Słownik pojęć dla e‑materiału
Aby wyszukać pojęcie lub frazę występujące w słowniku, wpisz je w poniższą ramkę.
zawieszenie półzależne stosowane na tylnej osi samochodów. Konstrukcja ta opiera się na sztywnej belce łączącej obydwa koła pojazdu, zakończonej dwoma wahaczami, które poruszają się częściowo niezależnie podczas skrętu belki
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
w sprzęgle elektromagnetycznym przekazuje moment obrotowy między dwoma wałami. Cewka jest nawinięta na rdzeń ferromagnetyczny z otwartym obwodem magnetycznym, który przyczynia się do zwiększenia natężenia pola magnetycznego w części otoczenia zwojnicy. Wraz ze wzrostem natężenia prądu elektrycznego płynącego przez cewkę wzrasta pole magnetyczne wytwarzane przez elektromagnes
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
mierzy kąt skrętu kierownicy w pojazdach samochodowych. Czujnik jest zintegrowany z systemem kontroli stabilizacji pojazdu (ESP) i innymi systemami kontroli pojazdu, takimi jak systemy kontroli trakcji i systemy kontroli stabilizacji toru jazdy
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
służy do kontroli prędkości obrotowej każdego koła. Na podstawie informacji z czujników prędkości kół moduł sterujący ABS określa, czy koło blokuje się podczas hamowania. Jeśli wykryje zablokowanie koła, zmniejszy ciśnienie jego hamowania, umożliwiając odzyskanie przyczepności i zapobiegając w ten sposób poślizgowi. Czujnik prędkości koła wykorzystywany jest także do kontroli trakcji i kontroli stabilności toru jazdy
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
element układu kierowniczego w samochodzie, który łączy koła przednie z mechanizmem kierowniczym
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
termin używany w odniesieniu do ziarnistości materiałów ściernych, takich jak: papier ścierny, tarcze ściernice, koła lamelkowe itp. Gradacja określa grubość i rozkład ziaren ściernych na powierzchni materiału ściernego. Im mniejsza liczba, tym większa grubość ziaren ściernych i większa ilość materiału zostanie usunięta z powierzchni obrabianej. Na przykład ściernice o gradacji posiadają grube ziarna i usuwają dużo materiału, podczas gdy ściernice o gradacji posiadają cienkie ziarna i zazwyczaj stosuje się je do wykończenia powierzchni
W praktyce gradacja papieru ściernego lub innych materiałów ściernych jest oznaczana cyframi lub literami, które wskazują na grubość ziaren. System oznaczania gradacji może się różnić w zależności od kraju lub producenta, ale zazwyczaj mniejsza liczba oznacza grubszą ziarnistość. Na przykład w systemie oznaczeń FEPA (Federation of European Producers of Abrasives) najniższa liczba to , a najwyższa to
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
połączenie elementów struktury skorupowej i szkieletowej stosowane w przypadku krótkoseryjnej produkcji samochodów sportowych oraz w produkcji małych samochodów dostawczych, będących modyfikacją samochodów osobowych
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
wszystkie elementy nadwozia trwale połączone w jedną strukturę
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
kadłub (nadwozie) składający się ze struktury złożonej z połączonych na stałe sztywnych elementów nadwozia i dołączonych do niej elementów poszycia zewnętrznego, takich jak dach czy błotniki tylne
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
wykonany jest w formie szkieletu z połączonych ze sobą w sposób trwały wytłoczek oraz kształtowników z blach metalowych (najczęściej ze stali o różnej grubości i wytrzymałości). W skład kadłuba szkieletowego nie wchodzą elementy poszycia, zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
zawieszenie pojazdu mające postać jednego elementu, na który składa się amortyzator, sprężyna i zwrotnica. Kolumna MacPhersona pełni jednocześnie funkcję tłumiącą, resorującą, prowadzącą i skręcającą
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
w mechanizmie różnicowym współpracują z satelitami w kompensacji różnicy prędkości obracania się kół napędowych, która jest spowodowana na przykład pokonywaniem zakrętów. Przez koła koronowe napęd jest przenoszony bezpośrednio na półosie napędowe
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
część składowa skrzyni biegów w samochodzie umożliwiająca zmianę przełożeń. Koło talerzowe składa się z dwóch części: talerza, który jest zamocowany na wałku atakującym i talerza zębatego, który jest połączony z wałem wyjściowym skrzyni biegów. Talerz zębaty jest umieszczony wewnątrz talerza i może się z nim obracać
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
pomieszczenie zamknięte wyposażone w urządzenie umożliwiające oczyszczanie i ogrzewanie powietrza dopływającego oraz oczyszczanie zanieczyszczonego powietrza wypływającego
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
układ kół zębatych, które znajdują się pomiędzy wałem napędowym, a osiami pojazdu. Mechanizm różnicowy jest odpowiedzialny za kompensację różnicy prędkości obrotowych kół osi napędowej podczas pokonywania przez nie łuków o różnych długościach
