Zaznacz zdarzenie, które nie jest zdarzeniem losowym. Możliwe odpowiedzi: 1. Wylosowanie parzystej liczby oczek w rzucie symetryczną kostką do gry., 2. Wylosowanie króla z talii kart do gry., 3. Wybór jednej liczby ze zbioru liczb ., 4. Pomiar prędkości wiatru maja.
RfHeHWtbNiAEx1
Ćwiczenie 2
Spośród cyfr losujemy bez zwracania jedną, którą uważamy za cyfrę jedności. Następnie z pozostałych cyfr losujemy jedną cyfrę, która uważamy za cyfrę dziesiątek. Otrzymujemy w ten sposób liczbę dwucyfrową. Liczba wszystkich zdarzeń elementarnych tego doświadczenia jest równa: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
RkxIzIO6thR3921
Ćwiczenie 3
Połącz w pary – opis doświadczenia i zbiór zdarzeń elementarnych dla tego doświadczenia. Wyciągamy kulę z pudła zawierającego ponumerowane kolejno kule białe i ponumerowane kolejno kule zielone. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. Z pudła zawierającego karteczki z zapisanymi liczbami , , losujemy najpierw jedną, a następnie drugą karteczkę. Tworząc w ten sposób liczby dwucyfrowe. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. Z pudła zawierającego karteczki z zapisanymi liczbami , , losujemy najpierw jedną wrzucamy ją z powrotem do pudła, a następnie losujemy drugą karteczkę. Tworząc w ten sposób liczby dwucyfrowe. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. Wyciągamy kolejno dwie kule (bez zwracania) z pudła zawierającego ponumerowane kolejno dwie kule białe i jedną zieloną. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Połącz w pary – opis doświadczenia i zbiór zdarzeń elementarnych dla tego doświadczenia. Wyciągamy kulę z pudła zawierającego ponumerowane kolejno kule białe i ponumerowane kolejno kule zielone. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. Z pudła zawierającego karteczki z zapisanymi liczbami , , losujemy najpierw jedną, a następnie drugą karteczkę. Tworząc w ten sposób liczby dwucyfrowe. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. Z pudła zawierającego karteczki z zapisanymi liczbami , , losujemy najpierw jedną wrzucamy ją z powrotem do pudła, a następnie losujemy drugą karteczkę. Tworząc w ten sposób liczby dwucyfrowe. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. Wyciągamy kolejno dwie kule (bez zwracania) z pudła zawierającego ponumerowane kolejno dwie kule białe i jedną zieloną. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
R3dzU5CkIw9Bs2
Ćwiczenie 4
Uzupełnij zapisy, wpisując liczby określające ilość zdarzeń elementarnych dla danego doświadczenia losowego.
Rzut trzema monetami: Tu uzupełnij.
Rzut trzema symetrycznymi kostkami do gry: Tu uzupełnij.
Tworzenie ze zbioru cyfr liczb trzycyfrowych o niepowtarzających się cyfrach: Tu uzupełnij.
Tworzenie liczb pięciocyfrowych z cyfr: , , , , , przestawiając te cyfry w dowolny sposób: Tu uzupełnij.
Uzupełnij zapisy, wpisując liczby określające ilość zdarzeń elementarnych dla danego doświadczenia losowego.
Rzut trzema monetami: Tu uzupełnij.
Rzut trzema symetrycznymi kostkami do gry: Tu uzupełnij.
Tworzenie ze zbioru cyfr liczb trzycyfrowych o niepowtarzających się cyfrach: Tu uzupełnij.
Tworzenie liczb pięciocyfrowych z cyfr: , , , , , przestawiając te cyfry w dowolny sposób: Tu uzupełnij.
Rj0dDKXeFK8PS2
Ćwiczenie 5
Zaznacz wszystkie zdania prawdziwe. Możliwe odpowiedzi: 1. Zdarzenie elementarne to inna nazwa zdarzenia losowego., 2. Zdarzenie niemożliwe , gdzie , to zdarzenie losowe, któremu sprzyjają tylko niektóre zdarzenia elementarne, tworzące zbiór ., 3. Elementy zdarzenia nazywamy wynikami sprzyjającymi zdarzeniu ., 4. Jeśli , to zdarzenie jest zdarzeniem pewnym.
R8l64BgUHeivF21
Ćwiczenie 6
Ścianki czworościanu foremnego ponumerowane są odpowiednio: , , , . Rzucamy dwukrotnie czworościanem i odczytujemy za każdym razem liczbę zapisaną na ściance, na którą upadł czworościan. Połącz w pary opis zdarzenia i sprzyjające mu zdarzenia elementarne. Suma uzyskanych liczb jest sześcianem liczby naturalnej. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. Iloczyn uzyskanych liczb jest liczba pierwszą. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. Wartość bezwzględna różnicy uzyskanych liczb jest równa . Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. Iloczyn uzyskanych liczb jest większy od . Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Ścianki czworościanu foremnego ponumerowane są odpowiednio: , , , . Rzucamy dwukrotnie czworościanem i odczytujemy za każdym razem liczbę zapisaną na ściance, na którą upadł czworościan. Połącz w pary opis zdarzenia i sprzyjające mu zdarzenia elementarne. Suma uzyskanych liczb jest sześcianem liczby naturalnej. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. Iloczyn uzyskanych liczb jest liczba pierwszą. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. Wartość bezwzględna różnicy uzyskanych liczb jest równa . Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. Iloczyn uzyskanych liczb jest większy od . Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
3
Ćwiczenie 7
Trzej strzelcy strzelają do jednego celu. Strzał celu oznaczamy liczbą , a niecelny liczbą .
Zdarzeniem elementarnym jest trójwyrazowy ciąg strzałów oddanych przez strzelców. Zapisz zbiór zdarzeń sprzyjających zdarzeniu – cel został co najmniej raz trafiony.
3
Ćwiczenie 8
Zbiór zdarzeń elementarnych dla pewnego doświadczenia opisany jest następująco:
Wypisz wszystkie zdarzenia elementarne należące do tego zbioru.