Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
RDo3AWsIoW8aN1
Ćwiczenie 1
Łączenie par. . Metale leżą po prawej stronie układu okresowego pierwiastków, a niemetale po lewej. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. A. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
RCA6JLRZcDNHc1
Ćwiczenie 2
Dopasuj cechy oraz przykłady pierwiastków do grupy metali lub niemetali. Niemetal Możliwe odpowiedzi: 1. Na, 2. metaliczny połysk, 3. wysoka elektroujemność, 4. S, 5. O, 6. Ca, 7. izolator, 8. Mg, 9. Br, 10. przewodzi prąd, 11. Ba, 12. N Metal Możliwe odpowiedzi: 1. Na, 2. metaliczny połysk, 3. wysoka elektroujemność, 4. S, 5. O, 6. Ca, 7. izolator, 8. Mg, 9. Br, 10. przewodzi prąd, 11. Ba, 12. N
R153ZjiCsqF001
Ćwiczenie 3
Uzupełnij współczynniki stechiometryczne w poniższych równaniach reakcji. W miejscu, gdzie współczynnik wynosi 1 pozostaw puste miejsce. Tu uzupełnijK + Tu uzupełnijKBr
Tu uzupełnijFe + Tu uzupełnijBr2 → Tu uzupełnijFeBr3
Tu uzupełnijBr2 → {}MgBr2
11
Ćwiczenie 4

W wyniku spalania wapnia w powietrzu, oprócz tlenku, w niewielkich ilościach powstaje sól. Podaj nazwę tej soli, zapisz równanie reakcji.

R17pnLBXrB3Mu
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
RCTqBf6uWGG7W
(Uzupełnij).
11
Ćwiczenie 5

Oblicz zawartość procentową pierwiastków w CuCl2 oraz Mg3N2. Wynik zaokrąglij do jedności.

R16JiajUNKR00
(Uzupełnij).
RaS16Bx5edU3r
(Uzupełnij).
11
Ćwiczenie 6

Przeprowadzono doświadczenie: do manganianu(VII) potasu dodano stężony kwas solny. Otrzymano żółtozielony gaz. Do tak otrzymanego gazu włożono palący się metal. Po włożeniu do gazu, metal palił się jasnym, żółtym płomieniem. W reakcji gazu z metalem powstała sól o masie molowej 58 gmol. Podaj nazwy substratów i produktów biorących udział w reakcji metalu z gazem. Zapisz równanie reakcji powstawania soli.

R12bN660uijYJ
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
RAFLNCuxJTbRx
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 7
R1By6ttZ8Xzr3
Oblicz, ile gram soli powstało w reakcji 20 gramów glinu z 28 gramami siarki. (Uzupełnij).
R8xIXIQCHHHCI
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 8
RyYiyIJUOCzd2
Oblicz, jakie ilości niemetalu i metalu należy ze sobą zmieszać i ogrzać, aby otrzymać 10 gramów siarczku cynku (przy założeniu 100% wydajności reakcji).(Uzupełnij).
Rre7B5eT6lMn6
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 9

Zaproponuj doświadczenie, w wyniku którego otrzymasz 20 g siarczku żelaza(II). Załóż, że reakcja zachodzi z wydajnością 80%. Zapisz odpowiednie równanie reakcji i wykonaj obliczenia.

R14dqLRsGJC6C
Potrzebny sprzęt i odczynniki: (Uzupełnij). Przebieg doświadczenia: (Uzupełnij).
R5WdZykns9Dan
Potrzebny sprzęt i odczynniki: (Uzupełnij). Przebieg doświadczenia: (Uzupełnij). Obliczenia: (Uzupełnij).