Sprawdź się
Przeprowadzono następujące doświadczenie:
Przeprowadzono doświadczenie. Zapoznaj się z jego opisem.
Która z odpowiedzi przedstawia poprawnie zapisane obserwacje i wnioski?
Uczniowie przeprowadzili doświadczenia, których przebieg przedstawiono schematycznie na rysunku poniżej.
Uczniowie przeprowadzili doświadczenia. Zapoznaj się z opisem rysunki.
Uczniowie zapisali obserwacje, wg których osad roztworzył się w probówce pierwszej i drugiej. Natomiast w probówce trzeciej i czwartej nie było objawów reakcji.
Które z doświadczeń uczniów potwierdzają amfoteryczny charakter wodorotlenku żelaza(III)?
Poniżej przedstawiono przebieg doświadczenia, którego celem jest zbadanie charakteru chemicznego wodorotlenków chromu.
Przedstawiono przebieg doświadczenia, którego celem jest zbadanie charakteru chemicznego wodorotlenków chromu. Zapoznaj się z jego opisem.
Stwierdzono, że osad wodorotlenku rozpuścił się w probówce drugiej, trzeciej i czwartej. Na podstawie tych informacji określ, który z podanych wodorotlenków ma charakter amfoteryczny.
Zaprojektuj doświadczenie, w wyniku którego udowodnisz charakter chemiczny wodorotlenku glinu. Narysuj schemat doświadczenia. Opisz obserwacje i wnioski poparte odpowiednimi reakcjami chemicznymi.