1
Pokaż ćwiczenia:
RCBjCcEL0Zc4i1
Ćwiczenie 1
Zaznacz, co można zaliczyć do dziedziny zainteresowań marketingu społecznego. Możliwe odpowiedzi: 1. akcje charytatywne, 2. zawody sportowe, 3. promocja autorów poczytnych książek, 4. handel detaliczny
ReKtA7BlqYGtF1
Ćwiczenie 2
Zaznacz elementy marketingu mix 4P. Możliwe odpowiedzi: 1. promocja, 2. dystrybucja, 3. public relations, 4. internet
R1dqVJpC5IyRd2
Ćwiczenie 3
Uszereguj w odpowiedniej kolejności elementy kampanii marketingu społecznego. Elementy do uszeregowania: 1. Przeprowadzenie badań pilotażowych., 2. Segmentacja klientów., 3. Wdrożenie kampanii., 4. Praca nad narzędziami marketingu mix., 5. Analiza wstępna., 6. Ocena kampanii.
RWW5Q8ALIYCVm2
Ćwiczenie 4
Zaznacz, które stwierdzenie jest prawdziwe, a które fałszywe. Marketing społeczny jest domeną tylko firm komercyjnych. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W marketingu społecznym wykorzystuje się te same narzędzia, co w pozostałych typach marketingu. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Produktem kampanii społecznej nie jest wdrożenie odpowiedniej postawy, zachowania u odbiorcy. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W planowaniu kampanii społecznej warto wczuć się w sytuację adresata. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
31
Ćwiczenie 5

Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.

1
Marta Libiszowska Dlaczego palenie jest szkodliwe?

Dym papierosowy ma również bardzo niekorzystny wpływ na urodę. Dermatolodzy mówią wręcz o „tytoniowej twarzy”. Skóra jest niedotleniona, z czasem cera staje się coraz bledsza i bardziej poszarzała. (…) Dodatkowo, zawarte w dymie substancje obniżają poziom estrogenów, wpływając na wysuszanie skóry – jest to powód powstawania przedwczesnych zmarszczek. Papierosy wywołują także chorobę zwaną rosacea – trwałe zaczerwienienie środkowej części twarzy, pękające naczynka oraz powstawanie krostek i ropnych nacieków.

cyt1 Źródło: Marta Libiszowska, Dlaczego palenie jest szkodliwe?, dostępny w internecie: psychologia.edu [dostęp 21.01.2020 r.].
RCFcBmGnkzR6c
Podaj, o którym elemencie marketingu mix jest mowa w tekście. (Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 6

Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.

1
Najlepsze polskie kampanie społeczne

„Ta piosenka jest nagrana dla pieniędzy” – śpiewał Grzegorz Ciechowski. Piosenka zespołu Republika została wykorzystana w fundraisingowej kampanii Fundacji Hospicyjnej.

Spot pokazuje, jakie są realne wydatki na funkcjonowanie hospicjum – od lekarstw i pieluch poprzez sprzęt medyczny do niezbędnych prac konserwacyjnych. Hasło kampanii jest proste i bezpośrednie: „Tak, ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy. Bez nich trudno nam pomagać. Prosimy o Twój 1%”. Refren zaśpiewał Jacek Bryndal.

Nazwa kampanii: „Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy”

Nadawca: Fundacja Hospicyjna

Wykonawca: Mr. Bloom

Kategoria: Kampania Społeczna Roku 2013 w kategorii Kampanie 1%.

cyt2 Źródło: Najlepsze polskie kampanie społeczne, dostępny w internecie: brief.pl [dostęp 21.01.2020 r.].
R1EBQi5YwPdAC
1. Podaj, co było celem opisanej wyżej kampanii społecznej. (Uzupełnij) 2. Podaj przykład innej kampanii społecznej, która nakłaniała do przekazania 1% podatku na cele charytatywne. (Uzupełnij).
3
Ćwiczenie 7

Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.

1
Dorota Setniewska Jak zrobić dobrą kampanię społeczną (za małe pieniądze)?

– Kampanie społeczne można opisać tak: jest jakieś dobro wspólne. I jest jakiś problem, który stoi na drodze do tego dobra wspólnego. Zniwelowaniu tego problemu służy kampania – mówi Paweł Prochenko, konsultant ds. strategii, partner zarządzający w Fabryce Komunikacji Społecznej, wydawca portalu www.kampaniespoleczne.pl.

Z tym dobrem wspólnym najczęściej kojarzone są organizacje pozarządowe, ale nie tylko one decydują się na prowadzenie kampanii.

– Kampanie społeczne robią nie tylko organizacje pozarządowe. Mogą być prowadzone także przez inne podmioty: agendy rządowe, a nawet przez koncerny, jeśli dotykają społecznych problemów. Organizacje mają tę przewagę, że mogą pozyskiwać wiele rzeczy do kampanii po kosztach lub wręcz za darmo. A to ważne, bo wartość mediową widocznych kampanii szacuje się na 2‑5 milionów złotych. Koncerny mogą sobie na ten wydatek pozwolić, organizacje – raczej nie – mówi Malina Wieczorek, dyrektor agencji TELESCOPE.

Dla organizacji, których celem nie jest zmiana postaw, lepsze będą kampanie edukacyjne, informacyjne czy promocyjne.