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
podlegający automatycznej blokadzie mechanizm różnicowy, w sposób mechaniczny samoczynnie przenoszący moment obrotowy na oś o większej przyczepności do podłoża. Zazwyczaj montowany w samochodach sportowych i terenowych
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
zarządza pracą układu ABS poprzez odbieranie informacji i przekazywanie komend
do poszczególnych elementów układu
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
nadwozie samochodu w elastyczny sposób osadzone na ramie nośnej, nie współpracuje z ramą w przejmowaniu obciążeń
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
nadwozie samochodu przenoszące obciążenia, które nie są przenoszone przez tzw. ramę dodatkową przenoszącą tylko część obciążeń
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
nadwozie samochodu bez ramy, które spełnia funkcje ochronne, a także przejmuje wszystkie obciążenia pojawiające się w trakcie eksploatacji
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
narzędzia służące do rozpylania lakieru na powierzchnie
Grafika interaktywna
Etapy szykowania pojazdu lub jego elementów do naprawy lakierniczej
Grafika interaktywnaEtapy szykowania pojazdu lub jego elementów do naprawy lakierniczej
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
rodzaj połączeń rozłącznych, w których łączenie odbywa się za pomocą gwintowanych łączników, takich jak śruba z nakrętką lub wkręt
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
rodzaj połączeń stałych, w których łączy się metale lub metale z niemetalami za pomocą klejów syntetycznych
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
rozłączne pośrednie połączenia kształtowe, w których dwa elementy są łączone za pomocą klina. Klin to element o powierzchni roboczej płaskiej lub walcowej pochylonej względem siebie pod kątem (rozwarcia klina), który jest umieszczany pomiędzy elementami i blokuje ich ruchy obrotowe. Połączenia klinowe mogą być poprzeczne, wzdłużne i nastawne
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
połączenia kształtowe uzyskiwane za pomocą wbijanych w otwory znormalizowanych łączników zwanych kołkami
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
połączenia nierozłączne, w których elementy łączone są przy użyciu spoiwa topionego w wysokiej temperaturze. Podgrzane spoiwo wypełnia wszystkie przestrzenie pomiędzy spajanymi elementami. Do podgrzewania lutu oraz lutowanych elementów używa się płomienia gazowego lub lutownicy
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
połączenie, w którym ewentualne rozłączenie spowoduje uszkodzenie elementów połączonych lub łączników. Połączenia te dzieli się na: klejone, lutowane, nitowe, spawane, zgrzewane
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
nierozłączne połączenie pośrednie elementów wykonane za pomocą nitów, zwykle w postaci trzpieni walcowych z łbami
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
połączenia, w których rozłączenie nie powoduje uszkodzenia elementów lub ich łączników. Połączenia rozłączne dzielimy na: gwintowe, klinowe, kołkowe, sworzniowe, wciskowe, wpustowe, wielowypustowe
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
połączenia nierozłączne powstałe poprzez stopienie brzegów łączonych elementów bez wywierania nacisku
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
połączenie rozłączne, w którym elementem łączącym jest pręt walcowy nazywany sworzniem. Najczęściej jest on wykorzystywany jako łącznik w przegubach
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
rodzaj połączeń mechanicznych, w których unieruchomienie łączonych części następuje na skutek tarcia wywołanego przez wcisk pomiędzy ich powierzchniami. Połączenia wciskowe używane są często do osadzania obrotowych kół przekładniowych na wałach
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
tworzone przez wpusty łączące piastę kół z czopem wału. Połączenie wielowypustowe przenosi moment obrotowy i środkuje piastę na kole. Działa podobnie jak połączenie wpustowe, ale umożliwia przenoszenie większych obciążeń
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
połączenia metali i tworzyw syntetycznych spowodowane miejscowym dociskaniem łączonych elementów. Dzięki równoczesnemu podgrzewaniu łączone materiały stają się plastyczne, co ułatwia ich połączenie
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Gra edukacyjna
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
Gra edukacyjnaPrace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej
urządzenia wykorzystujące promieniowanie podczerwone do ogrzewania lub suszenia różnych materiałów, np. takich jak: lakier, klej, farba. Urządzenia te przetwarzają energię elektryczną w ciepło (promieniowanie podczerwone)
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
element mechanizmu kierowniczego zapewniający przełożenie kinematyczne oraz dynamiczne mechanizmu kierowniczego (ruchu kierownicy na skręt kół pojazdów)
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
