Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
R13cydM7WifLL
Wyjaśnij, czym jest palindrom. (Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 2
RVwLnuppUq2MV
Oceń, czy zdanie jest prawidłowe: Istnieje tylko jedna metoda na sprawdzanie, czy podane słowo jest palindromem. Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, 2. Nie
1
Ćwiczenie 3
RZ9cXx9WpcD9L
Które z poniższych słów to palindromy? Możliwe odpowiedzi: 1. Auto, 2. Inni, 3. Oko, 4. Agi
2
Ćwiczenie 4
R1blc45UzCwFL
Porównując dwie nowo poznane metody sprawdzania, czy podane słowo jest palindromem, określ, kiedy druga metoda może okazać się bardziej efektywna. (Uzupełnij).
2
Ćwiczenie 5
R1JVm5Bv1IgMO
Przypomnij sobie tytuł abstraktu, wysłuchaj nagrania i spróbuj zaproponować własny temat dla dzisiejszej lekcji.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Schemat pętli. 1. zielony okrąg. START. 2. Niebieski prostokąt. licznik = 0, slowo = „KAJAK”, dlugosc_slowa = 5, indeks = 1. 3. Fioletowy romb. Indeks <= dllugosc_slowa, div 2 Jeśli 3 nie to 4. Fioletowy romb. licznik= dlugosc_slowa div 2, jeśli nie to 5. Fioletowy romb. Wypisz „slowo nie jest palindromem” 6. Czerwony okrąg, STOP Jeśli 4. Fioletowy romb. licznik= dlugosc_slowa div 2, tak to 5. Fioletowy romb. Wypisz „slowo jest palindromem” 6. Czerwony okrąg, STOP Jeśli 3. Fioletowy romb. Indeks <= dllugosc_slowa, div 2 tak to 4. Fioletowy romb. slowo [indeks] = slowo[dlugosc_slowa‑indeks+1], jeśli tak, to 5. Niebieski prostokąt. licznik = licznik + 1 6. Niebieski prostokąt indeks = indeks + 1 7. Powrót do kroku 2. Jeśli 4. Fioletowy romb. slowo [indeks] = slowo[dlugosc_slowa‑indeks+1] nie, to 5. Niebieski prostokąt indeks = indeks + 1 1. Powrót do kroku 2.

RqZj6GkGdzBcD
Możliwe odpowiedzi: 1. 0, 2. 1, 3. 2, 4. Tyle razy, ile wynosi wartość zmiennej długość_słowa
3
Ćwiczenie 6
R1MGMyz6Tjmmk
Korzystając z pierwszego algorytmu (widocznego w poprzednim ćwiczeniu), określ – niezależnie od wartości zmiennej słowo – ile razy wykona się blok z instrukcją licznik = licznik + 1 ? Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 2, 3. Tyle razy, ile wynosi wartość zmiennej długość_słowa, 4. Tyle razy, ile wykona się instrukcja warunkowa słowo[indeks] = słowo[długość_słowa - indeks + 1]
3
Ćwiczenie 7
R1eqiMhcXU7GM
Wysłuchaj nagrania abstraktu, ułóż do niego pytania i zadaj je koledze.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Schemat pętli. 1. zielony okrąg. START. 2. Niebieski prostokąt. czy_palindrom = prawda, slowo = „ABCDDBA”, dlugosc_slowa = 7, indeks = 1 3. Fioletowy romb. Indeks <= dlugosc_slowa, div 2, jeśli tak to 4. Fioletowy romb. slowo[indeks] = slowo[dlugosc_slowa‑indeks+1], jeśli tak 5. Niebieski prostokąt. Indeks = indeks + 1 6. Powrót do kroku nr 2. Jeśli 4. Fioletowy romb. slowo[indeks] = slowo[dlugosc_slowa‑indeks+1], nie, to 5. Niebieski prostokąt. czy_palindrom = fałsz 6. Fioletowy romb. czy_palindrom = prawda, jeśli tak 7. Fioletowy romb. Wypisz „slowo jest palindromem” 8. Czerwony okrąg. STOP Jeśli 6. Fioletowy romb. czy_palindrom = prawda, nie to 7. Fioletowy romb. Wypisz „slowo nie jest palindromem” 8. Czerwony okrąg. STOP Jeśli 3. Fioletowy romb. Indeks <= dlugosc_slowa, div 2, nie to idź do kroku 6. Fioletowy romb. czy_palindrom = prawda, jeśli tak 7. Fioletowy romb. Wypisz „slowo jest palindromem” 8. Czerwony okrąg. STOP Jeśli 6. Fioletowy romb. czy_palindrom = prawda, nie to 7. Fioletowy romb. Wypisz „slowo nie jest palindromem” 8. Czerwony okrąg. STOP

R10Mmi0ljvlZp
Możliwe odpowiedzi: 1. prawda, 2. fałsz, 3. żadna z powyższych
3
Ćwiczenie 8
RUiNvIlpbnx90
Wykorzystując drugi algorytm sprawdzania, czy podane słowo jest palindromem (widoczny w poprzednim ćwiczeniu), określ, jaką wartość będzie miała zmienna indeks po przejściu przez cały algorytm.