1
Pokaż ćwiczenia:
R60jSUl4dASEJ1
Ćwiczenie 1
Zaznacz prawidłowe stwierdzenie. Może być więcej niż jedna poprawna odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Podczas reakcji redukcji atom lub grupa atomów przechodzi z wyższego stopnia utlenienia na niższy, 2. Pasywacja jest to proces pokrywania powierzchni ściśle przylegającą warstwą niereaktywnego tlenku, co zabezpiecza warstwy niżej położone przed kontaktem z substancją reagującą, 3. Roztwarzanie jest to reakcja chemiczna polegająca na przechodzeniu substancji stałej do roztworu, 4. Proces reakcji redukcji atom lub grupa atomów przechodzi z niższego stopnia utlenienia na wyższy, 5. Pasywacja jest to proces pokrywania powierzchni ściśle przylegającą warstwą reaktywnego tlenku. Proces ten zabezpiecza warstwy niżej położone przed kontaktem z substancją reagującą, 6. Roztwarzanie jest to reakcja chemiczna polegająca na przechodzeniu substancji stałej do gazu
R1IkDWK7F50aL11
Ćwiczenie 2
Wymień, z jakich czterech typów związków chemicznych można otrzymać kation metalu.
21
Ćwiczenie 3

Zaproponuj sześć metod otrzymywania siarczanuVI miedziII. Zapisz odpowiednie równania reakcji w formie cząsteczkowej.

R1XFyHJa1YI4L
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
R4h7VhpnxZyZL
(Uzupełnij).
RxS6rW6d9EEw72
Ćwiczenie 4
Zapisz równania reakcji otrzymywania następujących soli: 1. siarczan sześć magnezu 2. fluorek wapnia 3. ortofosforan pięć sodu. Wykorzystaj metodę: kwas + wodorotlenek strzałka w prawo sól dodać woda. Zastosuj powyższą kolejność zapisu. Równanie pierwsze: tu uzupełnij dodać tu uzupełnij strzałka w prawo tu uzupełnij dodać tu uzupełnij. Równanie drugie: tu uzupełnij dodać tu uzupełnij strzałka w prawo tu uzupełnij dodać tu uzupełnij. Równanie trzecie: tu uzupełnij dodać tu uzupełnij strzałka w prawo tu uzupełnij dodać tu uzupełnij. Dostępne opcje do wyboru: 1. em gie o ha dwa razy wzięte, 2. ha dwa es o cztery, 3. em gie es o cztery, 4. 2 ha dwa o, 5. ce a o ha 2 razy wzięte, 6. 2 ha ef, 7. ce a ef dwa, 8. 2 ha dwa o, 9. 6 en a o ha, 10. 2 ha trzy pe o cztery, 11. 2 en a 3 pe o 4, 12. 6 ha dwa o.
RpdBdNg52H4a32
Ćwiczenie 5
Masz do dyspozycji: kwas solny (chlorowodorowy), wodorotlenek sodu i amoniak. Uzupełnij reakcje otrzymywania soli. Nie wszystkie zaproponowane reagenty pasują do równań. Równanie pierwsze: ha ce el dodać tu uzupełnij strzałka w prawo en a ce el dodać tu uzupełnij. Równanie drugie: ha ce el dodać tu uzupełnij strzałka w prawo tu uzupełnij Dostępne opcje do wyboru: 1. en a o ha, 2. ha dwa o, 3. en ha trzy, 4. en ha cztery ce el, 5. ha dwa, 6. o dwa, 7. en dwa, 8. en dwa o.
2
Ćwiczenie 6
R1HHMEA9EBpXN2
W jakich reakcjach można otrzymać sole? Wymień trzy z nich.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1E0O3kLKAhIF
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
RTC5dE4ETe9Qw2
Ćwiczenie 7
Zaproponuj ciąg reakcji chemicznych pozwalających na otrzymanie siarczanu sześć baru z odpowiednich pierwiastków. Równanie pierwsze: tu uzupełnij dodać o dwa strzałka w prawo tu uzupełnij Równanie drugie: tu uzupełnij dodać tu uzupełnij strzałka w prawo be a o ha dwa razy wzięte Równanie trzecie: es 8 dodać tu uzupełnij strzałka w prawo tu uzupełnij Równanie czwarte: 2 es o dwa dodać tu uzupełnij strzałka w prawo tu uzupełnij Równanie piąte: es o trzy dodać tu uzupełnij strzałka w prawo tu uzupełnij Równanie szóste: be a o ha dwa razy wzięte dodać tu uzupełnij strzałka w prawo tu uzupełnij dodać 2 ha dwa o. Dostępne opcje do wyboru: 1. 2 be a, 2. be a o, 3. be a o, 4. ha dwa o, 5. 8 o dwa, 6. 8 es o dwa, 7. o dwa, 8. 2 es o trzy, 9. ha dwa o, 10. ha dwa es o cztery, 11. ha dwa es o cztery, 12. be a es o cztery.
31
Ćwiczenie 8

Wyjaśnij, dlaczego w reakcji otrzymywania soli typu metal + niemetal nie można otrzymać soli kwasów tlenowych i organicznych.

RNDmUTTd8M4ZS
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 9

Wyjaśnij różnicę między terminami rozpuszczanieroztwarzanie. Podaj po dwa przykłady do obu procesów.

R1YNat9QQuTDs
(Uzupełnij).