Sprawdź się
Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.
Dlaczego palenie jest szkodliwe?Dym papierosowy ma również bardzo niekorzystny wpływ na urodę. Dermatolodzy mówią wręcz o „tytoniowej twarzy”. Skóra jest niedotleniona, z czasem cera staje się coraz bledsza i bardziej poszarzała. (…) Dodatkowo, zawarte w dymie substancje obniżają poziom estrogenów, wpływając na wysuszanie skóry – jest to powód powstawania przedwczesnych zmarszczek. Papierosy wywołują także chorobę zwaną rosacea – trwałe zaczerwienienie środkowej części twarzy, pękające naczynka oraz powstawanie krostek i ropnych nacieków.
Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.
Najlepsze polskie kampanie społeczne„Ta piosenka jest nagrana dla pieniędzy” – śpiewał Grzegorz Ciechowski. Piosenka zespołu Republika została wykorzystana w fundraisingowej kampanii Fundacji Hospicyjnej.
Spot pokazuje, jakie są realne wydatki na funkcjonowanie hospicjum – od lekarstw i pieluch poprzez sprzęt medyczny do niezbędnych prac konserwacyjnych. Hasło kampanii jest proste i bezpośrednie: „Tak, ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy. Bez nich trudno nam pomagać. Prosimy o Twój 1%”. Refren zaśpiewał Jacek Bryndal.
Nazwa kampanii: „Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy”
Nadawca: Fundacja Hospicyjna
Wykonawca: Mr. Bloom
Kategoria: Kampania Społeczna Roku 2013 w kategorii Kampanie 1%.
Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.
Jak zrobić dobrą kampanię społeczną (za małe pieniądze)?– Kampanie społeczne można opisać tak: jest jakieś dobro wspólne. I jest jakiś problem, który stoi na drodze do tego dobra wspólnego. Zniwelowaniu tego problemu służy kampania – mówi Paweł Prochenko, konsultant ds. strategii, partner zarządzający w Fabryce Komunikacji Społecznej, wydawca portalu www.kampaniespoleczne.pl.
Z tym dobrem wspólnym najczęściej kojarzone są organizacje pozarządowe, ale nie tylko one decydują się na prowadzenie kampanii.
– Kampanie społeczne robią nie tylko organizacje pozarządowe. Mogą być prowadzone także przez inne podmioty: agendy rządowe, a nawet przez koncerny, jeśli dotykają społecznych problemów. Organizacje mają tę przewagę, że mogą pozyskiwać wiele rzeczy do kampanii po kosztach lub wręcz za darmo. A to ważne, bo wartość mediową widocznych kampanii szacuje się na 2‑5 milionów złotych. Koncerny mogą sobie na ten wydatek pozwolić, organizacje – raczej nie – mówi Malina Wieczorek, dyrektor agencji TELESCOPE.
Dla organizacji, których celem nie jest zmiana postaw, lepsze będą kampanie edukacyjne, informacyjne czy promocyjne.
– Najgorsze są kampanie, które mówią o tym, że projekt jest finansowany z takich i takich środków, poza tym nie chodzi w nich o nic więcej, nie służą zmianie postaw, ale poinformowaniu, że jest w ogóle jakiś projekt. Po co robić taką kampanię? To kompletna strata potencjału – uważa Paweł Prochenko.
Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.
Źródło I
Fundacja Rak'n'Roll - Wygraj Życie!PRZEKAŻ NAM 1% PODATKU
Już od 8 lat pomagamy godnie przechodzić chorobę nowotworową, żyć dobrze i z radością. Tworzymy programy, które są odpowiedzią na luki w systemie, a dotyczą potrzeb chorych i ich bliskich. Mówimy o raku rzeczowo i odważnie, przełamujemy tabu, uświadamiamy, a przede wszystkim - dajemy energię do przejścia przez chorobę. Jeśli słyszałeś o fundacji założonej przez Magdę Prokopowicz – to właśnie Rak’n’Roll!
Działania Rak’n’Roll inspirują do pozytywnego myślenia, dostarczają przydatnych rozwiązań, zmieniają wizerunek choroby w świadomości społecznej. Zawsze w myśl hasła: „Łeb do słońca!”. W 2017 roku pomogliśmy 70 podopiecznym w zebraniu 1 224 000 zł na przejście przez raka, zapewniliśmy ponad 600 godzin bezpłatnego wsparcia psychologicznego, zorganizowaliśmy 25 warsztatów dla 300 kobiet w trakcie leczenia i po terapii, rozwinęliśmy program pomocy dla osób po raku, otoczyliśmy opieką 48 kobiet w ciąży chorych na raka i powitaliśmy na świecie 52 boskich dzieci, przekazaliśmy 452 peruki z naturalnych włosów kobietom w trakcie chemioterapii! Dodatkowo wyremontowaliśmy największą poczekalnię warszawskiego Centrum Onkologii. I uruchomiliśmy Radio Rak’n’Roll - gramy z życiem dla każdego, kto lubi moc lub jej potrzebuje!
Źródło II
Jak zrobić dobrą kampanię społeczną (za małe pieniądze)?Jeśli organizacja decyduje się na realizację kampanii, powinna zacząć od określenia jej celu.
– Trzeba precyzyjnie odpowiedzieć na pytanie: co ma się wydarzyć po tej kampanii? Nie można zrobić kampanii na bardzo ogólny temat. Trzeba się zastanowić, gdzie leżą przyczyny, skupić się na wybranej grupie i do niej dobrać przekaz. Oczywiście jedną kampanią nie rozwiążemy całego problemu, ale możemy na przykład robić kolejne edycje i co roku skupiać się na innej grupie – mówi Paweł Prochenko. (…)
Powodzenie kampanii zależeć też będzie od tego, czy cel kampanii jest zgodny z misją organizacji. Jeśli kampania jest konsekwencją tego, co do tej pory robiła organizacja, jest elementem długofalowej strategii – wtedy jest bardziej wiarygodna, lepiej przygotowana (mamy niezbędną wiedzę i doświadczenie), wzmacnia pozostałe działania.
Kolejne kroki to przygotowanie merytoryczne, zgromadzenie całej dostępnej wiedzy na temat problemu: badań, skali, przyczyn, konsekwencji.
Powinniśmy też zastanowić się, na jakiej grupie się skupiamy w kampanii, do kogo będziemy mówić. Nawet jeśli grup jest wiele, wybierzmy tę, która będzie naszą grupą docelową. Jeśli założymy, że mówimy do wszystkich, najprawdopodobniej nie trafimy do nikogo.