Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
RAFbUsgHhWU8u1
Ćwiczenie 1
Zaznacz cechy, którymi charakteryzuje się tekst reklamacji: Możliwe odpowiedzi: 1. styl urzędowy, 2. przewaga zdań złożonych, 3. słownictwo wartościujące, 4. obecność adresata, 5. uogólnienia, 6. liczne środki stylistyczne, 7. zwięzłość
R1S2RZ5RXs1ys1
Ćwiczenie 2
Oceń prawdziwość zdań. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F - jeśli jest fałszywe. Reklamacja to inaczej skarga.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zażalenie nie jest skargą. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Możliwość reklamowania towarów i usług zapewnia nam Konstytucja. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W tekście zażalenia problem powinien być opisany w sposób bardzo szczegółowy. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Reklamacja powinna być napisana w stylu potocznym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zażalenie jest testem użytkowym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W reklamacji opisujemy nasze żądania. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
R1Jv16ixPtzoT1
Ćwiczenie 3
Uporządkuj we właściwej kolejności poszczególne akapity skargi. Elementy do uszeregowania: 1. Treść skargi., 2. Żądanie działania., 3. Wstęp (powołanie się na normy prawne)., 4. Spis dołączonych dokumentów.
RxMaas0HF3wuZ1
Ćwiczenie 4
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
1
Ćwiczenie 4
R18rsntW78UQ8
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 5

Wypełnij formularz reklamacji zamówionego przez internet płaszcza, przy którym brakuje guzików.

ZGŁOSZENIE REKLAMACYJNE (dotyczy wymiany towaru)

RIjhckTIQYiVR
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 6

Zapoznaj się z opiniami konsumentów, które mogłyby się znaleźć na na forach internetowych i opisz, co mogliby zareklamować i czego żądać. Następnie sformułuj zdanie o charakterze dyrektywnym, które mogłoby się znaleźć w każdej z trzech reklamacji.

R1e65QYzMFfAJ
Każdy konsument ma prawo do wyrażenia swojej opinii o otrzymanej usłudze bądź zakupionym produkcie.
Źródło: dostępny w internecie: Pixabay.com, Contentplus.pl sp. z o.o.
R1Q7TsCGQSarj
Przedmiot skargi (Uzupełnij). Czego może żądać? (Uzupełnij). Zdanie dyrektywne (Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 7

Na podstawie podanego tekstu zredaguj zażalenie, które pani Maria może skierować do kierownika sklepu.

Sześćdziesięcioletnia Maria Jankowska, mieszkanka Włocławka, została w niewłaściwy sposób potraktowana przez ekspedientkę sklepu „Warzywko” mieszczącego się przy ulicy Modrzewiowej. Pani Maria, jak co dzień, wybrała się na poranne zakupy do sklepu warzywnego. W tym dniu (12.02.2021) klientów obsługiwała nowo zatrudniona Ilona Smoczyńska.
Klientka kilkukrotnie zadawała ekspedientce pytania dotyczące m.in. świeżości towaru, na które ta nie odpowiadała. Sprzedawczyni nie wprowadzała zakupionych produktów do kasy, tylko podliczała ich ceny w papierowym zeszycie, w związku z czym pani Maria nie otrzymała paragonu. Pani Ilona tłumaczyła, że tylko w ten sposób może podliczyć ceny produktów kobiety, gdyż rzekomo w kasie skończył się papier.
Pani Maria była rozgoryczona zachowaniem nowej sprzedawczyni. Zastanawia się, czy dalej będzie robić zakupy w sklepie „Warzywko”.

RjMeSk21EXAyf
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Zredaguj reklamację dotyczącą butów sportowych, których podeszwa odkleiła się po pierwszym użyciu.

R9zqohArgQdkG
(Uzupełnij).