Sprawdź się
Reszta z dzielenia wielomianu przez wynosi , a reszta z dzielenia przez wynosi . Jaka jest reszta z dzielenia przez ?
Jaka jest reszta z dzielenia przez ? Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5.
Reszta z dzielenia wielomianu przez wynosi .
Jaka jest reszta z dzielenia przez ?
Wskaż poprawne dokończenia zdania. Dany jest wielomian . Zatem reszta z dzielenia przez
- wynosi .
- wynosi .
- wynosi .
- wynosi .
- wynosi .
Dla jakich wartości parametru reszta z dzielenia wielomianu
przez wynosi ?
Reszta z dzielenia wielomianu przez wynosi .
Zatem reszta z dzielenia przez jest równa .............
Wiadomo, że reszta z dzielenia przez wynosi , a reszta z dzielenia przez wynosi . Wskaż wszystkie zdania prawdziwe: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. Reszta z dzielenia przez wynosi ., 3. Reszta z dzielenia przez wynosi ., 4. , 5.
Dany jest wielomian .
Wiadomo, że reszta z dzielenia przez wynosi , a reszta z dzielenia przez wynosi . Wskaż wszystkie zdania prawdziwe.
- .
- .
- .
- .
- .
- .
Zatem /.
Ponadto /.
Zatem
- /,
- /,
- /.
- //,
- //,
- //.
Wielomian jest podzielny przez wielomian , a z dzielenia przez dwumian daje resztę . Wskaż, jak poprawnie uzupełnić rozumowanie prowadzące do wyznaczenia parametrów , , .
Zauważmy, że {}/{#}.
Zatem {}/{#}.
Ponadto {#}/{}.
Zatem
Po obliczeniach uzyskujemy
- reszta z dzielenia przez to .
- reszta z dzielenia przez to .
Uzupełnij kolejne kroki rozumowania. Istnieje wielomian oraz reszta będąca wielomianem stopnia 1. , 2. , 3. co najwyżej drugiego, 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. pierwszego, 16. takie, że
1. , 2. , 3. co najwyżej drugiego, 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. pierwszego, 16. 1. , 2. , 3. co najwyżej drugiego, 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. pierwszego, 16. 1. , 2. , 3. co najwyżej drugiego, 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. pierwszego, 16. .
Zatem
- 1. , 2. , 3. co najwyżej drugiego, 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. pierwszego, 16.
- 1. , 2. , 3. co najwyżej drugiego, 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. pierwszego, 16.
- 1. , 2. , 3. co najwyżej drugiego, 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. pierwszego, 16.
- 1. , 2. , 3. co najwyżej drugiego, 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. pierwszego, 16.
- 1. , 2. , 3. co najwyżej drugiego, 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. pierwszego, 16.
- 1. , 2. , 3. co najwyżej drugiego, 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. pierwszego, 16.
Otrzymujemy układ trzech równań:
1. , 2. , 3. co najwyżej drugiego, 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. pierwszego, 16. .
Po jego rozwiązaniu wyznaczamy resztę.
1. , 2. , 3. co najwyżej drugiego, 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. , 10. , 11. , 12. , 13. , 14. , 15. pierwszego, 16. .
Dany jest wielomian . Wiadomo, że:
- reszta z dzielenia przez to .
- reszta z dzielenia przez to .
Uzupełnij kolejne kroki rozumowania.
, , , , , pierwszego, co najwyżej drugiego, , , , , , , , ,
Istnieje wielomian oraz reszta będąca wielomianem stopnia ...................................................... takie, że
...................................................... ...................................................... .......................................................
Zatem
- ......................................................
- ......................................................
- ......................................................
- ......................................................
- ......................................................
- ......................................................
Otrzymujemy układ trzech równań:
.......................................................
Po jego rozwiązaniu wyznaczamy resztę.
.......................................................