Zaznacz cechy, którymi charakteryzuje się tekst reklamacji: Możliwe odpowiedzi: 1. styl urzędowy, 2. przewaga zdań złożonych, 3. słownictwo wartościujące, 4. obecność adresata, 5. uogólnienia, 6. liczne środki stylistyczne, 7. zwięzłość
R1S2RZ5RXs1ys1
Ćwiczenie 2
Oceń prawdziwość zdań. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F - jeśli jest fałszywe. Reklamacja to inaczej skarga.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zażalenie nie jest skargą. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Możliwość reklamowania towarów i usług zapewnia nam Konstytucja. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W tekście zażalenia problem powinien być opisany w sposób bardzo szczegółowy. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Reklamacja powinna być napisana w stylu potocznym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zażalenie jest testem użytkowym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W reklamacji opisujemy nasze żądania. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Oceń prawdziwość zdań. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F - jeśli jest fałszywe. Reklamacja to inaczej skarga.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zażalenie nie jest skargą. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Możliwość reklamowania towarów i usług zapewnia nam Konstytucja. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W tekście zażalenia problem powinien być opisany w sposób bardzo szczegółowy. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Reklamacja powinna być napisana w stylu potocznym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zażalenie jest testem użytkowym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W reklamacji opisujemy nasze żądania. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
R1Jv16ixPtzoT1
Ćwiczenie 3
Uporządkuj we właściwej kolejności poszczególne akapity skargi. Elementy do uszeregowania: 1. Treść skargi., 2. Żądanie działania., 3. Wstęp (powołanie się na normy prawne)., 4. Spis dołączonych dokumentów.
Uporządkuj we właściwej kolejności poszczególne akapity skargi. Elementy do uszeregowania: 1. Treść skargi., 2. Żądanie działania., 3. Wstęp (powołanie się na normy prawne)., 4. Spis dołączonych dokumentów.
RxMaas0HF3wuZ1
Ćwiczenie 4
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
1
Ćwiczenie 4
R18rsntW78UQ8
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 5
Wypełnij formularz reklamacji zamówionego przez internet płaszcza, przy którym brakuje guzików.
ZGŁOSZENIE REKLAMACYJNE (dotyczy wymiany towaru)
RIjhckTIQYiVR
(Uzupełnij).
(Uzupełnij).
Możesz użyć swoich danych osobowych.
DATA ZAKUPU (OTRZYMANIA) TOWARU - 10.02.2021 r. DATA ZGŁOSZENIA REKLAMACJI - 11.02.2021 r. ZAKUPIONY PRODUKT I JEGO ROZMIAR - Płaszcz, rozmiar L. IMIĘ I NAZWISKO REKLAMUJĄCEGO - Maryla Kwiatkowska ADRES REKLAMUJĄCEGO (kod pocztowy, miejscowość, ulica, nr domu, telefon, e‑mail) ul. Chabrowa 8 87‑189 Lubicz tel. 888‑987‑098 e‑mail: maryla@mail.com OPIS STWIERDZONYCH WAD - Brak guzików. DATA I OKOLICZNOŚCI WYSTĄPIENIA WADY/USTERKI PRODUKTU - 11.02.2021 r. otrzymałam zamówiony poprzez stronę internetową płaszcz. Po otwarciu paczki okazało się, że płaszcz nie ma guzików. ŻĄDANIE REKLAMUJĄCEGO - Żądam wymiany płaszcza na model z guzikami, zgodny ze zdjęciem zamieszczonym na stronie internetowej. PODPIS REKLAMUJĄCEGO - Maryla Kwiatkowska
21
Ćwiczenie 6
Zapoznaj się z opiniami konsumentów, które mogłyby się znaleźć na na forach internetowych i opisz, co mogliby zareklamować i czego żądać. Następnie sformułuj zdanie o charakterze dyrektywnym, które mogłoby się znaleźć w każdej z trzech reklamacji.
R1e65QYzMFfAJ
Opinia pierwsza. Na zdjęciu Anna, lat 37, młoda śmiejąca się kobieta. Jej opinia: Zamówiłam wczoraj dwie pizze na kolację. Obydwie były zimne, a jedna z nich całkowicie spalona! Czas oczekiwania na dostawę był bardzo długi (ponad dwie godziny), dlatego jestem bardzo rozczarowana. Nie polecam tej restauracji. Opinia druga. Na zdjęciu Mirosław, lat 58 dojrzały, szpakowaty mężczyzna w kapeluszu i kurtce. Jego opinia: Wyraźnie mówiłem przez telefon, że oczekuję, aby węgiel pakowany w worki był suchy! Sprzedawca zapewnił mnie, że taki właśnie otrzymam, tymczasem gdy rozpakowałem pierwszy worek z palety, lała się z niego woda. To samo z pozostałymi. Opinia trzecia. Na zdjęciu młoda, długowłosa kobieta w koszulce na ramiączkach, trzymająca okulary przeciwsłoneczne. Jej opinia: Kupiłam elegancką sukienkę, specjalnie na wesele siostry. Była bardzo droga i myślałam, że będzie trwała, tymczasem po jednym założeniu cała jej podszewka przetarła się, a w niektórych miejscach powstały nawet dziury.
