Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Czas trwania: 90 min

Cele i oczekiwane rezultaty

  • Poznanie nazw ubrań.

  • Wymienianie nazw różnych dyscyplin sportowych.

  • Nazywanie przyborów szkolnych.

  • Rozumienie ze słuchu i rozwijanie sprawności mówienia.

Kryteria sukcesu (językiem ucznia)

  • Wymienisz ubrania, które masz na sobie podczas lekcji wychowania fizycznego.

  • Opowiesz o swojej ulubionej dyscyplinie sportowej.

  • Zaprezentujesz przybory szkolne ze swojego piórnika.

Narzędzia i środki dydaktyczne

  • Minecraft Education Edition − kraina 1−3,

  • ćwiczenie Genially.

Scenariusz lekcji

1

Przebieg zajęć

Opis przebiegu zajęć

Komentarz metodyczno‑dydaktyczny

Czas

Metody/ formy pracy

I. Wstęp

Nauczyciel wprowadza uczniów w temat zajęć, prezentując ubrania, które ma na sobie.

Uczniowie słuchają i powtarzają prezentowane przez nauczyciela słownictwo.

15 min

pogadanka

II. Część właściwa

Praca samodzielna ucznia z krainą.

Kolejność zadań;

- znajdź w szatni Pana Mikołaja,

- wykonaj zadanie i podpisz ubrania,

- udaj się na boisko i wykonaj zadanie, które przygotowała dla ciebie Basia,

- uzupełnij tablicę,

- posłuchaj Pana Zbyszka,

- znajdź piórnik i dokończ zdania na tabliczkach,

- zapisz przybory z twojego piórnika w książce.

Uczniowie realizują każde zadanie, które napotkają w grze. Upewnij się, że dzieci rozumieją polecenia. Wskaż im czytnik immersyjny i pokaż, jak z niego korzystać.

20 min

gra

Uczniowie na karteczkach zapisują nazwy ubrań, które mają na sobie. Wymieniają się karteczkami i sprawdzają, czy wszystkie nazwy zostały zapisane poprawnie.

Połącz uczniów w pary i rozdaj karteczki.

20 min

praca w parach

Nauczyciel prosi uczniów o dokończenie zdania: Dzisiaj jestem ubrany/ ubrana w...

Uczniowie kończą zdanie, wymieniając ubrania, które mają na sobie.

10 min

praca indywidualna

Uczniowie zamieniają się piórnikami i wymieniają przybory szkolne z piórnika kolegi/ koleżanki.

Nauczyciel wprowadza mechanizm tworzenia liczby mnogiej wybranych rzeczowników.

Prezentacja przyborów szkolnych: To jest..., To są... Zwróć uwagę na poprawną wymowę nazw przyborów szkolnych.

10 min

prezentacja

III. Zakończenie

Dzieci siadają w kręgu, nauczyciel rzuca piłeczką do wybranego ucznia, który odpowiada na pytanie: Jaki sport lubisz? Jakiego sportu nie lubisz?

Uczniowie uczestniczą w zabawie, utrwalając słownictwo związane ze sportem.

10 min

gra

Dzieci wskazują, co im się podobało podczas zajęć, a co nie; co sprawiało im trudność.

Dzieci dzielą się wrażeniami z lekcji.

5 min

pogadanka

Mapa Minecraft Education

R6LK2kdUVNrhn

Plik MCWORLD o rozmiarze 14.99 MB w języku polskim