– Najgorsze są kampanie, które mówią o tym, że projekt jest finansowany z takich i takich środków, poza tym nie chodzi w nich o nic więcej, nie służą zmianie postaw, ale poinformowaniu, że jest w ogóle jakiś projekt. Po co robić taką kampanię? To kompletna strata potencjału – uważa Paweł Prochenko.

cyt3 Źródło: Dorota Setniewska, Jak zrobić dobrą kampanię społeczną (za małe pieniądze)?, dostępny w internecie: publicystyka.ngo.pl [dostęp 21.01.2020 r.].
R17eY97daqB6G
Zaznacz, które stwierdzenia są prawdziwe, a które fałszywe. Kampanie społeczne są zlecane przez instytucje rządowe, a ich organizacji podejmują się organizacje pozarządowe. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Według Pawła Prochenko celem kampanii społecznej powinna być zmiana postaw. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wielkie firmy stać na to, aby na cele kampanii społecznych przekazywać część swoich zysków. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Organizacje non-profit, nie mając własnych środków, pozyskują sponsorów do przeprowadzenia kampanii społecznych. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
31
Ćwiczenie 8

Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.

Źródło I

1
Fundacja Rak'n'Roll - Wygraj Życie!

PRZEKAŻ NAM 1% PODATKU

Już od 8 lat pomagamy godnie przechodzić chorobę nowotworową, żyć dobrze i z radością. Tworzymy programy, które są odpowiedzią na luki w systemie, a dotyczą potrzeb chorych i ich bliskich. Mówimy o raku rzeczowo i odważnie, przełamujemy tabu, uświadamiamy, a przede wszystkim - dajemy energię do przejścia przez chorobę. Jeśli słyszałeś o fundacji założonej przez Magdę Prokopowicz – to właśnie Rak’n’Roll!

Działania Rak’n’Roll inspirują do pozytywnego myślenia, dostarczają przydatnych rozwiązań, zmieniają wizerunek choroby w świadomości społecznej. Zawsze w myśl hasła: „Łeb do słońca!”. W 2017 roku pomogliśmy 70 podopiecznym w zebraniu 1 224 000 zł na przejście przez raka, zapewniliśmy ponad 600 godzin bezpłatnego wsparcia psychologicznego, zorganizowaliśmy 25 warsztatów dla 300 kobiet w trakcie leczenia i po terapii, rozwinęliśmy program pomocy dla osób po raku, otoczyliśmy opieką 48 kobiet w ciąży chorych na raka i powitaliśmy na świecie 52 boskich dzieci, przekazaliśmy 452 peruki z naturalnych włosów kobietom w trakcie chemioterapii! Dodatkowo wyremontowaliśmy największą poczekalnię warszawskiego Centrum Onkologii. I uruchomiliśmy Radio Rak’n’Roll - gramy z życiem dla każdego, kto lubi moc lub jej potrzebuje!

cyt4 Źródło: Fundacja Rak'n'Roll - Wygraj Życie!, dostępny w internecie: fanimani.pl [dostęp 21.01.2020 r.].

Źródło II

1
Dorota Setniewska Jak zrobić dobrą kampanię społeczną (za małe pieniądze)?

Jeśli organizacja decyduje się na realizację kampanii, powinna zacząć od określenia jej celu.

– Trzeba precyzyjnie odpowiedzieć na pytanie: co ma się wydarzyć po tej kampanii? Nie można zrobić kampanii na bardzo ogólny temat. Trzeba się zastanowić, gdzie leżą przyczyny, skupić się na wybranej grupie i do niej dobrać przekaz. Oczywiście jedną kampanią nie rozwiążemy całego problemu, ale możemy na przykład robić kolejne edycje i co roku skupiać się na innej grupie – mówi Paweł Prochenko. (…)

Powodzenie kampanii zależeć też będzie od tego, czy cel kampanii jest zgodny z misją organizacji. Jeśli kampania jest konsekwencją tego, co do tej pory robiła organizacja, jest elementem długofalowej strategii – wtedy jest bardziej wiarygodna, lepiej przygotowana (mamy niezbędną wiedzę i doświadczenie), wzmacnia pozostałe działania.

Kolejne kroki to przygotowanie merytoryczne, zgromadzenie całej dostępnej wiedzy na temat problemu: badań, skali, przyczyn, konsekwencji.

Powinniśmy też zastanowić się, na jakiej grupie się skupiamy w kampanii, do kogo będziemy mówić. Nawet jeśli grup jest wiele, wybierzmy tę, która będzie naszą grupą docelową. Jeśli założymy, że mówimy do wszystkich, najprawdopodobniej nie trafimy do nikogo.

cyt3 Źródło: Dorota Setniewska, Jak zrobić dobrą kampanię społeczną (za małe pieniądze)?, dostępny w internecie: publicystyka.ngo.pl [dostęp 21.01.2020 r.].
R1Shrp3BC0G8c
1. Podaj, jakie elementy kampanii społecznej, o których jest mowa w tekście nr 2, są uwzględnione w kampanii Fundacji Rak’n’Roll. (Uzupełnij) 2. Podaj, jakie elementy kampanii społecznej, o których jest mowa w tekście nr 2, nie są uwzględnione w kampanii Fundacji Rak’n’Roll. (Uzupełnij).