Polecenie 1

Zapoznaj się ze spacerem wirtualnym i zastanów, czy w twojej okolicy są przedmioty codziennego użytku, które zasługują na własne muzeum.

RLrBsEJqdRFjR1
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 1
RftIBhx88vuwj
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Polecenie 2

Zapoznaj się ze schematem i wykonaj polecenia.

Cechy kultury masowej na przykładach zjawisk kulturowych

R1Cjj3Un1165I
Ilustracja interaktywna. Na zdjęciu dwie osoby grające na konsoli. Widoczne są dłonie trzymające dwa kontrolery do grania. W tle znajduje się telewizor z włączoną grą. Jest to mecz piłki nożnej. Elementy ilustracji interaktywnej: 1. Skierowanie do masowego odbiorcy Kultura masowa opiera się na jak największym gronie jej odbiorców, czego przykładem jest telewizja, radio lub internet, które docierają do masowego odbiorcy na całym świecie., 2. Rozrywkowe, łatwe w odbiorze treści Przykładem mogą być ramówki telewizyjne, które w większości kanałów serwują niewymagającą refleksji rozrywkę w postaci sitcomów, teleturniejów, filmów lub programów sportowych. Programy nadawane w telewizji mają przyciągnąć i zatrzymać przed ekranem widza jak najdłużej. W tym czasie, oprócz oglądanego programu, staje się on konsumentem niezliczonej ilości reklam., 3. Nieskomplikowana forma W większości programów króluje nieskomplikowana forma, która jest czytelna dla każdego widza. Wyznacznikiem sukcesu jest oglądalność. W ten sposób funkcjonują youtuberzy, którzy nagrywają filmiki i zamieszczają je w portalach społecznościowych, licząc na oglądalność ze strony wielu odbiorców., 4. Operowanie schematem W kulturze masowej jej twórcy posługują się sprawdzonymi schematami. Kultura ta nie ma być odkrywcza, świeża; jej zadaniem jest skupienie uwagi na sprawdzonych wzorcach – przykładem mogą być komedie romantyczne, filmy sensacyjne lub horrory, które powielają często już sprawdzone motywy i schematy., 5. Aktualność Kultura masowa musi być aktualna i na czasie, dlatego jeśli następuje zmiana trendów, to będzie ona odczuwalna we wszystkich przejawach tej kultury., 6. Charakter komercyjny Celem działalności kulturalnej jest zarobienie pieniędzy potrzebnych do dalszej działalności na niwie kultury. Dowodem na prawdziwość tej tezy są twórcy, którzy sprzedają swoje dokonania, np. muzycy, malarze czy filmowcy.
Źródła grafik: CC0.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 2
RV5nZg5z8qcek
Podaj cechy kultury masowej. (Uzupełnij).
Ćwiczenie 3
R1b3orTdmqJVh
Zastanów się, dlaczego kultura masowa ma charakter komercyjny. Uzasadnij swoją opinię (Uzupełnij).
Ćwiczenie 4
RtD6uRltnPhj5
Wymień kilka przykładów kultury masowej. (Uzupełnij).