogą ulegać intensywnym reakcjom egzotermicznym. Te reakcje mogą prowadzić do tworzenia większych cząstek lub powstawania polimerów w typowych warunkach transportu
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
substancje, które poddano procesowi zwilżania wodą, alkoholem lub innymi zgodnymi substancjami lub mieszaninami, aby ograniczyć potencjał wybuchowy tych materiałów
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
to pojazd drogowy bez własnego napędu, wykorzystywany do transportu rzeczy (służy do przewożenia w zasadzie każdego rodzaju towaru). Zaprojektowano ją tak, że część pojazdu i znaczna część ładunku spoczywa na pojeździe silnikowym ciągnącym naczepę (ciągniku siodłowym)
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
specjalna naczepa o konstrukcji ramowej, bez podłogi, z gniazdami zaczepowymi, przeznaczona wyłącznie do przewozu wielkich kontenerów
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
naczepa kontenerowa wyposażona w urządzenia do załadunku/wyładunku wielkich kontenerów
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
jest to jednostka transportowa, rodzaj naczepy wykorzystywany do sprzęgania z pojazdem samochodowym w taki sposób, że jej część znajduje się na pojeździe samochodowym. Znaczna część masy naczepy i jej ładunku obciąża pojazd samochodowy
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
zdejmowane nadwozie ciężarowego pojazdu drogowego przeznaczone do kombinowanego kolejowo‑drogowego przewozu towarów, wyposażone w specjalne podpory (nogi), nieprzystosowane do piętrzenia
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
gotowy wytwór, zazwyczaj posiadający odpowiednią konstrukcję, mający za zadanie ochronę opakowanego wyrobu przed szkodliwym oddziaływaniem czynników zewnętrznych (lub odwrotnie - ochronę otoczenia przed szkodliwym oddziaływaniem wyrobu), umożliwiający przemieszczanie wyrobów podczas magazynowania, transportu, sprzedaży i użytkowania, informujący o zawartości, dzięki swej estetyce oddziaływujący na kupującego oraz posiadający walory ekonomiczne

Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”Infografika „Podział oznakowania ładunków wykorzystywanych w transporcie”
opakowanie, z którym pakowany produkt styka się bezpośrednio (PN‑EN‑14182)
opakowanie mające ułatwić przemieszczanie i transport pewnej liczby jednostek handlowych lub opakowań grupowych, zapobiegając powstawaniu uszkodzeń przy przemieszczaniu i w transporcie
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
umowne symbole umieszczone na zewnętrznej stronie opakowania, ułatwiające manipulowanie wyrobem opakowanym i służące do rzucającego się w oczy sygnalizowania o właściwościach wyrobu, opakowania, sposobie obchodzenia się z towarem podczas magazynowania i transportu, przeznaczeniu wyrobu lub jego przynależności do określonej partii z podaniem cech handlowych zgodnych z listem przewozowym lub certyfikatem
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
drewniana wymienna (wielokrotnego użytku), spełniająca wszystkie wymagania określone w Kartach UIC, wytworzona przez producenta posiadającego licencję jednostki uprawnionej przez Międzynarodowy Związek Kolejowy (Union Internationale des Chemins de fer – w skrócie UIC)
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
paleta płaska drewniana czterowejściowa, wielokrotnego użytku, o wymiarach płyty ładunkowej 800 mm x 1200 mm, wyprodukowana na podstawie Karty UIC 435‑2
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
paleta płaska drewniana czterowejściowa, wielokrotnego użytku, o wymiarach plyty ładunkowej (nośnej) 1200 mm x 1000 mm, posiadająca podstawę obwodową, wyprodukowana na podstawie Karty UIC 435‑5
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
paleta płaska drewniana czterowejściowa, wielokrotnego użytku, o wymiarach płyty ładunkowej (nośnej) 1000 mm x 1200 mm, wyprodukowana na podstawie Karty UIC 435‑5
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
paleta płaska drewniana czterowejściowa, wielokrotnego użytku, o wymiarach płyty ładunkowej (nośnej) 800 mm x 600 mm, wyprodukowana na podstawie Karty UIC 435‑6
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
urządzenie pomocnicze, na którym lub w którym układane są ładunki, przystosowane do zmechanizowanego przemieszczania jako paletowe jednostki ładunkowe. Rozróżnia się palety: płaskie i z nadbudową. Wśród palet z nadbudową wyróżnia się palety: słupkowe, skrzyniowe, ażurowe i specjalizowane
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
paleta drewniana wymienna (wielokrotnego użytku), spełniająca wszystkie wymagania określone w Kartach UIC, wytworzona przez producenta posiada jącego licencję Organizacji Paletowej EPAL (European Pallet Association e.V. EPAL), w Polsce na podstawie licencji udzielonej przez Polski Komitet Narodo wy EPAL

Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
paleta płaska drewniana czterowejściowa, wielokrotnego użytku, o wymiarach płyty ładunkowej (nośnej) 800 mm x 1200 mm
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
paleta płaska drewniana czterowejściowa, wielokrotnego użytku, o wy. miarach płyty ładunkowej (nośnej) 1200 mm x 1000
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
paleta płaska drewniana czterowejściowa, wielokrotnego użytku, o wymiarach płyty ładunkowej (nośnej) 1000 mm x 1200 mm
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
paleta płaska drewniana czterowejściowa, wielokrotnego użytku, o wymiarach płyty ładunkowej (nośnej) 800 mm x 600 mm i nośności 500 kg
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
jednostka składająca się z palety ładunkowej (płaskiej, słupkowej, skrzyniowej lub specjalizowanej), na lub w której umieszczono ładunek, zabezpieczona przed rozformowaniem podczas przemieszczania i składowania, przystosowana do przemieszczania przy pomocy urządzeń transportu technologicznego
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
samochód do przewozu ładunków ze skrzynią ładunkową, na którą lub z której załadunku i wyładunku można dokonywać z obydwu stron względem kierunku ruchu (dzięki otwieranym burtom bocznym)
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”
opakowanie z poszyciem najczęściej z tarcicy lub materiałów drewno‑pochodnych, na ogół w kształcie zbliżonym do prostopadłościanu, przeznaczone do przechowywania i transportu produktów o masie powyżej 150 kg
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
opakowanie drewniane lub z poszyciem z materiałów drewnopochodnych, metalowe lub z tworzywa sztucznego, na ogół w kształcie prostopadłościanu, o ścianach litych lub ażurowych, z wiekiem lub bez, przeznaczone do przechowywania lub transportu produktów o masie do 150 kg
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
organizacja przewozu ładunków oraz wykonywanie wszelkich niezbędnych czynności z tym związanych
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
jednostka gospodarcza zajmująca się organizowaniem przemieszczania towaru na trasie od dostawcy do odbiorcy. Do funkcji spedytora należą: przygotowanie ładunku do przewozu, sporządzenie dokumentacji transportowych, ubezpieczenie ładunku oraz załatwienie formalności celnych
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
substancje termicznie niestabilne, które łatwo ulegają rozkładowi silnie egzotermicznemu, nawet gdy nie mają dostępu do tlenu
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
wydzielony teren, wyposażony w budowle otwarte wraz z odpowiednią infrastrukturą zależnie od spełnianej funkcji, przystosowany do przeładunku, manipulacji i składowania kontenerów. Wyróżnia się terminale morskie i lądowe
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
komponenty stanowiące część wyposażenia dźwigu, żurawia, ciągnika lub suwnicy, służące do podwieszania, obejmowania lub podtrzymywania unoszonego ładunku
Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”Film edukacyjny „Oznakowania ładunków”
znak na pojedynczych opakowaniach wskazujący odbiorcę, miejsce przeznaczenia oraz podający dodatkowe informacje dotyczące transportu i transakcji
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”Galeria zdjęć „Podział oznakowania wykorzystywanego w transporcie”
znak informujący o sytuacjach zagrożeń związanych z bezpieczeństwem i zdrowiem
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
znaki podające niektóre cechy opakowania z zawartością, jak np. masa, wymiary itp

Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
znaki wskazujące na określony sposób obchodzenia się z opakowaniem transportowym z zawartością w czasie manipulacji związanych z magazynowaniem i transportem (np. chronić przed wilgocią, tu otwierać, produkty szybko psujące się itp.)

Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
znaki wskazujące na niebezpieczne dla ludzi i otoczenia cechy wyrobu (np. materiały ciekłe zapalne, materiały trujące, materiały szkodliwe dla zdrowia, materiały promieniotwórcze), w celu zastosowania specjalnych środków ostrożności w czasie przechowywania, przemieszczania i użytkowania

Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
znaki zapewniające identyfikację opakowania transportowego z zawartością i dostarczenie go do określonego odbiorcy (np. nazwa handlowa, użytkowa lub chemiczna wyrobu, zastosowanie wyrobu, skrócona nazwa producenta)
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
stosowanie numerów kodu identyfikacyjnego, zapisywanych symbolami możliwymi do odczytania przez człowieka i symbolami kodu kreskowego, na wszystkich produktach konsumpcyjnych u źródła (tj. na terenie wytwórcy lub dostawcy)
Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”Sekwencje filmowe „Zasady stosowania oznakowania podczas transportu a także najczęstsze błędy podczas złego sposobu doboru oznakowania”
Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”Wizualizacja „Oznakowania środków transportu i jednostek ładunkowych w 2D”