Każdy konsument ma prawo do wyrażenia swojej opinii o otrzymanej usłudze bądź zakupionym produkcie.
Źródło: dostępny w internecie: Pixabay.com, Contentplus.pl sp. z o.o.
R1Q7TsCGQSarj
Przedmiot skargi (Uzupełnij). Czego może żądać? (Uzupełnij). Zdanie dyrektywne (Uzupełnij).
Przedmiot skargi (Uzupełnij). Czego może żądać? (Uzupełnij). Zdanie dyrektywne (Uzupełnij).
Przypomnij sobie, czego może oczekiwać niezadowolony z towaru/usługi klient.
Anna
Przedmiot skargi Dwie pizze, obydwie zimne, jedna spalona.
Czego może żądać? Dostawy pizzy zgodnie z zamówieniem.
Zdanie dyrektywne: Żadam, by w ramach reklamacji dortarczono pizzę ponownie, ale tym razem zgodnie z zamówieniem.
Mirosław
Przedmiot skargi Mokry węgiel.
Czego może żądać? Zwrot pieniędzy, wymiana towaru (na suchy węgiel).
Zdanie dyrektywne: Zgodnie z przysługującym mi prawem reklamacji, oczekuję albo wymiany towaru, albo zwrotu poniesionych kosztów.
Małgorzata
Przedmiot skargi Sukienka: przetarcia i dziury w podszewce.
Czego może żądać? Zwrot pieniędzy, naprawa sukienki, wymiana sukienki.
Zdanie dyrektywne: Zwracam sie z żądaniem wywiązania się z umowy zakupu i rozwiązania reklamacji na jeden z wybranych sposobów: zwrot kosztów, naprawa towaru lub jego wymiana.
31
Ćwiczenie 7
Na podstawie podanego tekstu zredaguj zażalenie, które pani Maria może skierować do kierownika sklepu.
Sześćdziesięcioletnia Maria Jankowska, mieszkanka Włocławka, została w niewłaściwy sposób potraktowana przez ekspedientkę sklepu „Warzywko” mieszczącego się przy ulicy Modrzewiowej. Pani Maria, jak co dzień, wybrała się na poranne zakupy do sklepu warzywnego. W tym dniu (12.02.2021) klientów obsługiwała nowo zatrudniona Ilona Smoczyńska. Klientka kilkukrotnie zadawała ekspedientce pytania dotyczące m.in. świeżości towaru, na które ta nie odpowiadała. Sprzedawczyni nie wprowadzała zakupionych produktów do kasy, tylko podliczała ich ceny w papierowym zeszycie, w związku z czym pani Maria nie otrzymała paragonu. Pani Ilona tłumaczyła, że tylko w ten sposób może podliczyć ceny produktów kobiety, gdyż rzekomo w kasie skończył się papier. Pani Maria była rozgoryczona zachowaniem nowej sprzedawczyni. Zastanawia się, czy dalej będzie robić zakupy w sklepie „Warzywko”.
RjMeSk21EXAyf
(Uzupełnij).
Przypomnij sobie cechy tekstu zażalenia.
RjzaM9kZnkCc9
Ilustracja
Treść skargi:
Włocławek, dn. 15.02.2021 r.
Maria Jankowska
ul. Choinkowa 103
89‑123 Włocławek
Sklep Warzywko
Pani Honorata Pszczółkowska
Właścicielka
ul. Modrzewiowa 50
89‑123 Włocławek
Skraga
Na podstawie art. 227 Kodeksu postępowania administracyjnego składam skargę na panią Ilonę Smoczyńską, ekspedientkę w sklepie „Warzywko”. 12.02.2021 r. robiłam zakupy w sklepie „Warzywko”. Ekspedientka, Pani Ilona Smoczyńska, była dla mnie nieuprzejma. Ignorowała moją obecność, a także pozostawiała bez odpowiedzi większość moich pytań. Ponadto nie zarejestrowała w kasie fiskalnej kupionych przeze mnie towarów. Ostatecznie poinformowała mnie, że nie otrzymam paragonu.
Żądam przeprosin od pani Ilony Smoczyńskiej oraz zaległego paragonu za moje zakupy.
Maria Jankowska
31
Ćwiczenie 8
Zredaguj reklamację dotyczącą butów sportowych, których podeszwa odkleiła się po pierwszym użyciu.
R9zqohArgQdkG
(Uzupełnij).
Przypomnij sobie schemat tekstu reklamacji.
R16VYo9WrU3Z1
Ilustracja
Treść reklamacji:
Katowice, 10 lipca 2021 r.
Anna Nowak
ul. Nowa 1/1
40‑005 Katowice
Sklep obuwniczy „Obcasik”
Pani Joanna Strzemczyk
Właścicielka sklepu
ul. Ogrodowa 12
87‑100 Toruń
Reklamacja
Na podstawie art. 561 Kodeksu postępowania cywilnego składam reklamację dotyczącą obuwia zakupionego przeze mnie 10.02.2021 r. w sklepie „Obcasik”.
Uzasadnienie
Nabyte przeze mnie obuwie sportowe rozpadło się w czasie użytkowania. Włożyłam buty na trening, który wykonywałam w domu. Po zakończonych ćwiczeniach zauważyłam, że podeszwy odkleiły się od butów. Żądam zwrotu poniesionych kosztów.