Sprawdź się
Dane jest twierdzenie:Jeśli jest liczbą nieparzystą, to jest liczbą nieparzystą.
Wyodrębnij w tym twierdzeniu założenie i tezę. Jak Ci się wydaje, czy to twierdzenie jest prawdziwe? Określ to intuicyjnie, bez dowodzenia. Dlaczego tak lub dlaczego nie? Przeciągnij w odpowiednie miejsca wyrazy lub jednomiany.
nieparzystą, prawdziwe, , parzystych, , , parzystą, fałszywe, , , nieparzystą, , nieparzystych, parzystą
Założenie: jest liczbą .
Teza: jest liczbą .
Twierdzenie jest , co wynika z własności mnożenia trzech liczb przez siebie.
" jest liczbą wymierną dla wszystkich dodatnich liczb naturalnych , gdy jest liczbą wymierną."
Wypowiedz to twierdzenie swoimi słowami. Wyodrębnij w nim założenie i tezę. Jak Ci się wydaje, czy to twierdzenie jest prawdziwe? Określ to intuicyjnie, bez dowodzenia. Dlaczego tak lub dlaczego nie? Sformułuj to twierdzenie w postaci implikacji, gdzie założenie jest poprzednikiem, a teza następnikiem. Połącz w pary. Założenie: Możliwe odpowiedzi: 1. jest liczbą wymierną dla wszystkich dodatnich liczb naturalnych , 2. jest liczbą wymierną, 3. jeśli jest liczbą wymierną, to jest liczbą wymierną dla wszystkich dodatnich liczb naturalnych Teza: Możliwe odpowiedzi: 1. jest liczbą wymierną dla wszystkich dodatnich liczb naturalnych , 2. jest liczbą wymierną, 3. jeśli jest liczbą wymierną, to jest liczbą wymierną dla wszystkich dodatnich liczb naturalnych Twierdzenie w postaci implikacji: Możliwe odpowiedzi: 1. jest liczbą wymierną dla wszystkich dodatnich liczb naturalnych , 2. jest liczbą wymierną, 3. jeśli jest liczbą wymierną, to jest liczbą wymierną dla wszystkich dodatnich liczb naturalnych
Dane jest twierdzenie:
" jest liczbą wymierną dla wszystkich dodatnich liczb naturalnych , gdy jest liczbą wymierną."
Wypowiedz to twierdzenie swoimi słowami. Wyodrębnij w nim założenie i tezę. Jak Ci się wydaje, czy to twierdzenie jest prawdziwe? Określ to intuicyjnie, bez dowodzenia. Dlaczego tak lub dlaczego nie? Sformułuj to twierdzenie w postaci implikacji, gdzie założenie jest poprzednikiem, a teza następnikiem. Połącz w pary.
<span aria-label="q indeks górny, n" role="math"><math><msup><mi>q</mi><mi>n</mi></msup></math></span> jest liczbą wymierną dla wszystkich dodatnich liczb naturalnych <span aria-label="n" role="math"><math><mi>n</mi></math></span>, <span aria-label="q" role="math"><math><mi>q</mi></math></span> jest liczbą wymierną, jeśli <span aria-label="q" role="math"><math><mi>q</mi></math></span> jest liczbą wymierną, to <span aria-label="q indeks górny, n" role="math"><math><msup><mi>q</mi><mi>n</mi></msup></math></span> jest liczbą wymierną dla wszystkich dodatnich liczb naturalnych <span aria-label="n" role="math"><math><mi>n</mi></math></span>
| Założenie: | |
| Teza: | |
| Twierdzenie w postaci implikacji: |
" jest liczbą niewymierną."
Znajdź założenie i tezę w tym twierdzeniu. Przedstaw je w postaci implikacji. Przeciągnij elementy w odpowiednie miejsca. Założenie: Liczba luka do uzupełnienia .
Teza: luka do uzupełnienia jest liczbą luka do uzupełnienia .
Twierdzenie w postaci implikacji: Jeśli luka do uzupełnienia , to a jest liczbą luka do uzupełnienia .
Dane jest twierdzenie:
" jest liczbą niewymierną."
Znajdź założenie i tezę w tym twierdzeniu. Przedstaw je w postaci implikacji. Przeciągnij elementy w odpowiednie miejsca.
wymierną, , niewymierną, , niewymierną, , wymierną, , ,
Założenie: Liczba .
Teza: jest liczbą .
Twierdzenie w postaci implikacji: Jeśli , to jest liczbą .
Dane jest twierdzenie:
Kąt wpisany jest równy połowie kąta środkowego opartego na tym samym łuku.
Znajdź założenie i tezę w tym twierdzeniu. Zapisz je w postaci implikacji.
W czworokąt wypukły można wpisać okrąg wtedy i tylko wtedy, gdy .
To twierdzenie (zapisane w postaci równoważności) zapisz w postaci dwóch twierdzeń, w każdym z nich wyodrębnij założenie i tezę.
"W trójkącie prostokątnym jedna przyprostokątna jest razy większa od drugiej. Wykaż, że wysokość opuszczona na przeciwprostokątną dzieli ją na odcinki, z których jeden jest razy większy od drugiego."
Przedstaw to zadanie w postaci twierdzenia w formie implikacji, wyodrębnij w nim założenie i tezę. Wpisz prawidłowe liczby. Twierdzenie: Jeśli w trójkącie prostokątnym jedna przyprostokątna jest Tu uzupełnij razy większa od drugiej, to wysokość opuszczona na przeciwprostokątną dzieli ją na odcinki, z których jeden jest Tu uzupełnij razy większy od drugiego. Założenie: W trójkącie prostokątnym jedna przyprostokątna jest Tu uzupełnij razy większa od drugiej. Teza: Wysokość opuszczona na przeciwprostokątną dzieli ją na odcinki, z których jeden jest Tu uzupełnij razy większy od drugiego.
