Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Czas trwania: 90 min

Cele i oczekiwane rezultaty

  • Poznanie słownictwa związanego z zakupami.

  • Wymienianie nazw sklepów.

  • Nazywanie asortymentu sklepiku szkolnego.

  • Rozumienie ze słuchu i rozwijanie sprawności mówienia.

Kryteria sukcesu (językiem ucznia)

  • Zapiszesz w minecraftowej książce listę zakupów.

  • Przygotujesz dialog w sklepie.

  • Stworzysz mapę myśli z produktami wybranego sklepu.

Narzędzia i środki dydaktyczne

  • Minecraft Education Edition− kraina 1−3,

  • ćwiczenie Genially.

Scenariusz lekcji

1

Przebieg zajęć

Opis przebiegu zajęć

Komentarz metodyczno‑dydaktyczny

Czas

Metody/ formy pracy

I. Wstęp

Nauczyciel zadaje uczniom pytanie: Czy w naszej szkole potrzebny jest sklepik?

Uczniowie siadają w kręgu i odpowiadają na pytanie.

15 min

pogadanka

II. Część właściwa

Praca samodzielna ucznia z krainą.

Kolejność zadań:

- udaj się do szkolnego sklepiku,

- porozmawiaj z Olą i wykonaj dołączone zadanie,

- przygotuj listę zakupów w książce,

- przeczytaj dialog z tablicy i zapisz w książce swoją rozmowę z Olą,

- pomóż Kasi i rozwiąż quiz.

Uczniowie realizują każde zadanie, które napotkają w grze. Upewnij się, że dzieci rozumieją polecenia. Wskaż im czytnik immersyjny i pokaż, jak z niego korzystać.

25 min

gra

Uczniowie tworzą dialogi, wcielając się w rolę kupującego oraz sprzedającego.

Nauczyciel łączy uczniów w pary i prosi o przygotowanie dialogu. Pary prezentują rozmowy na forum klasy.

25 min

drama

Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z nazwami sklepów i prosi o dopisanie produktów, które można w nich kupić.

Uczniowie połączeni w pary, tworzą proste mapy myśli. Nauczyciel może wykorzystać dołączony szablon notatki z Worksheetworks.

15 min

praca indywidualna

III. Zakończenie

Uczniowie dokonują ewaluacji zajęć – w odpowiednim miejscu na tarczy zaznaczają kolorowym flamastrem odczucia dotyczące lekcji, swojego zaangażowania, atmosfery, pracy w parach.

Nauczyciel przeprowadza ewaluację zajęć, wykorzystując dołączoną kartę oceny.

10 min

praca z kartą ewaluacyjną

Mapa Minecraft Education

R1U2KwRJzmJop

Plik MCWORLD o rozmiarze 14.99 MB w języku polskim