Sprawdź się
Zaznacz ćwiartkę układu współrzędnych, w której leży końcowe ramię kąta .
Dobierz w pary miary kątów skierowanych i ich miary główne.
<span aria-label=" minus, trzysta dwanaście stopni" role="math"><math><mo>-</mo><mn>312</mn><mo>°</mo></math></span>, <span aria-label=" minus, dwieście siedemnaście stopni" role="math"><math><mo>-</mo><mn>217</mn><mo>°</mo></math></span>, <span aria-label=" minus, dwieście trzydzieści trzy stopnie" role="math"><math><mo>-</mo><mn>233</mn><mo>°</mo></math></span>, <span aria-label=" minus, sześćset siedemdziesiąt osiem stopni" role="math"><math><mo>-</mo><mn>678</mn><mo>°</mo></math></span>
Wybierz wszystkie kąty, które można zapisać jako .
W puste miejsca wstaw odpowiednie liczby całkowite.
............ ............
............ ............
............ ............
O jaki kąt obróci się Ziemia wokół własnej osi w ciągu godzin?
Wybierz zdania prawdziwe.
- Od godziny do godziny wskazówka minutowa zegara obróciła się o kąt o mierze .
- Od godziny do godziny wskazówka minutowa zegara obróciła się o kąt o mierze .
- Od godziny do godziny wskazówka minutowa zegara obróciła się o kąt o mierze .
- Od godziny do godziny wskazówka minutowa zegara obróciła się o kąt o mierze .
Którą godzinę wskaże zegar, jeżeli o jego wskazówkę minutową obrócimy o kąt .
Zegar wskazuje godzinę . Jego wskazówkę minutową obracamy o kąt . Uporządkuj godziny wskazane przez zegar od najwcześniejszej do najpóźniejszej.