Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
R1PLEytqtX8Sj1
Ćwiczenie 1
Wskaż prawidłowy zestaw odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. Przykładem wodorotlenków amfoterycznych są: A el O Ha 3 razy wzięte, Ce er O Ha 3 razy wzięte, natomiast przykładem wodorotlenków zasadowych są: eM gie O Ha 2 razy wzięte, Be a O Ha 2 razy wzięte., 2. Przykładem wodorotlenków amfoterycznych są: Be a O Ha 3 razy wzięte, Ce er O Ha 3 razy wzięte, natomiast przykładem wodorotlenków zasadowych są: eF e O Ha 2 razy wzięte, Be a O Ha 2 razy wzięte., 3. Przykładem wodorotlenków amfoterycznych są: eB a O Ha 3 razy wzięte, Ce a O Ha 3 razy wzięte, natomiast przykładem wodorotlenków zasadowych są: eF e O Ha 2 razy wzięte, Ce u O Ha 2 razy wzięte., 4. Przykładem wodorotlenków amfoterycznych są: A el O Ha 3 razy wzięte, Be a O Ha 3 razy wzięte, natomiast przykładem wodorotlenków zasadowych są: Ce a O Ha 2 razy wzięte, eM gie O Ha 2 razy wzięte.
R1GrK6HtvteDD1
Ćwiczenie 2
Uzupełnij poniższe zdanie, wybierając właściwe określenia. Wodorotlenek glinu jest wodorotlenkiem 1. rozpuszczalnym, 2. zasadowym, 3. zasadą, 4. amfoterycznym, 5. nierozpuszczalnym, 6. kwasem, 1. rozpuszczalnym, 2. zasadowym, 3. zasadą, 4. amfoterycznym, 5. nierozpuszczalnym, 6. kwasem w wodzie, który w reakcji z 1. rozpuszczalnym, 2. zasadowym, 3. zasadą, 4. amfoterycznym, 5. nierozpuszczalnym, 6. kwasem roztwarza się z otrzymaniem hydroksykompleksu.
2
Ćwiczenie 3
ROx4RYYnLWfIf2
1. A el dwa o nad strzałką tu uzupełnij a el ce el trzy. 2. a el ce el trzy nad strzałką tu uzupełnij a el o ha trzy razy wzięte. 3. a el o ha trzy razy wzięte strzałka w prawo, nad strzałką dodać nadmiar en a o ha, tu uzupełnij. 4. a el o ha trzy razy wzięte strzałka w prawo, nad strzałką dodać ha dwa es o cztery, tu uzupełnij. Możliwe odpowiedzi: 1. ha ce el, 2. en a o ha, ka o ha mocna zasada, 3. a el dwa es o cztery trzy razy wzięte, 4. en a trzy otworzyć nawias kwadratowy a el otworzyć nawias okrągły o ha zamknąć nawias okrągły 6 razy wzięte zamknąć nawias kwadratowy.
Źródło: GroMar Sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R73aer47i3ACc
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
2
Ćwiczenie 4

Przeprowadzono następujące doświadczenie:

Przeprowadzono doświadczenie. Zapoznaj się z jego opisem.

Rhqn3tEFVi1Gg
Schemat doświadczenia
Źródło: GroMar Sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Która z odpowiedzi przedstawia poprawnie zapisane obserwacje i wnioski?

R1PzQIMA9F3Fn
Możliwe odpowiedzi: 1. Nieprawidłowa odpowiedź A, 2. Nieprawidłowa odpowiedź A, 3. Prawidłowa odpowiedź, 4. Nieprawidłowa odpowiedź A
211
Ćwiczenie 5

Uczniowie przeprowadzili doświadczenia, których przebieg przedstawiono schematycznie na rysunku poniżej.

Uczniowie przeprowadzili doświadczenia. Zapoznaj się z opisem rysunki.

RhRN154utdyBC
Schemat doświadczenia
Źródło: GroMar Sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Uczniowie zapisali obserwacje, wg których osad roztworzył się w probówce pierwszej i drugiej. Natomiast w probówce trzeciej i czwartej nie było objawów reakcji.
Które z doświadczeń uczniów potwierdzają amfoteryczny charakter wodorotlenku żelaza(III)?

RtWv7MqP9Xehn
Odpowiedź: (Uzupełnij).
211
Ćwiczenie 6

Poniżej przedstawiono przebieg doświadczenia, którego celem jest zbadanie charakteru chemicznego wodorotlenków chromu.

Przedstawiono przebieg doświadczenia, którego celem jest zbadanie charakteru chemicznego wodorotlenków chromu. Zapoznaj się z jego opisem.

R1SZtrYpKcePs
Schemat doświadczenia
Źródło: GroMar Sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Stwierdzono, że osad wodorotlenku rozpuścił się w probówce drugiej, trzeciej i czwartej. Na podstawie tych informacji określ, który z podanych wodorotlenków ma charakter amfoteryczny.

RvIv2SnMS2uU6
Odpowiedź: (Uzupełnij).
R14d0pcRc6P5S3
Ćwiczenie 7
Które z równań reakcji chemicznej przedstawia poprawny jonowy zapis tworzenia się hydroksykompleksu tetrahydroksyglinianu sodu w obecności nadmiaru wodorotlenku sodu ? Możliwe odpowiedzi: 1. A el O Ha 3 razy wzięte strzałka w dół dodać eN a plus dodać O Ha minus strzałka w prawo eN a plus dodać otworzyć nawias kwadratowy A el otworzyć nawias okrągły O Ha zamknąć nawias krągły 4 razy wzięte zamknąć nawias kwadratowy minus, 2. A el O Ha 3 razy wzięte strzałka w dół dodać 3 O Ha minus strzałka w prawo otworzyć nawias kwadratowy A el otworzyć nawias okrągły O Ha zamknąć nawias okrągły 6 razy wzięte zamknąć nawias kwadratowy minus, 3. A el O Ha 3 razy wzięte strzałka w dół dodać 3 eN a plus dodać 3 O Ha minus strzałka w prawo 3 eN a plus dodać otworzyć nawias kwadratowy A el otworzyć nawias okrągły O Ha zamknąć nawias okrągły 6 razy wzięte zamknąć nawias kwadratowy 3 razy wzięte indeks górny minus, 4. A el 3 dodać 3 O Ha minus dodać eN a plus dodać O Ha minus strzałka w prawo eN a plus dodać otworzyć nawias kwadratowy A el otworzyć nawias okrągły O Ha zamknąć nawias okrągły 4 razy wzięte zamknąć nawias kwadratowy minus
311
Ćwiczenie 8

Zaprojektuj doświadczenie, w wyniku którego udowodnisz charakter chemiczny wodorotlenku glinu. Narysuj schemat doświadczenia. Opisz obserwacje i wnioski poparte odpowiednimi reakcjami chemicznymi.

R19guJLlk0KIz
Rozwiązanie oraz odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
R170lzmmrmSb7
(Uzupełnij).