1
Pokaż ćwiczenia:
11
Ćwiczenie 1

Wiktor Ruben przyjeżdża do Wilka, by spotkać tam kobiety, które zna z przeszłości. Minęło jednak piętnaście lat i one wszystkie się zmieniły. Uzupełnij tabelę, charakteryzując panny z Wilka. Dopasuj podane określenia do każdej z bohaterek.

RhSWwPuS6jjRW
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
R9SgY0z8BO0Jw
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
R1091QvbkqnCH
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
RyqDSFr73lsO1
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
RB7kHFAoionMW
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
Rgdv9rVgzcrLO
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Rv0eDJ7iGLkYn
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
RRl8qgjBHvfFs
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Rh19vI8EFKjZe
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
R1FOKDhH9srNC
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.

Wiktor Ruben przyjeżdża do Wilka, by spotkać tam kobiety, które zna z przeszłości. Minęło jednak piętnaście lat i one wszystkie się zmieniły. Scharakteryzuj panny z Wilka. Wybierz odpowiednie określenia do każdej z bohaterek.

RWS324KwXcdh4
Wybierz cechy Julci. Możliwe odpowiedzi: 1. dorodna, 2. matrona, 3. chora, 4. bezdzietna, 5. neurotyczna, 6. zimna, 7. brzydka, 8. wiotka, 9. cyniczna, 10. zdystansowana, 11. chuda, 12. niespokojny duch, 13. brzydka, 14. kobieta-anioł, 15. życiowo mądra, 16. oczytana
R3sb2N35Lxiet
Wybierz cechy Joli. Możliwe odpowiedzi: 1. dorodna, 2. matrona, 3. chora, 4. bezdzietna, 5. neurotyczna, 6. zimna, 7. brzydka, 8. wiotka, 9. cyniczna, 10. zdystansowana, 11. chuda, 12. niespokojny duch, 13. brzydka, 14. kobieta-anioł, 15. życiowo mądra, 16. oczytana
Rj8LCyG4m7ooF
Wybierz cechy Kazi. Możliwe odpowiedzi: 1. dorodna, 2. matrona, 3. chora, 4. bezdzietna, 5. neurotyczna, 6. zimna, 7. brzydka, 8. wiotka, 9. cyniczna, 10. zdystansowana, 11. chuda, 12. niespokojny duch, 13. brzydka, 14. kobieta-anioł, 15. życiowo mądra, 16. oczytana
R10JUjVwSOAlj
Wybierz cechy Zosi. Możliwe odpowiedzi: 1. dorodna, 2. matrona, 3. chora, 4. bezdzietna, 5. neurotyczna, 6. zimna, 7. brzydka, 8. wiotka, 9. cyniczna, 10. zdystansowana, 11. chuda, 12. niespokojny duch, 13. brzydka, 14. kobieta-anioł, 15. życiowo mądra, 16. oczytana
RfyLr5cdMTFPV
Wybierz cechy Tuni: Możliwe odpowiedzi: 1. dorodna, 2. matrona, 3. chora, 4. bezdzietna, 5. neurotyczna, 6. zimna, 7. brzydka, 8. wiotka, 9. cyniczna, 10. zdystansowana, 11. chuda, 12. niespokojny duch, 13. brzydka, 14. kobieta-anioł, 15. życiowo mądra, 16. oczytana
11
Ćwiczenie 2

Podczas pierwszej wizyty Wiktor Ruben pyta o Felę. Kobiety ze smutkiem informują go, że siostra nie żyje. Wokół tej postaci zbudowana zostaje pewna niewypowiedziana tajemnica. Reżyser sugeruje samobójstwo Feli. Przypomnij sobie treść filmu i napisz, które fragmenty fabularne potwierdzają tę tezę.

Rjcla4naH4mRY
(Uzupełnij).
111
Ćwiczenie 3

Jakie relacje w przeszłości łączyły Rubena z każdą z kobiet? Uzupełnij tabelę.

R12p1Z3VIWzVo
Julcia (Uzupełnij). Jola (Uzupełnij). Kazia (Uzupełnij). Zosia (Uzupełnij). Tunia (Uzupełnij). Fela (Uzupełnij).
111
Ćwiczenie 4

Patrząc na biografie bohaterek, można powiedzieć, że wszystkie są nieszczęśliwe, przeżywają pewien dramat. Wpisz w graf, z jakimi kłopotami mierzą się panny z Wilka.