W trójkącie prostokątnym jedna przyprostokątna jest razy większa od drugiej. Wykaż, że wysokość opuszczona na przeciwprostokątną dzieli ją na odcinki, z których jeden jest razy większy od drugiego.
Przedstaw to zadanie w postaci twierdzenia w formie implikacji, wyodrębnij w nim założenie i tezę. Wpisz prawidłowe liczby.
Twierdzenie: Jeśli w trójkącie prostokątnym jedna przyprostokątna jest ............ razy większa od drugiej, to wysokość opuszczona na przeciwprostokątną dzieli ją na odcinki, z których jeden jest ............ razy większy od drugiego.
Założenie: W trójkącie prostokątnym jedna przyprostokątna jest ............ razy większa od drugiej.
Teza: Wysokość opuszczona na przeciwprostokątną dzieli ją na odcinki, z których jeden jest ............ razy większy od drugiego.
Dany jest czworokąt wypukły niebędący równoległobokiem. Punkty , są odpowiednio środkami boków i . Punkty , są odpowiednio środkami przekątnych i . Uzasadnij, że .

Sformułuj twierdzenie wynikające z treści zadania.
2. Kąty w trójkącie równobocznym są 1. okrąg, 2. trójkąt, 3. rozwartym, 4. prostokątem, 5. nie ma środka, 6. dwa różne odcinki, 7. trzy, 8. osią, 9. równoległobokiem, 10. środkową, 11. ostrym, 12. , 13. równe, 14. równe, 15. , 16. różne, 17. połowy, 18. ma środek, 19. prostym, 20. .
3. W trójkącie równoramiennym dwusieczna kąta leżącego naprzeciw podstawy jest 1. okrąg, 2. trójkąt, 3. rozwartym, 4. prostokątem, 5. nie ma środka, 6. dwa różne odcinki, 7. trzy, 8. osią, 9. równoległobokiem, 10. środkową, 11. ostrym, 12. , 13. równe, 14. równe, 15. , 16. różne, 17. połowy, 18. ma środek, 19. prostym, 20. podstawy.
4. Sześciokąt foremny można wpisać w 1. okrąg, 2. trójkąt, 3. rozwartym, 4. prostokątem, 5. nie ma środka, 6. dwa różne odcinki, 7. trzy, 8. osią, 9. równoległobokiem, 10. środkową, 11. ostrym, 12. , 13. równe, 14. równe, 15. , 16. różne, 17. połowy, 18. ma środek, 19. prostym, 20. .
5. Przekątne trapezu równoramiennego są 1. okrąg, 2. trójkąt, 3. rozwartym, 4. prostokątem, 5. nie ma środka, 6. dwa różne odcinki, 7. trzy, 8. osią, 9. równoległobokiem, 10. środkową, 11. ostrym, 12. , 13. równe, 14. równe, 15. , 16. różne, 17. połowy, 18. ma środek, 19. prostym, 20. .
6. W trójkącie prostokątnym suma miar kątów ostrych jest równa 1. okrąg, 2. trójkąt, 3. rozwartym, 4. prostokątem, 5. nie ma środka, 6. dwa różne odcinki, 7. trzy, 8. osią, 9. równoległobokiem, 10. środkową, 11. ostrym, 12. , 13. równe, 14. równe, 15. , 16. różne, 17. połowy, 18. ma środek, 19. prostym, 20. stopni.
7. Kwadrat jest 1. okrąg, 2. trójkąt, 3. rozwartym, 4. prostokątem, 5. nie ma środka, 6. dwa różne odcinki, 7. trzy, 8. osią, 9. równoległobokiem, 10. środkową, 11. ostrym, 12. , 13. równe, 14. równe, 15. , 16. różne, 17. połowy, 18. ma środek, 19. prostym, 20. .
8. Prostokąt jest 1. okrąg, 2. trójkąt, 3. rozwartym, 4. prostokątem, 5. nie ma środka, 6. dwa różne odcinki, 7. trzy, 8. osią, 9. równoległobokiem, 10. środkową, 11. ostrym, 12. , 13. równe, 14. równe, 15. , 16. różne, 17. połowy, 18. ma środek, 19. prostym, 20. .
9. Przekątne w deltoidzie przecinają się pod kątem 1. okrąg, 2. trójkąt, 3. rozwartym, 4. prostokątem, 5. nie ma środka, 6. dwa różne odcinki, 7. trzy, 8. osią, 9. równoległobokiem, 10. środkową, 11. ostrym, 12. , 13. równe, 14. równe, 15. , 16. różne, 17. połowy, 18. ma środek, 19. prostym, 20. .
10. Pięciokąt foremny 1. okrąg, 2. trójkąt, 3. rozwartym, 4. prostokątem, 5. nie ma środka, 6. dwa różne odcinki, 7. trzy, 8. osią, 9. równoległobokiem, 10. środkową, 11. ostrym, 12. , 13. równe, 14. równe, 15. , 16. różne, 17. połowy, 18. ma środek, 19. prostym, 20. symetrii.
11. Punkt przecięcia przekątnych rombu dzieli je na 1. okrąg, 2. trójkąt, 3. rozwartym, 4. prostokątem, 5. nie ma środka, 6. dwa różne odcinki, 7. trzy, 8. osią, 9. równoległobokiem, 10. środkową, 11. ostrym, 12. , 13. równe, 14. równe, 15. , 16. różne, 17. połowy, 18. ma środek, 19. prostym, 20. .