1
Pokaż ćwiczenia:
R1VJvlRvxx09i1
Ćwiczenie 1
Połącz w pary wzór funkcji z przedziałem, w którym ta funkcja przyjmuje wartości ujemne. fx=x2-5 Możliwe odpowiedzi: 1. -1,0, 2. -5,5, 3. 0,2, 4. -2,2 fx=x2-2x Możliwe odpowiedzi: 1. -1,0, 2. -5,5, 3. 0,2, 4. -2,2 fx=x2+x Możliwe odpowiedzi: 1. -1,0, 2. -5,5, 3. 0,2, 4. -2,2 fx=x2-4 Możliwe odpowiedzi: 1. -1,0, 2. -5,5, 3. 0,2, 4. -2,2
R1E2bFpMIcn3N1
Ćwiczenie 2
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
RIKh11hRkxF6u1
Ćwiczenie 3
Pogrupuj elementy, zgodnie z podanym opisem. Wzory funkcji, które w przedziale -1,2 przyjmują tylko wartości dodatnie: Możliwe odpowiedzi: 1. fx=-x2+x+2, 2. fx=-12x2+12x+1, 3. fx=-2x2-2x+4, 4. fx=-12x2-12x+1, 5. fx=-2x2+2x+4, 6. fx=-x2-x+2 Wzory funkcji, które w przedziale -2,1 przyjmują tylko wartości dodatnie: Możliwe odpowiedzi: 1. fx=-x2+x+2, 2. fx=-12x2+12x+1, 3. fx=-2x2-2x+4, 4. fx=-12x2-12x+1, 5. fx=-2x2+2x+4, 6. fx=-x2-x+2
RBmJtu5UDHhhM2
Ćwiczenie 4
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
RR7Bh4pcAcFEd2
Ćwiczenie 5
Wstaw w tekst odpowiednie liczby lub przedziały.
RIVIwcJPB1amz2
Ćwiczenie 6
Uzupełnij tekst odpowiednimi liczbami.
R1WV9pEU8ilaW3
Ćwiczenie 7
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Punkt, który należy do paraboli o współrzędnych p,q., 2. Wykres funkcji kwadratowej., 3. Jeden ze sposobów opisu funkcji., 4. Należy do wykresu funkcji., 5. W każdej paraboli są skierowane do góry lub do dołu., 6. Odciętych lub rzędnych., 7. Może być kwadratowa lub liniowa., 8. Jedno z pojęć pierwotnych w matematyce.
3
Ćwiczenie 8

Dana jest funkcja kwadratowa f określona wzorem fx=x2-4x. Wyznacz:

a) wartości dodatnie oraz wartości ujemne funkcji f,

b) zbiory argumentów, dla których przyjmowane są  wartości dodatnie/ ujemne .