Współcześnie w osiągnięciu rozwoju gospodarczego 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze ulega znaczenie zasobów 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze i 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze wykwalifikowanej siły roboczej, 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze zaś rola kapitału ludzkiego, czyli zasobu 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze, 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze, zdrowia i energii witalnej ludzi, określającego zdolności do 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze, 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze do zmian oraz możliwości 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze nowych rozwiązań. Powiązania między poziomem rozwoju gospodarczego a inwestycjami w kapitał ludzki przebiegają w dwie strony. Z jednej strony kapitał ludzki wpływa na 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze innowacyjność gospodarki i 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze tempo wzrostu gospodarczego, z drugiej zaś jego wielkość zależy od poziomu dochodów państwa. Gospodarki krajów 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze rozwiniętych oparte są na 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze zasobach ludzi 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze wykształconych, posiadających umiejętności 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze i 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze, co jest niezbędnym warunkiem 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze technicznego, gospodarczego i społecznego. Aby gospodarka oparta na wiedzy mogła się rozwijać, należy przede wszystkim zadbać o 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze w kapitał ludzki obejmujące dostęp do wiedzy poprzez szeroko rozumianą 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze wszystkich grup społecznych, wydatki na edukację, szkolenia, opiekę zdrowotną itp. Praktyka wskazuje, że te regiony, które zdecydowały się inwestować w kapitał ludzki, rozwijają się 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze od pozostałych, 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze od początkowego poziomu zamożności.
Na podstawie: Beata Skubiak, EDUKACJA JAKO CZYNNIK WSPIERAJĄCY ROZWÓJ GOSPODARCZY. Uniwersytet Szczeciński https://www.ue.katowice.pl/fileadmin/_migrated/content_uploads/21_B.Skubiak_Edukacja_jako_czynnik_wspierajacy....pdf
Współcześnie w osiągnięciu rozwoju gospodarczego 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze ulega znaczenie zasobów 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze i 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze wykwalifikowanej siły roboczej, 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze zaś rola kapitału ludzkiego, czyli zasobu 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze, 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze, zdrowia i energii witalnej ludzi, określającego zdolności do 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze, 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze do zmian oraz możliwości 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze nowych rozwiązań. Powiązania między poziomem rozwoju gospodarczego a inwestycjami w kapitał ludzki przebiegają w dwie strony. Z jednej strony kapitał ludzki wpływa na 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze innowacyjność gospodarki i 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze tempo wzrostu gospodarczego, z drugiej zaś jego wielkość zależy od poziomu dochodów państwa. Gospodarki krajów 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze rozwiniętych oparte są na 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze zasobach ludzi 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze wykształconych, posiadających umiejętności 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze i 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze, co jest niezbędnym warunkiem 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze technicznego, gospodarczego i społecznego. Aby gospodarka oparta na wiedzy mogła się rozwijać, należy przede wszystkim zadbać o 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze w kapitał ludzki obejmujące dostęp do wiedzy poprzez szeroko rozumianą 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze wszystkich grup społecznych, wydatki na edukację, szkolenia, opiekę zdrowotną itp. Praktyka wskazuje, że te regiony, które zdecydowały się inwestować w kapitał ludzki, rozwijają się 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze od pozostałych, 1. rośnie, 2. wyższe, 3. edukację, 4. kreacji, 5. inwestycje, 6. rosnących, 7. pracy, 8. niezależnie, 9. ograniczeniu, 10. szybciej, 11. zwiększoną, 12. twórcze, 13. postępu, 14. wysoko, 15. adaptacji, 16. umiejętności, 17. innowacyjne, 18. nisko, 19. naturalnych, 20. wiedzy, 21. dobrze od początkowego poziomu zamożności.
Na podstawie: Beata Skubiak, EDUKACJA JAKO CZYNNIK WSPIERAJĄCY ROZWÓJ GOSPODARCZY. Uniwersytet Szczeciński https://www.ue.katowice.pl/fileadmin/_migrated/content_uploads/21_B.Skubiak_Edukacja_jako_czynnik_wspierajacy....pdf
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., oprac. na podstawie B. Skubiak, Edukacja jako czynnik wspierający rozwój gospodarczy , „Studia Ekonomiczne Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2013, nr 129, s. 195–203.