element składowy układu różnicowego, którego zadaniem jest umożliwienie różnicowej rotacji dwóch kół napędzanych przez jedną oś. Przekazuje moment obrotowy z koła z większą przyczepnością do koła z mniejszą przyczepnością, umożliwiając jednocześnie różnicową rotację obu kół
W przypadku jazdy na prostej drodze oba koła obracają się z tą samą prędkością, więc satelita nie pełni żadnej funkcji. Jednak gdy samochód skręca, koła muszą obracać się z różnymi prędkościami, a satelita w mechanizmie różnicowym im to umożliwia, utrzymując jednocześnie równowagę momentów obrotowych i zapewniając płynną jazdę
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
część układu hamulcowego, która wspomaga kierowcę w dociskaniu pedału hamulca, zapewniając większą siłę hamowania przy mniejszej sile dociskania pedału koniecznej do zahamowania pojazdu
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
mechanizm, którego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika do dwóch lub więcej osi napędowych. Skrzynie rozdzielczą stosuje się w samochodach terenowych oraz innych samochodach z napędem na więcej niż jedną oś
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
podzespół układu napędowego działający dzięki wykorzystaniu właściwości przenoszenia sił statycznych przez warstwę proszku ferromagnetycznego, który znajduje się w polu magnetycznym
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Wizualizacja 3D
Typy nadwozi
Wizualizacja 3DTypy nadwozi
element zawieszenia samochodu zmniejszający przechyły samochodu w trakcie pokonywania zakrętów. Podczas jazdy po zakręcie siła odśrodkowa powoduje przechylenie samochodu, ale stabilizator dzięki swojej sztywności ogranicza ten efekt, co przekłada się na lepszą stabilność i pewność prowadzenia
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
rodzaj stali o niskiej wytrzymałości mechanicznej. Stal LSS charakteryzuje się wysoką plastycznością, co pozwala na łatwe jej formowanie i kształtowanie podczas procesu produkcji elementów nadwozi pojazdu. Wysoka plastyczność stali LSS umożliwia produkcję elementów o skomplikowanych kształtach, co z kolei przekłada się na zwiększenie wytrzymałości i bezpieczeństwa pojazdu. Zastosowanie stali LSS jest także opłacalne pod względem ekonomicznym, ponieważ jest ona tańsza w produkcji niż bardziej wytrzymałe gatunki stali, takie jak stal wysokowytrzymała (HSS)
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
stal stosowana do budowy nadwozi pojazdów samochodowych ze względu na swoją dużą wytrzymałość mechaniczną przy jednocześnie niskiej masie. Najczęściej stosowane w budowie pojazdu są stopy o wysokiej zawartości węgla, chromu, manganu i krzemu. Dzięki temu, że stopy te są hartowane, posiadają wysoką twardość i wytrzymałość na rozciąganie, co pozwala na zastosowanie ich w miejscach, gdzie wymagana jest duża wytrzymałość mechaniczna
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
stal zaawansowana wysokowytrzymała AHSS (Advanced High Strength Steel) charakteryzuje się największą odpornością na odkształcenia i pęknięcia, a jednocześnie zachowuje niską wagę i zapewnia bezpieczeństwo pasażerów w przypadku wypadków drogowych. W przemyśle motoryzacyjnym stosuje się różne rodzaje stali AHSS, w tym m.in. stal martenzytyczną, stal ferrytyczno‑bainityczną oraz stale mieszane. W różnych częściach pojazdów mają zastosowanie różne rodzaje stali w zależności od wymagań dotyczących wytrzymałości, odporności na korozję i innych czynników
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
umożliwia dociśnięcie tarczy sprzęgła do koła zamachowego, co pozwala na przeniesienia momentu obrotowego z silnika na koła napędowe. Naciśnięcie pedału sprzęgła powoduje rozłączenie docisku i tarczy sprzęgła, umożliwiając zmianę biegu
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
element, który pośredniczy między tarczą główną a tarczą dociskową w układzie sprzęgła
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
urządzenia przeznaczone do równomiernego rozpylania farby lub lakieru z wykorzystaniem sprężonego powietrza
Grafika interaktywna
Etapy szykowania pojazdu lub jego elementów do naprawy lakierniczej
Grafika interaktywnaEtapy szykowania pojazdu lub jego elementów do naprawy lakierniczej
przekształca ruch posuwisto‑zwrotny tłoka w ruch obrotowy. Wał zawiera jeden lub więcej czopów korbowych, które są napędzane przez tłoki za pośrednictwem korbowodów
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
część składowa skrzyni biegów w samochodzie umożliwiająca zmianę przełożeń. Wałek atakujący przenosi moment obrotowy z silnika na koło talerzowe i talerz zębaty, co umożliwia płynne zmiany biegów w samochodzie
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
łączy koło z układem kierowniczym i zawieszeniem. Jej zadaniem jest prowadzenie koła pojazdu po torze przewidzianym przez układ kierowniczy i zawieszenie
Atlas interaktywny
Struktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
Atlas interaktywnyStruktury budowy podwozi i nadwozi pojazdów samochodowych oraz materiały stosowane na elementy nadwozi pojazdów samochodowych