E-materiały do kształcenia zawodowego

Relacje z klientem biznesowym

HAN.02. Prowadzenie działań handlowych – technik handlowiec 522305

bg‑cyan

Słownik pojęć dla e‑materiału

1
analiza konkurencji
analiza konkurencji

identyfikacja, obserwacja i monitorowanie firm konkurencyjnych w celu poznania ich oferty oraz ustalenia do jakich klientów docierają, jakie kanały sprzedaży oferują.

ankieta
ankieta

pozwala uzyskać informacje o potrzebach klientów za pomocą e‑maila, strony internetowej.

B2B Business To Business
B2B Business To Business

występuje, gdy transakcja odbywa się między dwoma przedsiębiorstwami, przykładem może być zakup towarów przez sklep detaliczny od hurtowni.

B2C Business to Customer
B2C Business to Customer

handel występujący pomiędzy firmą, a klientem.

baza danych
baza danych

zbiór danych zapisanych zgodnie z określonymi regułami.

blog firmowy
blog firmowy

z punktu widzenia firmy jest to dobry sposób na promocję produktów i usług, który pozwala dostarczyć potencjalnym klientom poszukiwanej przez nich informacji (wiedzy).

C2B Customer to Business
C2B Customer to Business

handel w którym firma kupuje towary od konsumenta.

C2C Customer to Customer
C2C Customer to Customer

handel występujący pomiędzy dwoma klientami, przykładem może być zakup towarów na portalach ogłoszeniowych.

case studies
case studies

analiza przypadku, studium przypadku.

e‑booki
e‑booki

książki elektroniczne

e‑commerce
e‑commerce

handel elektroniczny

e‑mail marketing
e‑mail marketing

jedna z form marketingu bezpośredniego wykorzystująca pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji.

empatia
empatia

to umiejętność zrozumienia innych ludzi oraz zdolność współodczuwania z nimi ich uczuć i emocji.

e‑sklep
e‑sklep

sklep internetowy.

generowanie leadów
generowanie leadów

pozyskiwanie klientów.

infografika
infografika

graficzna wizualizacja informacji, danych i wiedzy, zaprojektowana tak, by przekazywać odbiorcom złożone dane w przystępny i jasny sposób.

leady sprzedażowe
leady sprzedażowe

to osoby lub firmy zainteresowane naszą ofertą lub współpracą.

live chat
live chat

rodzaj usługi internetowej, rozmowa na żywo.

logistyka
logistyka

proces efektywnego planowania, realizowania i nadzorowania przepływu produktów z punktu produkcji do punktu sprzedaży.

kanały ICT
kanały ICT

technologie informacyjno‑komunikacyjne.

mapowanie podróży klienta
mapowanie podróży klienta

tworzenie drogi klienta do zakupu danego produktu. Pracownicy działów marketingu mogą dzięki temu zbadać, na jakie problemy napotyka klient podczas dokonywania zakupu produktu.

mapowanie procesu klienta
mapowanie procesu klienta

definiowanie powiązania klienta z marką na każdym etapie sprzedaży, pozwala określić oczekiwania klientów oraz umożliwia identyfikację czynników wpływających na zakup danego produktu.

negocjacje
negocjacje

targowanie się, komunikowanie się dwóch stron o niespójnych interesach w celu osiągnięcia porozumienia.
Źródło: https://mfiles.pl/pl/index.php/Negocjacje [dostęp: 24.07.2022 r.]

negocjacje biznesowe
negocjacje biznesowe

prowadzenie rozmów między kontrahentami.

newsletter
newsletter

to najczęściej wiadomość e‑mail, którą wykorzystujemy do budowy relacji i podtrzymywania stałej komunikacji z klientami.

obsługa posprzedażowa
obsługa posprzedażowa

wszelkie kontakty firmy z klientem następujące po dokonaniu zakupu.

platforma internetowa
platforma internetowa

rozbudowana strona internetowa, która daje możliwość interaktywnego kontaktu między użytkownikami a sprzedawcami towarów i usług.

program lojalnościowy
program lojalnościowy

długotrwałe działania marketingowe służące do budowania oraz podtrzymywania pozytywnych relacji z wybranymi, najbardziej atrakcyjnymi dla firmy klientami.

przyciski call to action
przyciski call to action

tzw. button, który ma zachęcić odbiorcę do kliknięcia i prowadzi do wykonania przez niego pożądanej przez nas akcji.

RODO
RODO

rozporządzenie unijne, zawierające przepisy o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz przepisy o swobodnym przepływie danych osobowych.

social media marketing
social media marketing

metoda polegająca na zdobywaniu uwagi internautów oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych.

sprzedaż
sprzedaż

ogół czynności organizacyjnych, prawnych, finansowych i technicznych prowadzących do odpłatnego przekazania dóbr lub usług. Proces polegający na oferowaniu dóbr i usług za odpowiednią opłatą.

sprzedaż B2B (business to business)
sprzedaż B2B (business to business)

sprzedaż między firmą a firmą.

strony typu landing page
strony typu landing page

strona internetowa, na którą odbiorca zostaje przekierowany np. po kliknięciu w reklamę.

szkolenia online
szkolenia online

forma szkolenia prowadzonego za pomocą dostępnych urządzeń elektronicznych, które mają dostęp do Internetu.

umowa kupna‑sprzedaży
umowa kupna‑sprzedaży

(ang. sales agreement)

zgodnie z art. 535 kodeksu cywilnego, “przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę”.

umowa sprzedaży nieruchomości (działki, domu, mieszkania)
umowa sprzedaży nieruchomości (działki, domu, mieszkania)

przeniesienie tytułu prawnego do nieruchomości (na przykład działki gruntu, domu lub mieszkania) przez sprzedającego na nabywcę.

umowa sprzedaży rzeczy ruchomych
umowa sprzedaży rzeczy ruchomych

polega na przeniesieniu tytułu prawnego do rzeczy ruchomej lub rzeczy ruchomych (na przykład mebli, obrazu, roweru, samochodu) przez sprzedającego na nabywcę.

video marketing
video marketing

jedna ze strategii marketingu, której celem jest budowanie wizerunku firmy.

webinar (webinarium)
webinar (webinarium)

internetowe seminarium pozwalające na obustronną komunikację.

wywiad
wywiad

przedsiębiorcy mogą skorzystać z informacji jaką posiadają zespoły wiedzy i wsparcia prosto od klientów.

wywiad z klientem
wywiad z klientem

zapytanie klientów, jakie mają potrzeby, jakich produktów potrzebują.