Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
Ćwiczenie 5
Połącz przykłady środków stylistycznych z ich nazwami: zakryj groby płaszczem rzeki Możliwe odpowiedzi: 1. porównanie, 2. metafora, 3. personifikacja, 4. epitet siwy splot Możliwe odpowiedzi: 1. porównanie, 2. metafora, 3. personifikacja, 4. epitet noc jak zwierzę zatulone w strach Możliwe odpowiedzi: 1. porównanie, 2. metafora, 3. personifikacja, 4. epitet noc, która zawsze pamięta Możliwe odpowiedzi: 1. porównanie, 2. metafora, 3. personifikacja, 4. epitet
Połącz przykłady środków stylistycznych z ich nazwami:
metafora, porównanie, personifikacja, epitet
zakryj groby płaszczem rzeki | |
siwy splot | |
noc jak zwierzę zatulone w strach | |
noc, która zawsze pamięta |
Ćwiczenie 6
Zinterpretuj poniższe epitety metaforyczne:
Ćwiczenie 7
Określ w kontekście przeżyć wojennych podmiotu sensy poniższych metafor:
Ćwiczenie 8
Przyporządkuj obrazy poetyckie do kręgów tematycznych, do których należą. Wojna Możliwe odpowiedzi: 1. blask twój, co tonie w morzach powrotnych, 2. pszczelich skrzydeł hymn, 3. wiolonczel żal, 4. zetrzyj z włosów pył, 5. lata gniewne, 6. łodygi spalone tak młodo Miłość Możliwe odpowiedzi: 1. blask twój, co tonie w morzach powrotnych, 2. pszczelich skrzydeł hymn, 3. wiolonczel żal, 4. zetrzyj z włosów pył, 5. lata gniewne, 6. łodygi spalone tak młodo
Przyporządkuj obrazy poetyckie do kręgów tematycznych, do których należą.
<em>lata gniewne</em>, <em>blask twój, co tonie w morzach powrotnych</em>, <em>zetrzyj z włosów pył</em>, <em>pszczelich skrzydeł hymn</em>, <em>wiolonczel żal</em>, <em>łodygi spalone tak młodo</em>
Wojna | |
---|---|
Miłość |
Ćwiczenie 9
Czemu służą środki artystyczne zastosowane przez poetę w pierwszej części wiersza Niebo złote ci otworzę..., a jaką funkcję pełnią w drugiej? Nazwij te środki i określ ich funkcje.