R1P6joyGb5TGQ
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
Rt3Zl5kfOiiv5
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 5

Wiktor nie potrafi rozmawiać z pannami z Wilka. Jest w nim bariera, o której Teresa Rutkowska pisze tak:

Teresa Rutkowska Pięć nieszczęśliwych kobiet z Wenus i zmęczony mężczyzna z Marsa

Od pierwszej sceny spotkania w dworku widać jednak wyraźnie, że kobiety z Wilka obdarzone są głębszą wiedzą niż filmowy Wiktor. To ta wiedza, dotycząca najzwyklejszych życiowych kwestii, sprawia, że wszystkie je dzieli od mężczyzny trudna do pokonania bariera. I nie chodzi tu tylko o historię z Felą. (…) Nie dostrzega, jak uważnie jest obserwowany przez wszystkie siostry, jakie zainteresowanie rozbudza, do jakiego stopnia naruszył ład domu, w którym się pojawił. (..)
Wiedza panien z Wilka bierze się przede wszystkim z obserwacji. Wiktor pozostaje pod nieustannym obstrzałem ich czujnych, uważnych spojrzeń. Jest jedynym mężczyzną, na którym koncentruje się zarówno ich uwaga, jak i oko kamery. W filmie są zaledwie dwie ważne sceny, w których jest on całkowicie nieobecny, to scena rozmowy Joli z mężem i scena pomiędzy siostrami, po ostatecznym odejściu Wiktora z wilkowskiego dworku. On jest głównym punktem odniesienia i osią napędową zdarzeń filmowych, choć w pewnym sensie, na przekór wszystkiemu, życie w Wilku toczy się własnym, niezależnym rytmem.
Dlatego tak ważne są rozmowy Wiktora z siostrami. (…)

cyt3 Źródło: Teresa Rutkowska, Pięć nieszczęśliwych kobiet z Wenus i zmęczony mężczyzna z Marsa, „Kwartalnik Filmowy” 1997 r., nr 18, dostępny w internecie: http://akademiapolskiegofilmu.pl/pl/historia-polskiego-filmu/artykuly/panny-z-wilka-piec-nieszczesliwych-kobiet-z-wenus-i-zmeczony-mezczyzna-z-marsa/16.
RriKhzn4596zK
Odnosząc się do fabuły filmu, wymień przynajmniej trzy ważne wiadomości na temat panien z Wilka, których Wiktor się nie domyśla i o nich nie wie. (Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 6

Ponieważ Wiktor nie jest uważnym obserwatorem, to nie zdaje sobie sprawy z wielu nietaktów, które popełnia. Wymień trzy takie sceny, w których Wiktor wykazuje się niedelikatnością i nie potrafi odnaleźć się w sytuacji.

RccnxPjpq23TI
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 7

Wiktor niewiele dowiaduje się o pannach z Wilka. Poznaje jednak siebie. Napisz, jaką wiedzę o sobie zyskał Wiktor.

RyaaK2bjIn8rh
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Akcja filmu rozgrywa się po I wojnie światowej. Wiktor Ruben brał w niej udział, ale nie chce o tym z nikim rozmawiać. Źle zniósł to emocjonalnie, wypalił się, przygasł. Jego dramat trwa. Panny z Wilka natomiast przetrwały i fizycznie, i emocjonalnie. Obejrzyj zdjęcia i pod każdym z nich napisz, czemu zawdzięczają to przetrwanie, co stanowi o sile kobiet.

R4jh79nhXDXlb
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
R1ESgvyntvkRH
(Uzupełnij).
R1AloWeJEareM
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
RurnFhTeXaBAa
(Uzupełnij).
RdFWjo6ZMYe2P
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
R1LKJfpLOH8SO
(Uzupełnij).
R1KCpIaD9Y5gH
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
RRzg1Kz1QnnMf
(Uzupełnij).
R7L3m1linhRNu
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
RrnEeO1MeEVvW
(Uzupełnij).
RGjzWlygC5PgE
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
R1ZjjYMBIb6jB
(Uzupełnij).
R1OvdnLBWCga9
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 9

Przypomnij sobie scenę końcową filmu, gdy Wiktor płynie przez rzekę, czerpie wodę i pije. Wyjaśnij, do jakiej symboliki odnosi się ta scena. Jakie ma ona znaczenie dla dalszych losów Wiktora?

RRvvJE3fkkJBX
Źródło: Films Molière, tylko do użytku edukacyjnego.
R1XkjZSTkFG5a
(Uzupełnij).